3p
Ma már szinte mindenhol az impulzusvásárlás terjed - még autó és lakásvásárlásról is pillanatok alatt dönt az átlagember.

Mit gondol, mennyi idővel többet gondolkodik egy átlagember egy lakás megvásárlásán, mint egy farmerén? Nem, nem kell nagy számokat egymásra rakni: a Bors által idézett brit kutatás szerint mindössze 7 perccel több időbe telik, hogy eldöntsük: az adott lakás kell-e nekünk, mint az a 18 perc, amit a farmer felpróbálásával töltünk. Sőt: egy autó megvásárlása - amelynek ára nagyjából ötöde-tizede egy lakás árának - komolyabb megfontolásra késztet bennünket: akár 30 percig is vaciálunk, nézegetünk, mérlegelünk.

Már van előkép

Adódik a kérdés, hogyan lehetséges, hogy egy otthon kiválasztása kevesebb időt vesz igénybe, mint a járműé? A kutatók szerint egy élettér esetében alapvetően az érzelmi hatások a meghatározóak, így az egyébként is érzelmi alapon döntő nők az adott lakásba lépve szinte azonnal tudják, megtalálták-e álmaik otthonát. Ha igen, egy darabig még szívesen ismerkednek a részletekkel, a környékkel és a kilátással, ám a döntést már meghozták.

Ezzel szemben egy autó esetében nem csupán a szín, a forma és a belső dizájn meghatározó, hanem tengernyi műszaki részlet is, amikbe szívesen belemerül az autóról leggyakrabban döntést hozó férfi. Aki befektetésnek vesz ingatlant, az szintén gyorsan dönt, hiszen bizonyos paraméterek alapján választ, a jövőbeni eladhatóságot figyelembe véve.

A Borsnak nyilatkozó Nyíri Zoltán reklám- és kommunikációs szakember szerint a fenti felmérések, az átlagidők azért becsapósak, mert egy-egy gyorsnak tűnő komoly döntés mögött akár hetekig-hónapokig elhúzódó mérlegelés állhat: vajon tényleg szükséges a beruházás, le kell-e cserélni a régit, vagy jó lesz még? Az otthont, a kocsit is előre eltervezik, álmodoznak róla, és amikor tényleges döntésre kerül a sor, már csak ezeket az elképzeléseket vetik össze a valósággal. Ráadásul ezeket a paramétereket ma már az okostelefonok világában pillanatok alatt le is ellenőrizhetjük.

Beetetés

Persze, az értékesítés is egy szakma, ezért ma már itt is az a fontos, hogy a fogyasztó úgy érezze, ha nem dönt gyorsan, lemarad az ajánlatokról. Ma már kevésbé a termék paraméterei, mintsem az unicum-hatása fontos, ezért találkozunk rendre "Ne maradjon le róla!" "Kihagyhatatlan ajánlat!" felhívásokkal. Sokan csak vásárlás után eszmélnek. Hasonló elvet használnak ki a kasszasorok előtti tárolók: az angolszász boltokban már tökélyre vitték mindezt - egész labirintusban kell szlalomoznunk a pénztárig, ahol "lesnek ránk" a csábító, de egyébként a vásárlási listánkon nem szereplő portékák.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG