3p
A GKI felmérése azt mutatta ki, hogy a postai szolgáltatást választó internetes vásárlók elégedetlenek - a Posta szerint ez megalapozatlan, az ő felmérésük szerint minden rendben.

A GKI Gazdaságkutató Zrt. 2014.10.20-án közölt Online értékesítés kontra Magyar Posta című írásában több megalapozatlan állítást tett - véli a Magyar Posta.

A Posta úgy tudja, nem elégedetlenek az ügyfelek

A GKI összesen 2300 interneten vásárló megkérdezésével szeptemberben elvégzett lakossági felmérése alapján az online vásárlók közül a postai szolgáltatást választók háromszor nagyobb arányban voltak elégedetlenek, mint az egyéb szállítási módot kérők. A Posta viszont a számára készített felmérések alapján úgy véli, a GKI tanulmányában megfogalmazott ügyfélvélemény nem megalapozott.

Az egyik chart, ami kiakasztotta a Postát. Forrás: GKI

Mind a Magyar Postával szerződésben álló webáruházak, mind az érintett webáruházak vásárlói elégedettek a Magyar Posta szolgáltatásával - írják; 2013-ban 11,5 millió darab csomagküldeményt kezeltek, ebből a megalapozott panaszok száma 1800 darab volt, amely a teljes volumen 0,016 százaléka.

A másik chart, ami kiakasztotta a Postát. Forrás: GKI

Piacvezetők a csomagküldésben

Az ügyfelek véleménye mellett további tényeket sorolnak, amelyek szerintük amellett szólnak, hogy a Postát nem mellőzik a webáruházak. A Magyar Posta a futár-, expressz és csomagszolgáltatások piacán 32,2%-kos piaci részesedésével jelenleg piacvezető, növekedési üteme az elmúlt időszakban jelentősen magasabb volt, mint a piaci átlag - írják.

A Magyar Posta a nemzetközi irányokat követve, a hazai futárcégek közül elsőként, a forgalmas budapesti csomópontokon és a nagyobb vidéki városokban csomagautomatákat állított üzembe - szerintük ez is mellettük szól. Jelenleg 35 csomagautomata üzemel, év végéig a Magyar Posta tovább bővíti csomaguatomata hálózatát, így a jelenleg üzemelő harmincöt automata mellé év végéig további tizenötöt telepít forgalmas fővárosi és vidéki helyszínekre. Továbbá év végére már nemcsak a megrendelt csomagok átvételére lesz lehetőség, hanem csomagfeladásra is. Fotó: MTI

A webáruházakkal kötött szerződések alapján jelenleg a második legnagyobb szerződésállománnyal rendelkező szolgáltató a Posta, 2013-ban 27 százalékkal növelte az online kereskedelemből származó csomagok darabszámát.

A GKI gazdaságkutató kutatásából viszont az derült ki, hogy a webáruházas megrendelések 46 százalékát a futárszolgálatok kézbesítik, a személyes, bolti átvétel aránya 33 százalék, a posta részesedése pedig mindössze 2 százalék.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Váratlan veszély leselkedik a gyerekekre – baljós jelentést tettek közzé
Kollár Dóra | 2025. június 11. 15:03
Egy friss jelentés szerint Európában és Nagy-Britanniában folyamatosan nő az új autók motorháztetejének magassága, ami egyre komolyabb közlekedésbiztonsági kockázatot jelent, különösen a gyerekek számára.
Vásárló Hónapok óta nem láttunk ilyet a boltokban: megint drágább lett a családi nagybevásárlás
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. június 10. 05:47
Az árrésstopos termékek ára csökkent, de így is megszakadt egy kedvező trend júniusban: három hónap után most először drágult újra a családi nagybevásárlás a Privátbankár Árkosár-felmérése szerint. Alaposan megvizsgáltuk, hogyan alakítja az árakat az intézkedés, amivel a kormány elégedett, de a szakszövetség szerint csúnyán vissza fog majd ütni.
Vásárló Kiderült, milyen árak várják a magyar autósokat a hosszú hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 15:25
Mutatjuk, mire számíthat a kutakon.
Vásárló Lézeres szőrtelenítési trendek 2025-ben: Új irányok és lehetőségek
Márkázott tartalom | 2025. június 6. 14:29
Ebben az évben számos új szolgáltatás és fejlesztés várható a lézeres szőrtelenítés világában. Az elmúlt esztendők technológiai fejlesztései révén ezek az eljárások még komfortosabbá és eredményesebbé válnak. Hogyan változik az esztétikai kezelések világa 2025-ben? Nézzünk meg néhány fontos tényezőt!
Vásárló Divatos női cipők
Márkázott tartalom | 2025. június 5. 16:10
Gondoltál már arra, hogy a megfelelő cipő mennyire képes meghatározni a napodat? Az ideális lábbeli nem csupán a stílusodat tükrözi, hanem hozzájárul a kényelmedhez és akár teljesítményed javításához is. A jól megválasztott cipő összhangban van az edzéseid eredményességével, és azzal, hogy mennyire érzed jól magad egész nap. De hogyan találhatod meg azt a darabot, ami mindkét elvárásnak megfelel? Egyre több márka kínál változatos lehetőségeket, hogy megkönnyítse a döntést.
Vásárló Tisztítószerek esetén megéri a minőséget választani
Márkázott tartalom | 2025. június 5. 07:52
A higiénia nem pusztán esztétikai kérdés, hanem alapvető elvárás, bármilyen helyiségről is legyen szó. Otthoni környezetben, közintézményekben, ipari létesítményekben egyaránt elengedhetetlen a megfelelő tisztaság, hiszen ez az alapja a kényelmes, biztonságos feladatvégzésnek.
Vásárló Mit érdemes tudni a modern autótuning kapcsán?
Márkázott tartalom | 2025. június 3. 15:39
Az autóiparban a technológiai újítások kulcsszerepet játszanak, különösen az autók teljesítménynövekedésében és megjelenésük finomításában. Az utóbbi évek egyik legizgalmasabb újdonsága a G87-es BMW M2, melyet sokan tartanak a tuning világ egyik legígéretesebb alapjának.
Vásárló Dizájner kutyák: hóbort vagy új családtag?
Márkázott tartalom | 2025. június 3. 10:39
Magyarországon egyre népszerűbbé válik a dizájner kutyák tartása, mint például a labradoodle, amely egy uszkár és egy labrador keresztezése. 
Vásárló Tarol a magyar Lidl: naponta több mint 4 milliárdnál tart a boltlánc
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 07:55
Utcahosszal vezet a Lidl. 
Vásárló Mit tud és milyen előnyökkel jár a CRM?
Márkázott tartalom | 2025. június 2. 14:59
Minden cég és vállalkozás sikere a vásárlóinak a mennyiségén és minőségén áll vagy bukik. Ebben semmi pláne nincs – gondolhatod –, eddig is így volt. Az újdonság a “hogyanra”, azaz az ügyfelek elérésének, kiszolgálásának gyorsaságára vonatkozik.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG