(Fotó: Budapest Airport) |
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) arról tájékoztatta a Világgazdaságot, hogy a közelmúltban elkészült a budapesti reptéri vasút megvalósíthatósági tanulmánya.
E szerint a Kőbánya-Kispest és Monor állomások között 22 kilométeres hosszban megépülő új, az országos vasúthálózatba illeszkedő kétvágányú, villamosított vasúti pályával kapcsolnák be a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret a kötött pályás közlekedésbe.
Azok, akik tömegközlekedéssel akarnak majd a belvárosból a reptérre utazni, a kőbánya-kispesti megállóban szállhatnak fel, illetve szállhatnak át a metróról, autóbuszról a vonatra, amely bekanyarodik a repülőtér területére, majd Monor felé folytatja útját – írja a Világgazdaság.
A fejlesztés így nemcsak a főváros irányából, hanem a dél- és kelet-magyarországi nagyvárosokból is lehetővé teszi a gyors megközelítést. Debrecenből vagy Szegedről indulva nem kell majd bevonatozni a belvárosba, hanem közvetlenül el lehet majd érni a repteret.
Már régóta tervezik
Az elmúlt mintegy két évtized alatt több elképzelés is napvilágot látott, volt, amelyik az M3-as metró meghosszabbításával számolt, egy másik pedig azzal, hogy a belvárosból, a Nyugati vagy Keleti pályaudvarról gyorsvasút közlekedne Ferihegyre.
Mindezekből nem lett semmi, egyedül a Ferihegy 1-es terminált kapcsolták be a vasúti hálózatba: Ferihegynél kialakítottak egy megállót, amelyet felüljáróval kötöttek össze a reptérrel. A néhány százmillió forintos beruházást uniós pénzből fedezték, de miután ez elkészült, nem sokkal később bezárták az 1-es terminált.
Egyelőre nem tudni, mikor kezdődhet el a beruházás, és mikor szállíthat majd utasokat a Ferihegyre tartó vonat, de egyes információk szerint az uniós ciklus második felében indulhat el a fejlesztés. Ezt támasztja alá a már említett terv, amely szerint a budapesti olimpia előkészítői is számolnak a reptéri vasúttal.