2p

Megroggyanhat a Fidesz a Novák-botránytól? Kitört a belharc a pártban?
Mi lesz az uniós pénzekkel és a magyar gazdasággal?

Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Lengyel Lászlóval -
vegyen részt és kérdezzen Ön is a Pénzügykutató Zrt. vezetőjétől!

2024. február 28. 15:30

A részvétel ingyenes,
regisztráljon itt!

Az elektromos autózás előretörése gyorsabb ütemben zajlik, mint korábban várták, az átállás pedig az itthoni gyáraknak könnyebb, a beszállítóknak viszont nehezebb feladat - szól az iparági szakértők helyzetértékelése a Világgazdaságban.

A beszállítók főként a keresleti oldalra figyelnek, és nem a szigorodó szabályozásokra. Közülük csak azok lehetnek optimisták, amelyek képesek alkatrészeket szállítani az elektromos járművekhez. Biztató, hogy a közép- és kelet-európai részesedés eddig is emelkedett az autóipari termelésben, és ez a trend az elektromosítással folytatódik.

Az új technológiákra való átállás, főképp az elektromos autózás előretörése, sokkal gyorsabb ütemben zajlik, mint azt korábban várták - erről Nyírő József, a Magyar Jármű alkat részgyártók Országos Szövetségének elnöke beszélt járműipari cégek vezetőinek. Úgy fogalmazott, hogy a trendet minden magyarországi ágazati szereplőnek tudomásul kell vennie.

Rózsa Tamás, a Top Tier Consultants stratégiai tanácsadó társaság vezérigazgatója azt hangsúlyozta, hogy csak azok a vállalatok tekinthetnek optimistán a jövőbe, amelyek képesek alkatrészeket szállítani az elektromos járművekhez.

A figyelmeztetések nem alaptalanok, egymást érik azok az üzleti és politikai döntések, amelyek felgyorsítják a villanymeghajtás elterjedését, egyúttal a kizárólag belső égésű konstrukciók piacvesztését.

Rózsa Tamás szerint a magyarországi gyárak sorsát alapvetően a csoportszintű elektromosítási tervek határozzák meg, ebben jól áll a VW égisze alá tartozó Audi, a Daimler és a Debrecenben új egységet megvalósító BMW is. A Suzukira már ráférne az erősítés. Az esztergomi üzemre is igaz, hogy az átkalibrálása legfeljebb néhány százmillió euróból kivitelezhető lenne, ám a japán márka portfóliójából egyelőre hiányzik az átütő termék. A szakértő nem a hazai gyárakért aggódik - a PSA tulajdonában lévő, csak benzinmotorokat készítő szentgotthárdi Opel termelését is kiszámíthatónak látja középtávon -, hanem a beszállítói kör miatt, amely elsődlegesen a keresleti oldalra figyel, és nem a szigorodó szabályozásokra, és kockázatosnak látja felültervezni az elektromos járművekhez kapcsolódó kapacitásait. "Pedig aki nem vesz részt az e-autók alkatrészeinek beszállításában, az kiszorul a piacról. Ez az üzenet mintha nem ment volna át" - szögezte le.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Mire számíthatnak a diszkontláncokban a vevők?
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. február 26. 05:44
Januárhoz képest minimálisan drágult a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérés - a korábbiakhoz képest módosított - kosara. Ez két terméknek köszönhető leginkább. Októberhez képest azonban sok termék két számjegyű csökkenést könyvelhetett el. 
Vásárló Kitört a csokiháború, berágott a Milka gyártója
Buksza blog | 2024. február 24. 17:08
A színek "szent tehenek", ha meghatározott márkájú termékek, például édességek csomagolásához kapcsolódnak, ami lehetőséget adott egy holland csokigyártónak, hogy tiltakozó kampányt építsen rájuk. 
Vásárló Kiderült a bevásárlókocsik titka, rafinált trükk helyett másról szól a történet
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. február 23. 15:20
Mindenkinek volt már dolga összevissza kacsázó kerekű, imbolygó bevásárlókocsival, ami enyhén szólva nem járul hozzá ahhoz, amit az áruházláncok pr-osai „jó bevásárlási élménynek” szoktak nevezni.
Vásárló Váratlan döntés a Pepcótól
Buksza blog | 2024. február 22. 11:02
Korábban még terjeszkedést tervezett a Pepco Ausztriában, most viszont az exitről döntött a cég.  
Vásárló Akár duplázhatja is az árakat a vörös-tengeri válság
Privátbankár.hu | 2024. február 19. 13:19
A támadások miatti hosszabb kerülőút csak a kisebbik baj, a krízis az egész világ szállítmányozási piacára komoly hatással van – és ezen keresztül a pénztárcánkra is.
Vásárló A boltláncoknak elege lett: a Lidl, a Tesco és a többiek közösen fordultak Brüsszelhez
Buksza blog | 2024. február 19. 10:55
Az elmúlt év ősze óta akadályozzák a Vörös-tengeren folyó hajózást a jemeni lázadók, ami túlcsordult az európai kiskereskedők tűrésküszöbén. Szakértők nem jósolják a helyzet gyors normalizálódását.
Vásárló Ne feledkezz meg az edzés előtti és utáni gondoskodásról!
Márkázott tartalom | 2024. február 19. 09:29
Még igen közel van a szilveszter, amikor is rengetegen megfogadták maguknak, hogy az idei év folyamán sokkal jobban oda fognak figyelni a testük egészségére, és nem csupán május végén kapnak észbe, hogy a beach bodyért még semmit sem tettek.
Vásárló Harapófogóba kerülnek a kávéfogyasztók, az aggastyán azonban menekülőutat kínál
Buksza blog | 2024. február 18. 13:57
A szenvedélyes fogyasztók lenézik, ám az elmúlt közel száz év alatt óriási utat járt be az instant kávé. Ráadásul a kilátásai is kedvezőek. 
Vásárló Kiverte a biztosítékot a trükközés, márciustól új világ jön a magyar boltokban
Buksza blog | 2024. február 15. 19:04
Számos élelmiszer jelentős változáson ment át az elmúlt időszakban: több készítmény kiszerelése kisebb lett vagy a minőségi összetevők aránya csökkent, az áruk azonban nem lett alacsonyabb. Egy felmérés szerint ez a jelenség többféle terméket is érint a brit boltokban.
Vásárló Így növelheted a webáruházad konverziós arányát
Márkázott tartalom | 2024. február 14. 12:55
  Az online marketing stratégia nagymértékben befolyásolja a webshopod sikerességét. Az eszközeivel csökkenteni lehet a kosárelhagyást, és meg lehet szilárdítani az ügyfélkört. Ebben a cikkben hatékony technikákat mutatunk, amelyekkel növelni tudod a webshopod teljesítményét.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG