3p
Ma már szinte mindenhol az impulzusvásárlás terjed - még autó és lakásvásárlásról is pillanatok alatt dönt az átlagember.

Mit gondol, mennyi idővel többet gondolkodik egy átlagember egy lakás megvásárlásán, mint egy farmerén? Nem, nem kell nagy számokat egymásra rakni: a Bors által idézett brit kutatás szerint mindössze 7 perccel több időbe telik, hogy eldöntsük: az adott lakás kell-e nekünk, mint az a 18 perc, amit a farmer felpróbálásával töltünk. Sőt: egy autó megvásárlása - amelynek ára nagyjából ötöde-tizede egy lakás árának - komolyabb megfontolásra késztet bennünket: akár 30 percig is vaciálunk, nézegetünk, mérlegelünk.

Már van előkép

Adódik a kérdés, hogyan lehetséges, hogy egy otthon kiválasztása kevesebb időt vesz igénybe, mint a járműé? A kutatók szerint egy élettér esetében alapvetően az érzelmi hatások a meghatározóak, így az egyébként is érzelmi alapon döntő nők az adott lakásba lépve szinte azonnal tudják, megtalálták-e álmaik otthonát. Ha igen, egy darabig még szívesen ismerkednek a részletekkel, a környékkel és a kilátással, ám a döntést már meghozták.

Ezzel szemben egy autó esetében nem csupán a szín, a forma és a belső dizájn meghatározó, hanem tengernyi műszaki részlet is, amikbe szívesen belemerül az autóról leggyakrabban döntést hozó férfi. Aki befektetésnek vesz ingatlant, az szintén gyorsan dönt, hiszen bizonyos paraméterek alapján választ, a jövőbeni eladhatóságot figyelembe véve.

A Borsnak nyilatkozó Nyíri Zoltán reklám- és kommunikációs szakember szerint a fenti felmérések, az átlagidők azért becsapósak, mert egy-egy gyorsnak tűnő komoly döntés mögött akár hetekig-hónapokig elhúzódó mérlegelés állhat: vajon tényleg szükséges a beruházás, le kell-e cserélni a régit, vagy jó lesz még? Az otthont, a kocsit is előre eltervezik, álmodoznak róla, és amikor tényleges döntésre kerül a sor, már csak ezeket az elképzeléseket vetik össze a valósággal. Ráadásul ezeket a paramétereket ma már az okostelefonok világában pillanatok alatt le is ellenőrizhetjük.

Beetetés

Persze, az értékesítés is egy szakma, ezért ma már itt is az a fontos, hogy a fogyasztó úgy érezze, ha nem dönt gyorsan, lemarad az ajánlatokról. Ma már kevésbé a termék paraméterei, mintsem az unicum-hatása fontos, ezért találkozunk rendre "Ne maradjon le róla!" "Kihagyhatatlan ajánlat!" felhívásokkal. Sokan csak vásárlás után eszmélnek. Hasonló elvet használnak ki a kasszasorok előtti tárolók: az angolszász boltokban már tökélyre vitték mindezt - egész labirintusban kell szlalomoznunk a pénztárig, ahol "lesnek ránk" a csábító, de egyébként a vásárlási listánkon nem szereplő portékák.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Melyik fogszabályozó illik hozzád? – Rögzített, láthatatlan vagy kivehető megoldás?
PR | 2025. december 18. 10:37
A modern fogszabályozás ma már minden korosztály számára elérhető – és teljesen személyre szabható. Az Artdent Fogászat és Szájsebészet rendelőjében a 30–60 éves páciensek is egyre nagyobb számban választják az esztétikusabb, rendezettebb mosoly felé vezető utat, méghozzá a lehető legészrevétlenebb módon. De melyik fogszabályozó a legjobb választás? A rögzített, a láthatatlan sín vagy a kivehető készülék? Segítünk eligazodni a lehetőségek között, hogy megtaláld a számodra legideálisabb megoldást.
Vásárló Olcsóbb lett a tankolás szerda reggelre, de van egy rossz hírünk
Privátbankár.hu | 2025. december 17. 10:44
A következő napokban viszont nem várható további árcsökkenés.
Vásárló Mit üzen egy jó ajándék?
Márkázott tartalom | 2025. december 13. 10:34
Az ajándékozás elsőre egyszerű gesztusnak tűnik, valójában azonban jóval többről szól, mint egy tárgy átadásáról. Egy ajándék mindig üzenetet hordoz: figyelmet, elismerést, kapcsolatot vagy éppen státuszt. Éppen ezért nem mindegy, mit, mikor és kinek adunk. Különösen akkor, ha üzleti vagy hivatalos közegben történik az ajándékozás.
Vásárló Döntött az EU: ezt megemlegeti, aki rendszeresen rendel külföldről
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 16:25
Jön a kötelező vám a kis értékű csomagokra.
Vásárló Érdemes lesz elővenni a töltőpisztolyt a hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 11:05
Szombaton mindkét üzemanyag típus nagykereskedelmi ára csökken. A benziné jobban.
Vásárló Tegyél a kosaradba egy kis gondoskodást! – Indul az Adni Öröm! adománygyűjtő akció
PR | 2025. december 11. 13:27
Idén karácsonykor is több ezer rászoruló ember ünnepe válhat szebbé, ha csatlakozol a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország közös Adni Öröm! tartósélelmiszer-adomány gyűjtéséhez. 2025. december 11. és 16. között több ezer önkéntes személyesen várja a vásárlók felajánlásait a kijelölt SPAR és INTERSPAR áruházakban.
Vásárló Táncra perdülhetnek az autósok – itt vannak az új üzemanyagárak
Privátbankár.hu | 2025. december 10. 11:42
Csütörtökön mindkét üzemanyag típus nagykereskedelmi ára csökken.
Vásárló Csak összehozta a kormány: másfél éve nem láttunk ilyet a boltokban
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. december 8. 05:46
Hogy milyen áron, azt még nem tudhatjuk biztosan, de összejött az éves szintű élelmiszerár-csökkenés: annyi termék került be az árrésstop hatálya alá, hogy idén decemberben olcsóbban vásárolhatunk be a hipermarketekben, mint tavaly. Bezuhant a sertésmájas ára, a kávé és az alkohol viszont nagyot drágult. 
Vásárló Outdoor életmód – merész vállalkozás és divat találkozása
Márkázott tartalom | 2025. december 7. 17:21
Gondoltál már arra, hogy mitől válik egy márka ikonikussá a szabadtéri világban? A szabadidős életmód iránti növekvő lelkesedés nemcsak a természet szerelmeseinek körében terjed, hanem divatirányzatként is egyre hangsúlyosabban van jelen.
Vásárló Miért választják egyre többen a prémium magánegészségügyet?
Márkázott tartalom | 2025. december 7. 14:12
Az elmúlt években látványosan megváltozott, hogyan gondolkodnak az emberek az egészségügyi szolgáltatásokról. Egyre többen szeretnének gyors, kiszámítható, átlátható és magas színvonalú ellátást kapni, lehetőleg olyan környezetben, ahol a páciens valódi partnerként jelenik meg. A prémium magánegészségügy népszerűsége éppen ezért nő: nem csupán szolgáltatást nyújt, hanem komplex élményt, amelyben a figyelem, a kényelem és a szakértelem egyaránt kiemelt szerepet kap.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG