A GKI Gazdaságkutató Zrt. 2014.10.20-án közölt Online értékesítés kontra Magyar Posta című írásában több megalapozatlan állítást tett - véli a Magyar Posta.
A Posta úgy tudja, nem elégedetlenek az ügyfelek
A GKI összesen 2300 interneten vásárló megkérdezésével szeptemberben elvégzett lakossági felmérése alapján az online vásárlók közül a postai szolgáltatást választók háromszor nagyobb arányban voltak elégedetlenek, mint az egyéb szállítási módot kérők. A Posta viszont a számára készített felmérések alapján úgy véli, a GKI tanulmányában megfogalmazott ügyfélvélemény nem megalapozott.
Az egyik chart, ami kiakasztotta a Postát. Forrás: GKI |
Mind a Magyar Postával szerződésben álló webáruházak, mind az érintett webáruházak vásárlói elégedettek a Magyar Posta szolgáltatásával - írják; 2013-ban 11,5 millió darab csomagküldeményt kezeltek, ebből a megalapozott panaszok száma 1800 darab volt, amely a teljes volumen 0,016 százaléka.
A másik chart, ami kiakasztotta a Postát. Forrás: GKI |
Piacvezetők a csomagküldésben
Az ügyfelek véleménye mellett további tényeket sorolnak, amelyek szerintük amellett szólnak, hogy a Postát nem mellőzik a webáruházak. A Magyar Posta a futár-, expressz és csomagszolgáltatások piacán 32,2%-kos piaci részesedésével jelenleg piacvezető, növekedési üteme az elmúlt időszakban jelentősen magasabb volt, mint a piaci átlag - írják.
A Magyar Posta a nemzetközi irányokat követve, a hazai futárcégek közül elsőként, a forgalmas budapesti csomópontokon és a nagyobb vidéki városokban csomagautomatákat állított üzembe - szerintük ez is mellettük szól. Jelenleg 35 csomagautomata üzemel, év végéig a Magyar Posta tovább bővíti csomaguatomata hálózatát, így a jelenleg üzemelő harmincöt automata mellé év végéig további tizenötöt telepít forgalmas fővárosi és vidéki helyszínekre. Továbbá év végére már nemcsak a megrendelt csomagok átvételére lesz lehetőség, hanem csomagfeladásra is. Fotó: MTI |
A webáruházakkal kötött szerződések alapján jelenleg a második legnagyobb szerződésállománnyal rendelkező szolgáltató a Posta, 2013-ban 27 százalékkal növelte az online kereskedelemből származó csomagok darabszámát.
A GKI gazdaságkutató kutatásából viszont az derült ki, hogy a webáruházas megrendelések 46 százalékát a futárszolgálatok kézbesítik, a személyes, bolti átvétel aránya 33 százalék, a posta részesedése pedig mindössze 2 százalék.