5p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Milyenek a magyar utazási szokások? Ami biztos, az üdülni vágyóknak legfontosabb szempont, hogy az út legyen pihentető legyen. De döntő az ár, az utazás alatt igyekszünk takarékosak lenni. A most megjelent kutatásból az is kiderült, hogy nélkülözhetetlen az internet használata a nyaralás megtervezéséhez, de sokaknak az utazás alatt is alapvetően fontos, hogy legyen internet.

 

A PayPal, online fizetési szolgáltató és a GFK piackutató vállalattal közös, friss kutatásában a magyarok nyaralási szokásait vizsgálta. Ebből kiderült, a magyarok 9 százaléka még vár a nyaralással a szeptemberi kedvezményes lehetőségekre, és egy jelentősebb csoport (7,2%) az októbertől decemberig tartó időszakban tervez utazást.

 

Az üdülések időtartamát tekintve 66,5 százalék az éves szabadságából egy hetet, vagy annál kevesebbet tölt üdüléssel, az utazásra szánt teljes összeg pedig 69,9 százalék esetében kevesebb mint 500 euró. Mindazonáltal szeretünk jól felkészülni az utazásra, és a szükséges információkat több forrásból gyűjtjük össze.

Nélkülözhetetlenné vált az internet

A nyaralás megtervezése igazi kihívás lehet, különösen, ha gyerekekkel utazunk, vagy fix összeg áll rendelkezésünkre az utazás költségeinek fedezésére.

Az internet a megkérdezettek 71 százaléka szerint nagy szerepet kap az utazás megtervezésében, és 52 százalékának fontos az út során is. De vajon pontosan mire használják az internetet ilyen sokat? A kutatásból az derül ki, hogy a világhálót elsősorban azért használjuk, mert nincs alternatívája, ha a legjobb ajánlatokat akarjuk megtalálni, ami a szálláshelyeket, utazási csomagokat, helyi közlekedésre jogosító jegyeket, bérleteket, a látnivalókra való belépőjegyeket és kirándulási lehetőségeket stb. illeti.

Másodsorban részletes információkat keresünk az utazásunk célállomásáról (általános árszint, étkezési lehetőségek, turisztikai látnivalók, egészségügyi kérdések, vámok, vízum stb.)

A kutatás alapján idén az online csatornák mindkét esetben népszerűbbnek bizonyultak, mint a hagyományos megoldások. Például, a lakosságnak csupán 12 százaléka keres ajánlatokat, és 15 százalékuk pedig részletes információkat utazási irodákban személyesen vagy telefonon, míg ugyanezeket az információkat 32 százalék és 25 százalék keresi utazási irodák weboldalán, vagy közösségi média profiljukon. Természetesen a keresőmotorok és az önálló utazási oldalak is nagyon népszerűek, a válaszadók 82 százaléka keres ezeken információkat.

Mit választunk és miért?

A magyar turisták jellemzően már nem a kötött programokat biztosító all-inclusive utazásokat választják. Az üdülni vágyók 76 százalékának a legfontosabb szempont, hogy az út legyen pihentető, 42 százaléknak a legfontosabb a felfrissülés, 40 százaléknak a sok napfény a legfontosabb, és 34,5 százalék azoknak az aránya, akik kifejezetten kulturális céllal tervezik utazásaikat. A magyarok körében a legnépszerűbb szálláshelyek 53 százalékkal a bérelhető házat és apartmanok,  továbbá a hotelek (47,3%), a barátok nyaralói, lakásai (23,2%), és a kempingek (18,5%).

A szálláshelyek kiválasztásánál továbbra is az ár (62,4%) és az ajánlatok online értékelése/barátok véleménye a legfontosabb szempont (32,6%). Ugyanakkor a WiFi kapcsolat is elsődleges szempont a magyarok több mint 19 százalékának Ennek megfelelően a levelezéshez való hozzáférés, a közösségi média és az egyéb online szolgáltatások fontosabbak, mint a városközponttól való távolság (14,7%). A kutatás rámutat arra is, hogy fontos számunkra, hogy egy szálláshelyen milyen fizetési lehetőségek közül választhatunk – ezt a válaszadók 30 százaléka értékelte a legfontosabb döntésbefolyásoló tényezőnek.

A legnépszerűbb utazási formák az autó (62,4%), a vonat (19,4%) és a repülőgép (11,6%). Légitársaságot és járatot elsősorban ár alapján (89,2%), és a poggyászkezelési szabályzat (73%) alapján választunk. Emellett a kedvezmények és az alacsonyabb árakat biztosító promóciók is fontos tényezők a vásárlások során (7,5%.)

Internethasználati szokások a nyaralás alatt

A kutatásból kiderül, hogy nem csak a nyaralás tervezésekor, de a nyaralás ideje alatt is meghatározó tényező az internet, a válaszadók 44 százaléka nevezte fontosnak az internet-elérést a szálláshely kiválasztásánál. A nyaralás során az online szolgáltatások közül elsősorban a térképeket használjuk, ill. útvonalat tervezünk (32,3%), vagy a legjobb vendéglátóhelyeket,  turisztikai látnivalókat próbáljuk megtalálni (34,8%). Ugyanakkor sokat használjuk arra az internetet, hogy a közösségi média oldalakon keresztül tartsuk a kapcsolatot családtagjainkkal és barátainkkal (16,3%), vagy, hogy ellenőrizzük munkahelyi  levelezésünket (1,3%).

Utazásaink során igyekszünk takarékosak lenni, átlagosan maximum 500 eurónak megfelelő összeget költünk el (69,9%). Mindez nem jelenti azt, hogy a nyaralás során ne szeretnénk ugyanúgy böngészni a webshopok ajánlatait, mint otthon: egyre több digitális terméket vásárolunk, mint a strandon is olvasható e-könyvek, vagy az olyan zenék, amelyeket a nyaralás ideje alatt hallgatunk (3,8%).

A kiadások fedezésére a legnépszerűbb fizetési megoldás továbbra is a készpénz (73,6%) és a kártyás fizetés (57,7%). Mindeközben a magyarok 5,6 százaléka használta a PayPalt az utolsó üdülés során valamilyen kiadásának a fizetésekor, és 11,9 százalékuk tervezi használni a jövőben - derült ki a kutatásból.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kiderült, milyen árak várják a magyar autósokat a hosszú hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 15:25
Mutatjuk, mire számíthat a kutakon.
Vásárló Tarol a magyar Lidl: naponta több mint 4 milliárdnál tart a boltlánc
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 07:55
Utcahosszal vezet a Lidl. 
Vásárló Itt vannak a számok: mi készül a benzinkutakon?
Privátbankár.hu | 2025. május 30. 15:22
Így alakulhatnak az árak a hónap utolsó napján.
Vásárló Visszatértek az ÖKO KALAND hősei – új epizódokkal bővül a SPAR fenntarthatósági minisorozata
PR | 2025. május 28. 12:14
Azok a gyerekek, akik néhány éve megismerkedtek Szellőcskével, Vizecskével, Tüzecskével, Földecskével és Szívecskével, most újra örülhetnek: folytatódik a SPAR Magyarország edukatív animációs sorozata, az ÖKO KALAND. A fenntarthatóság témáját játékos és érthető formában feldolgozó kisfilmek most új részekkel térnek vissza, hogy a legfiatalabb korosztályt ismét elvarázsolják – és közben tanítsák is.
Vásárló Drasztikus áremelésre kényszerülhet a Temu
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 19:28
Felére zuhant a Temut üzemeltető Pinduoduo (PDD) Holding profitja az első negyedévben.
Vásárló Rangsorolták a vásárlókat, a magyar eredmény kiábrándító
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 12:51
Az európai vevők többsége szerint nem lesz jobb a helyzet. 
Vásárló Nagy Márton valami olyanra készül, aminek sok magyar örülhet
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 14:02
Úgy tűnik, hogy haladnak a tárgyalások a következő árrésstophoz.
Vásárló Ritka dobásra készülnek a benzinkutak
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 09:57
Ugyanazon az áron adhatják kedden mind a 95-ös oktánszámú üzemanyagot, mind a gázolajat, mint hétfőn. 
Vásárló Elsöprő mutatvány várható az Alditól, a Lidltől és a többiektől is
Buksza blog | 2025. május 24. 16:03
Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.
Vásárló Akciós termékekre vadászó vevők között tört ki bunyó egy csehországi Lidlben, élen a nyugdíjas vásárlókkal
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 11:54
Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a csehek minden körülmények között megőrzik a hidegvérüket. Ha akciós termékekről van szó, akkor ők is hajlamosak elveszteni az önuralmukat.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG