3p

Kanadában a kormány lépéseket tett arra, hogy külföldi versenytársakat, például az Aldival és/vagy a Lidlt hívja az országba, hogy versenytársat kapjon a legnagyobb helyi boltlánc. 

Tanulságos történet a kanadai kiskereskedelemből: a piacvezető vállalat a 2500 áruházzal rendelkező Loblaw, amely magas áraival annyira felbőszítette ügyfelei egy részét, hogy azok májusban meghatározatlan ideig tartó bojkottot hirdettek ellene.

A kanadaiak szeretnének egy jól menő diszkontot látni
A kanadaiak szeretnének egy jól menő diszkontot látni
Fotó: Lidl

Miközben a Kanadában élőket is sújtotta a magas infláció és sokan kénytelenek voltak olcsóbb élelmiszerek vásárlására váltani a drágaság miatt, a cég 2,5 milliárd kanadai dollár profitot zsebelt be 2023-ban. Ez tíz százalékkal volt magasabb az egy évvel korábbinál - mutatja be a kanadai helyzetet a BBC elemzése

Galen Weston, a cég volt vezérigazgatója védte a mundér becsületét, amivel elérte, hogy ő az infláció arca Kanadában. Az ország innovációért felelős minisztere, Francois-Philippe Champagne számos külföldi úton igyekezett tájékozódni arról, hogyan lehetne letörni az elszemtelenedett hazai vállalat szarvát. Szakértők szerint a gond az, hogy ha külföldi vállalatokat hívnak a verseny erősítése érdekében, akkor az új szereplők nehezen vethetnék meg a lábukat a piacon.

A nemzetközi ár-összehasonlítások igazolják a vásárlók értékelését, miszerint máshol olcsóbbak az élelmiszerek azonban ezt részben a kanadai dollár viszonylagos gyengesége okozza. Az országban három nagy áruházlánc uralja a piac 60 százalékát. A maradék nagy része az USA-ból érkezett Walmart és Costco kezében van. Eközben az USA-ban sok regionális vállalkozás is a piacon van. Igaz, hogy a Walmart messze a legnépszerűbb áruházlánc, de több mint egy tucat versenytárssal szemben kell megállnia a helyét. Az Egyesült Királyságban is 14 vállalat versenyez az élelmiszer-kiskereskedelemben. Az ottawai innovációs miniszter egy a Wall Street Journal birtokába került dokumentum szerint 12 áruházlánc esetén lát esélyt a piacra lépésre.

Ezek között szerepel az Aldi és a Lidl is. Az előbbi az USA-ban 2400 bolttal rendelkezik és Nagy- Britanniában a negyedik legnagyobb kiskereskedő. A Lidl is jelen van ezen a két piacon. Ugyanakkor szakértők szerint a kanadai piac más mint ezek. A vásárlók igényei régiónként eltérőek és a lakosság ötöde bevándorló, így nekik is speciális elvárásaik vannak. A Loblaw pontozásos hűségprogramja a vásárlók 40 százalékát szívta be.

 

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló A tökéletes téglavágás titkai
Márkázott tartalom | 2025. július 5. 09:11
Sokan azt hiszik, hogy a téglavágás egyszerű feladat, de aki már próbálta, tudja, hogy közel sem az. Egy pontosan vágott tégla nemcsak az esztétikai megjelenést javítja, hanem a falazat stabilitását is nagymértékben befolyásolja. Legyen szó kisebb házi projektről vagy nagyobb építkezésről, a precíz vágások elengedhetetlenek. Kézi módszerrel gyakran több időt veszíthetünk a hibás darabok javításával vagy cseréjével.
Vásárló Egészséges hajkorona: hogyan nyerjük vissza a ragyogást?
Márkázott tartalom | 2025. július 4. 12:20
Bármilyen divatos is a hajszín vagy a frizura, ha maga a haj nem egészséges, a megjelenésünk sem lesz teljes. Egy fényes, dús hajkorona nemcsak az önbizalmunkat növeli, hanem az egészségi állapotunk tükre is. Az idő múlásával és a stresszes hétköznapok hatására egyre nehezebb lehet megőrizni a haj életerejét.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG