A leggyakoribb probléma, hogy sokszor a webshopok üzemeltetői sem ismerik a szabályokat. A fogyasztóvédelmi hatóság tapasztalatai szerint ez sok esetben a vásárlókra is igaz. És bár javult a helyzet 2012-ben, és egyre több a kifogástalan webáruház, szakemberek szerint még mindig sok a probléma.
A Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Közhasznú Egyesület a fogyasztóvédelmi hatóság szakmai támogatásával indított egy webshop-minősítési rendszert még tavaly októberben. A Vedd a neten! Webshop Minősítési Rendszer célja, hogy egyrészt segítse az e-kereskedőket a jogszabályi szempontból megfelelő webshop kialakításában, másrészt támpontot nyújtson a fogyasztóknak az ellenőrzött és megbízható webshopok megtalálásához. A minősített webshopok listája itt található!
Eddig több, mint 50-en jelentkeztek be a rendszerbe, de csak 25 webshop kapta meg a minősítést. Az egyesület szerint ugyanis a 60 pontból álló ellenőrzőlistán mindig akad 6-8 hiba, vagyis olyan szabály, amivel nincsenek tisztában az üzemeltetők.
Az eNET piackutató előzetes adatai szerint 2012-ben a webshopok forgalma 177 milliárd forint volt, ami a teljes kiskereskedelmi forgalom 3 százaléka. Egy év alatt mintegy 1,6 millió ember vásárolt az interneten, azaz nagyjából minden ötödik 14 év feletti magyarországi lakos.