3p
A kormánypárton belüli hatalmi harc egyik jele lehet a média körüli pertpatvar - írja a Népszava. A Magyar Nemzet is arra emlékeztet, hogy a reklámadó kapcsán mást állásponton áll a Fidesz két erős embere, Rogán Antal és Lázár János.

Az újkori sajtótörténetben példa nélkül álló, "politikamentes" összefogás bontakozott ki a reklámadó tervezett bevezetésével szemben: tegnap több mint százhúsz tévé, rádió és hírportál, köztük a Privátbankár.hu is tiltakozott az új adó ellen, ma reggel pedig a Népszabadság, Magyar Nemzet és a Metropol üres híroldalt jelentetett meg.

Nagy kérdés, hogy a reklámadó ötlete mennyire osztja majd meg a kormánypártot. L. Simon László egyéni képviselői indítványát ugyan tegnap az MTI-nek nyilatkozó Rogán Antal védelmébe vette és kijelentette: nem hátrálnak meg a média akciói miatt, mert nem az a vita tárgya, hogy legyen-e reklámadó, hanem csak az, milyen formában kerüljön bevezetésre. Rogán a tiltakozást nyomásgyakorlásnak, a politikai szereplők zsarolásának tartja, amire nem lesznek tekintettel. A kormánypárt országgyűlési frakcióvezetője szerint a helyzet kísértetiesen hasonló ahhoz, mint amikor a bankadót bevezették és a pénzintézetek is hasonlóan tiltakoztak. Rogán Antal szerint az áprilisi országgyűlési választáson az emberek ítéletet mondtak arról, hogy a közteherviselést ki kell terjeszteni azokra a szektorokra, ahol jelentős nyereségek keletkeznek, márpedig a reklámpiac szereplői közül sokan nagy nyereséget könyvelnek el. Arra nem tudnak tekintettel lenni, hogy a jelentős profittal rendelkezők mellett vannak veszteséges vállalatok is, a közteherviselés elve ugyanis mindenkire vonatkozik. A frakcióvezető maximum bizonyos, kisebb módosításokat tart elképzelhetőnek.

Ehhez képest - emlékeztet a Magyar Nemzet - Lázár János Miniszterelnökséget vezető államtitkár szerdán még azt mondta, el lehet halasztani az új közteher bevezetését. Érdekes, hogy pont az a Lázár János bizonyult engedékenynek, aki az Origo főszerkesztőjének leváltása körüli botrány kapcsán a média kritikájának kereszttüzébe került. A Népszava egyébiránt tudni véli, hogy a mostanság történtek épp Rogán Antal és Lázár János egymás ellen folytatott csatározásának komoly állomásai.

A médiaszakma szerint a tervezett 9 milliárd forintos bevétel arányaiban olyan csekély, hogy az a költségvetésnek nem jelent érdemi támogatást, a médiavállalkozások zöme számára ugyanakkor beláthatatlan, hiszen a hosszú évek óta veszteséges működés további eszkalálódását, műhelyek felszámolását hozná magával. A Magyar Nemzet szakértői számításokat idéz, amely szerint az adó bevezetésével más költségvetési helyeket összességében csaknem 45 milliárdos kiesés jelentkezne a nemzetgazdaságban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG