3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyarok 73 százaléka internetezik, ezzel Európában a középmezőnyben vagyunk, de óriásiak a különbségek az országon belül. A Google nélkül megbénulna a magyar netező, majdnem mindenre a Google termékeket használjuk.

A hazai felnőtt lakosság meghatározó része, hetven százaléka legalább hetente egyszer használja az internetet, derül ki az Európai Gazdasági Bizottság felméréséből. Az is kiderült, hogy akik használják a netet, azok rendszeresen teszik, hiszen azok aránya, akik háromhavonta legalább egyszer neteznek (73%) majdnem megegyezik a heti rendszerességgel használókkal - írja az Ite.hu.

A Google verhetetlen

A lakosság több mint 96 százaléka használja a Google keresőjét, míg a többi keresőmotor piaca egy százalék alatt marad. A cég más területen is verhetetlen: az internetes böngészők piacán a Google Chrome a piacvezető, és a magyarok 58 százaléka használja a Google levelezőrendszerét a Gmail-t. 

Az okostelefonok 75 százalékán a Google Android operációs rendszere fut, és videónézésre a Google tulajdonában lévő YouTube-ot használják a magyarok.

A Google Plus nem megy

Egyedül a közösségi médiában van hátrányban a keresőcég. Míg a Facebookot az internetezők több mint 85 százaléka használta, addig a Google közösségi oldalát a Google Plust a netezők kevesebb, mint 20 százaléka látogatta meg, de a rendszeres használata elhanyagolható.

 


Az Eurostat adataiból az is kiderül, hogy az országon belül igen erőteljesek a különbségek. Míg a képzett fiatalok körében gyakorlatilag száz százalékos az internethasználat, az alacsony végzettséggel rendelkező középkorúaknál, az internethasználat alig haladja meg a 40 százalékot.

A legrosszabb a helyzet az idős, 55 év feletti korosztály esetén, de alapvetően itt az iskolázottság dönt. Míg ebben a korosztályban az általános iskolai végzettségűeknek csak 9 százaléka használja a netet, addig a felsőfokú végzettséggel rendelkezők 85 százaléka.

Európában a középmezőnyben vagyunk

Európai összehasonlításban Magyarország nagyjából a középmezőny alsó felében helyezkedik el. Az élmezőnyben az északi országok vannak, Izland a listavezető 97 százalékos internethasználattal, de Norvégia, Finnország és Dánia is kilencven százalék feletti eredménnyel büszkélkedhet. 

A lista hátulján jellemezően a déli, mediterrán és balkáni államok találhatóak, amelyeket Magyarország is megelőz. A régi uniós tagállamok közül Olaszország, Portugália, vagy Görögország is hazánk mögött található a listán.

A Közép-Európai országokat tekintve vegyes a kép. Romániát és Lengyelországot megelőzzük, de Csehország, Szlovákia, és legutóbb Szlovénia már előttünk jár a lakossági internethasználatban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
Vásárló A Lidl összes boltja bezár december 24-én
Buksza blog | 2024. november 11. 12:36
December 23-án sokáig lesznek nyitva a Lidl-boltok, utána jön a háromnapos szünet. 
Vásárló Egy hét alatt kiürítették a boltokat, de a Lidl tartja magát
Buksza blog | 2024. november 11. 11:57
Romániában az Ukrajnából importált olcsó tojás okoz gondot a termelőknek, Szlovákiában pedig a madárinfluenza miatt keletkezett tojáshiány. Magyarország északi szomszédjánál rossz a helyzet.
Vásárló Bajban a színes palackok, hirtelen jött az 500 százalékos áremelkedés a szlovákoknál
Buksza blog | 2024. november 11. 10:32
A vásárlóknak elvileg mindegy, hogy az üdítő, amit az áruházakban megvesznek színes vagy fehér műanyagpalackban van-e, ám kiderült, hogy gyakorlatilag a színes palackos innivaló drágább.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG