2p

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.

A Nestlé menedzsmentjének sikerült visszavernie egy támadást, amelynek az volt célja, hogy rákényszerítse a világ egyik legnagyobb élelmiszergyártóját az úgynevezett kényeztető élelmiszerek mellőzésére. A részvényesek közgyűlésének napirendjére vettettek egy javaslatot, ami arra kényszerítette volna a céget, hogy jelentősen csökkentse a só, a cukor és a zsírok mennyiségét termékeiben.

Maradnak az egészségtelenebbnek tartott termékek a kínálatban
Maradnak az egészségtelenebbnek tartott termékek a kínálatban
Fotó: Depositphotos

Öt intézményi befektető, köztük a Legal & General Insvestment Management a tanácskozás előtt jelezte, hogy úgy látja, rontják a Nestlé imázsát a termékeivel kapcsolatos egészségügyi aggodalmak. A vállalat túlságosan sok olyan élelmiszert, elsősorban csokoládét kínál, amelyekkel az emberek kényeztetik magukat, miközben károsítják az egészségüket.

A befektetőket a ShareAction civil szervezet győzte meg, hogy próbálják kötelezni a cég vezetőségét ezeknek a termékeknek az elhagyására. A Guardian szerint egyebek mellett az Oxfordi Egyetem és a BiteBack ifjúsági jótékonysági szervezet kutatására hivatkoztak, amely szerint az Egyesült Királyságban a Nestlé eladásainak 70 százaléka magas só, cukor vagy zsírtartalmú élelmiszer.

A cégvezetés azzal érvelt a felvetéssel szemben, hogy a kényeztető termékek levétele a kínálatból nagyon megkötné a menedzserek kezét. Komoly gondot okozna, hogy a népszerű élelmiszerek elhagyása miatt csökkenne az értékesítés, az árbevétel és a profit. A részvényesek többsége ezt az álláspontot fogadta el. A változtatási javaslatra csak 11 százalékuk szavazott 88 százaléknyi elutasító vokssal szemben.

A ShareAction ugyan jobb eredményt várt ennél, de úgy véli, hogy az irány jó. Ha tetszik, ha nem, előbb-utóbb úgyis megvédik az embereket saját maguktól. A Nestlé tavaly szeptemberben meghirdetett egy 2030-ig szóló programot, amelynek célja, hogy növelje termékei egészséges tápértékét. A civil szervezet szerint ez nem elég radikális tempó. Valójában egy olyan terv, amely a vállalat növekedési céljait rögzíti anélkül, hogy kötelezettséget vállalna az egészségtelen táplálkozás visszaszorítására - állítják.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló Egészséges hajkorona: hogyan nyerjük vissza a ragyogást?
Márkázott tartalom | 2025. július 4. 12:20
Bármilyen divatos is a hajszín vagy a frizura, ha maga a haj nem egészséges, a megjelenésünk sem lesz teljes. Egy fényes, dús hajkorona nemcsak az önbizalmunkat növeli, hanem az egészségi állapotunk tükre is. Az idő múlásával és a stresszes hétköznapok hatására egyre nehezebb lehet megőrizni a haj életerejét.
Vásárló Ha benzines autója van, kárörvendhet a hétvégén!
Privátbankár.hu | 2025. július 4. 12:03
A nagykereskedelmi árváltozás csak a dízelt érinti negatívan.
Vásárló Hogyan egyensúlyozz teljesítmény és pihenés között az üzleti életben?
Márkázott tartalom | 2025. július 3. 13:46
A mai üzleti világban gyakran előfordul, hogy a teljesítményt minden elé helyezzük, még akkor is, ha ez hosszú távon a jóllétünk rovására megy. Valójában az igazi siker kulcsa abban rejlik, mennyire tudatosan képes valaki pihenni és regenerálódni. A határidők betartása nem elég, figyelmet kell fordítani arra is, hogyan lehet feltöltődni a mindennapi terhek okozta stressz után.
Vásárló Autóbérlés – megfontolt választás
Márkázott tartalom | 2025. július 2. 13:13
Egyre többen döntenek az autóbérlés mellett pénzügyi szempontokat mérlegelve. Saját járművet fenntartani manapság igencsak költséges vállalkozás, épp ezért sokak számára jobban megéri kocsit bérelni.
Vásárló Mit üzen a cégéről, ahogyan a véleményekre reagál?
Márkázott tartalom | 2025. július 2. 12:00
Amikor valaki új szolgáltatót keres, az első útja gyakran a Google vagy a Facebook értékelésekhez vezet. Ez az első benyomás pillanatok alatt eldöntheti, hogy az érdeklődőből lesz-e vásárló. Az online térben a visszajelzések nemcsak szavak, hanem bizonyítékok. A minőségre, a hozzáállásra, és arra, hogy egy vállalkozás valóban figyel-e ügyfeleire.
Vásárló A szemüveg helyes ápolása a lehető legegyszerűbben
Márkázott tartalom | 2025. július 2. 11:23
A szemüvegesek számára nem csupán egy stílusos kiegészítő a szemüveg, hanem mindennapjaik fontos kelléke. Ha nem vigyáznak rá megfelelően, az akár az életminőségük romlásához is vezethet. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG