1p
A tervezési fázisból a megvalósulás útjára lépett a negyedik szolgáltató, miután kinevezték a projektcég élére Schmidt Pált, a Magyar Posta korábbi elnökét. A Magyar Nemzet információi szerint felállt az ötfős menedzsment, és a legfontosabb kérdésekben hamarosan kiírják a pályázatokat is. Az új szolgáltató hívószáma minden bizonnyal az 50-es lesz.

A lapnak név nélkül nyilatkozó ágazati szakemberek szerint a Magyar Posta, a Magyar Villamos Művek és az MFB Invest közgyűlései jóváhagyták az új mobilszolgáltató projektcége, az MPVI Zrt. jogosítványait. Ez szükséges volt ahhoz, hogy heteken belül kiírhassák a hálózatfejlesztésről szóló pályázatot.

Az 50-es lesz az új nyerőszám?

A frekvenciapályázaton győztes konzorcium a tervek szerint az év végéig kiépíti fővárosi hálózatát, és részben bérelt hálózaton a jövő év elején megkezdi működését. Az új szolgáltató hívószáma minden bizonnyal az 50-es lesz, mivel a 20, 30 és 70-es számot a jelenlegi szolgáltatók használják, a 40 és a 80-as előhívót a helyi és az ingyenes, a 90-est az emelt díjas számoknak tartják fent. A 10-es a budapesti 1-es miatt zavaró lenne, a 60-as nincs felszabadítva, így várhatóan az 50-es lesz az új nyerőszám.

Az új állami cég majd letöri az árakat?


Az állam tulajdonosi szerepvállalása egy jól működő versenypiacon finoman szólva is kétséges. A mobilpiac ennél speciálisabb, mert nem egy jól működő versenypiacról beszélünk, hanem oligopóliumról, ezért itt megvan az elméleti esélye annak, hogy az új állami szereplő esetleg letöri az árakat. Az állami szolgáltató nagy előnye egy teljesen piaci alapokon induló új szereplőhöz képest, hogy az ügyfél akvizíció várhatóan gyorsabban és könnyebben történik majd, tekintettel arra, hogy a kormányzati szektor Magyarországon közvetlenül és közvetve jelentős foglalkoztató.

A nagyobb verseny a fogyasztók szempontjából üdvözítő lenne, mert itthon kifejezetten drága a mobilozás. Nem javít a helyzeten a július 1-jétől hatályos percenként két forintos távközlési adó, melynek maximális összeg idén 400 illetve 1400 forint lesz havonta. A virtuális szolgáltatók megjelenése (Tesco, Lidl, Posta) nem jelentett áttörést, és nem is fog igazi versenyt hozni, mert nekik nincs önálló hálózatuk, a három nagy szereplőtől bérlik a kapacitást. Az új állami szereplőnek azonban piacélénkítő hatása lehet.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG