3p

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Akár esik, akár fúj, a hölgyek használnak szépészeti termékeket, ám nem függetleníthetik magukat attól, hogy mennyi pénzt költhetnek ezekre. Ebből fakad egy lehetőség a recessziók előrejelzésére.

Hogyan lehet megtudni, mikor közeledik egy gazdasági visszaesés? Örök kérdése ez a közgazdászoknak, főként a tőzsdéken kereskedő kis- és nagybefektetőknek, akik minden pénzt megadnának a pontos előrejelzésért. Az egyik lehetőség, hogy figyelik a hölgyek ajkát – írta a CNN a gazdasági prognózisok egyik vicces indexét bemutatva.

Íme a rúzsindex

Leonard Lauder, az Estee Lauder elnöke a 2001. szeptember 11-ei New York-i terrortámadás után kibontakozó gazdasági visszaesés nyomán megalkotta a rúzsindexet. Cége mutatóit böngészve ugyanis észrevette, hogy a kozmetikumok, főként a rúzsok értékesítése fordított kapcsolatot mutat a gazdaság állapotával.

A rúzsindexre érdemes odafigyelni, a közgazdászoknak is
A rúzsindexre érdemes odafigyelni, a közgazdászoknak is
Fotó: Pixabay

Amikor jól mennek a dolgok, akkor a hölgyek szívesebben költenek a drágább szépészeti árucikkekre és szolgáltatásokra. Amikor azonban a recesszió árnyéka vetül a gazdaságra, akkor áttérnek az olcsóbb lehetőségekre kinézetük karbantartása érdekében. A lényeg tehát az, hogy soha nem mondanak le arról, hogy külsejük menedzselésével jól érezzék magukat, ám anyagi helyzetük változásaival mindig másként oldják ezt a feladatot.

Mit mutat?

Csupán annyi történt 2001 őszén, hogy több egyszerű kozmetikum, főként rúzs fogyott, mint korábban. Ezek értékesítése 11 százalékkal ugrott meg. A néhány évvel később, 2008-ban indult nagy gazdasági válság idején 25 százalékkal nőtt a kommersz kozmetikumok kereslete. Az indexet a koronavírus-járvány idején finomították.

Fabrizio Freda, az Estee Lauder vezérigazgatója azt mondta, hogy a rúzsindex helyét átvette a bőrápolási- termék index. A hölgyek ugyanis a járvány csúcsán, 2020-ban kénytelenek voltak eltakarni az arcukat, ami értelmetlenné tette a rúzs használatát. Freda szerint a hidratálóindex bevezetése vált indokolttá, mert ezek kereslete nőtt ellentétes irányban a gazdaság visszaesésével.

Az elmúlt évben a szakértők előbb recessziót jósoltak, ami nem jött be. Jelenleg nem sokan várnak ilyen csúfságot rövid időn belül. Ezt tükrözi a kozmetikumindex is. A Circana piackutató cég adataiból kitűnik, hogy a magas presztízsű szépészeti piac kilenc százalékkal bővült, miközben a kommersz kozmetikumok értékesítése csak két százalékkal. Ennek az indexnek a követése persze inkább csak egy szórakoztató játék, ám ez nem jelenti azt, hogy ne lenne valós mutatóértéke. Érdemes figyelni az alakulását, ha kíváncsiak vagyunk arra, merre tart az amerikai gazdaság azt követően, hogy a járvány nyomán az emberek zsebébe szórt támogatásokat elköltötték.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló Egészséges hajkorona: hogyan nyerjük vissza a ragyogást?
Márkázott tartalom | 2025. július 4. 12:20
Bármilyen divatos is a hajszín vagy a frizura, ha maga a haj nem egészséges, a megjelenésünk sem lesz teljes. Egy fényes, dús hajkorona nemcsak az önbizalmunkat növeli, hanem az egészségi állapotunk tükre is. Az idő múlásával és a stresszes hétköznapok hatására egyre nehezebb lehet megőrizni a haj életerejét.
Vásárló Ha benzines autója van, kárörvendhet a hétvégén!
Privátbankár.hu | 2025. július 4. 12:03
A nagykereskedelmi árváltozás csak a dízelt érinti negatívan.
Vásárló Hogyan egyensúlyozz teljesítmény és pihenés között az üzleti életben?
Márkázott tartalom | 2025. július 3. 13:46
A mai üzleti világban gyakran előfordul, hogy a teljesítményt minden elé helyezzük, még akkor is, ha ez hosszú távon a jóllétünk rovására megy. Valójában az igazi siker kulcsa abban rejlik, mennyire tudatosan képes valaki pihenni és regenerálódni. A határidők betartása nem elég, figyelmet kell fordítani arra is, hogyan lehet feltöltődni a mindennapi terhek okozta stressz után.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG