2p

A közelmúltban több boltlánc is bekopogott Romániába, most egy újabb jelentkező került a képbe. 

Újabb multinacionális diszkont-áruházlánc érkezik Romániába. A holland Action nem élelmiszer-jellegű termékeket árul, hanem lakberendezési cikkeket, tisztítószereket, játékokat, ruházati cikkeket, barkácstermékeket, kozmetikumokat

Romániába tart a holland Action boltlánc
Romániába tart a holland Action boltlánc
Fotó: company.action.com/

A cég már elkezdte toborozni a romániai munkatársakat. Arról, hogy hol és mikor nyílik meg az első Action áruház, egyelőre titokzatosan hallgatnak a vállalat marketingesei. A holland kiskereskedelmi vállalat áruházaiban körülbelül hatezer termék kapható. Romániában a cég fő versenytársa között lesz a magyar piacon is működő Pepco, valamint a német Tedi.

Az Actiont 30 éve alapították. Első boltja az Enkhuizen nevű holland kisvárosban működött. Jelenleg a cégnek 2695 áruháza, 70 ezer alkalmazottja, s heti 15,3 millió vásárlója van. Árbevétele 2023-ban 11,3 milliárd euró volt. Románia lesz a 13. piac, ahol az Action megjelenik. A külföldi terjeszkedést 2005-ben Belgiumban kezdték meg.

Az Action térségünkön belül Lengyelországban, Csehországban és Szlovákiában van jelen. A legtöbb áruházat Franciaországban (800 egység) és Németországban (530 bolt) üzemeltetik. Romániában az elmúlt két évben a diszkontáruházak jelentették a legsikeresebb szegmenst a kiskereskedelemben. A főleg élelmiszereket forgalmazó diszkontáruházláncok, a Lidl, a Penny és a Supeco jártak az élen.

Egyre többen vannak

A román piacban nemcsak az Action vezetői látnak fantáziát. Ahogy arról korábban a Buksza - a Klasszis Média Lapcsoporthoz tartozó Mfor és Privátbankár mindennapi pénzügyekkel és kiskereskedelemmel foglalkozó szerkesztőségi blogja beszámolt, a lengyel Zabka mellett az ukrajnai központú  Aurora Multimarket is megkezdte a terjeszkedést. 

Mellettük pedig a globális szinten is kiemelkdeő, több mint 400 ezer embernek munkát adó, az Egyesült Államokban, Európában és Indonéziában összesen 7659 üzletet működtető Ahold Delhaize is szeretne nagyobb szeletet magának a romániai kiskereskedlemi forgalomból. (Via Maszol)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló A tökéletes téglavágás titkai
Márkázott tartalom | 2025. július 5. 09:11
Sokan azt hiszik, hogy a téglavágás egyszerű feladat, de aki már próbálta, tudja, hogy közel sem az. Egy pontosan vágott tégla nemcsak az esztétikai megjelenést javítja, hanem a falazat stabilitását is nagymértékben befolyásolja. Legyen szó kisebb házi projektről vagy nagyobb építkezésről, a precíz vágások elengedhetetlenek. Kézi módszerrel gyakran több időt veszíthetünk a hibás darabok javításával vagy cseréjével.
Vásárló Egészséges hajkorona: hogyan nyerjük vissza a ragyogást?
Márkázott tartalom | 2025. július 4. 12:20
Bármilyen divatos is a hajszín vagy a frizura, ha maga a haj nem egészséges, a megjelenésünk sem lesz teljes. Egy fényes, dús hajkorona nemcsak az önbizalmunkat növeli, hanem az egészségi állapotunk tükre is. Az idő múlásával és a stresszes hétköznapok hatására egyre nehezebb lehet megőrizni a haj életerejét.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG