1p
A Klónok Támadása sorozat ötödik, befejező részében egy olyan csokit (és másolatait) teszteltünk, amit terroristák és rocksztárok is előszeretettel fogyasztanak, de fontos szerepe lehet a devizapiacon is. 1932 óta létezik, és persze ezt is koppintják. Mars elolvasni!
A Klónok Támadása sorozat ötödik, befejező részében egy olyan csokit (és másolatait) teszteltünk, amit terroristák és rocksztárok is előszeretettel fogyasztanak, de fontos szerepe lehet a devizapiacon is. 1932 óta létezik, és persze ezt is koppintják. Mars elolvasni!

„S elhulltanak legjobbjaink a hosszu harc alatt”. A Klónok támadása sorozat befejező részére alaposan belefáradtak a tesztelők a monoton csokizabálásba, az utolsó kísérletre már csak a legerősebb szervezetűek vállalkoztak. Az elmúlt időszakban 5 féle termékcsoportot teszteltünk le, megkímélve Önöket a 20 különböző gyártmány silányabbik része által kiváltott sokktól.

A Mars csokiról kevesen tudják, hogy először 1932-ben állították elő Nagy-Britanniában. A cél az amerikai Milky Way szelet édesebb változatának megalkotása volt. Mars néven az Egyesült Államokban egy másfajta csokoládét árultak, ennek gyártása 2002-ben szűnt meg. Ebben az évben viszont megújult az európai verzió: a nugát könnyebbé vált, a csokoládéborítás pedig vékonyabbá, így maga a teljes Mars szelet is vesztett töménységéből, súlyából (a tesztünk alapján elmondható: nem eleget), közelítve a Milky Wayhez.

2007 májusában a Mars, a Snickers és a Twix majdnem kikerült a vegetariánusok csemegéi közül. A gyártó a tejsavó előállításához borjúgyomorból nyert tejoltót kezdett volna használni – a vega-szervezetek tiltakozására aztán elállt ettől a szándékától. Fincsi, mi?

Terroristák és devizakereskedők kedvence

A Mars szelethez számos érdekes történet és legenda is fűződik, melyekről a Wikipedia is beszámol.. A Die Hard (Drágán add az életed) című filmben például a terroristák ezt a csokit majszolják.

Amikor kiszivárgott, hogy a Veronica Mars című sorozatot a CW Television Network tovább nem akarja folytatni, tiltakozásul a rajongók több tonna Mars csokit küldtek a társaság székhelyére. A zsarolás azonban eredménytelennek bizonyult, a sorozatot (sajnos) megszüntették.

1999-ben Stephen King, a kiváló író súlyosan megsérült, amikor elütötte egy furgon. A sofőr a nyomozóknak elmondta: éppen Mars csokiért indult a boltba.

A „legendák” szerint a csoki egy érdekes momentum részese volt a Rolling Stones életében is. Amikor a 60-as években egy Stones-partin razziáztak a rendőrök, Mick Jagger – állítólag – éppen egy Mars csokit fogyasztott, melyet barátnője, Marianne Faithful a legintimebb testrészé(be)n szolgált fel. A hölgy később cáfolta, hogy az eset megtörtént, de a csoki „Pleasure you can’t measure”-kampányában főszerepet vállalt.

Több kutatás tárgya volt a csoki egy igen érdekes tulajdonsága. Azt figyelték meg, hogy a Mars szelet ára meglehetősen magas korrelációt mutat az angol font árfolyamával a II. Világháború óta. Egy technikai elemzőnek márpedig minden információ számít...

A végső teszt

A hosszú és eseménydús múlt korántsem akadályozta meg a másolókat, hogy a csokit annak rendje és módja szerint lekoppintsák – sőt. Az eredetivel ezúttal is a Tesco, a Lidl és a Plus üzleteiben kapható másolatokat vetettük össze.


Klónok képekben - kattintson!

A Mister Choc sorozat Caramel termékét a Lidlben 59 forintért szereztük be. A versenyző könnyű, habos, ezért nem is ragad bele annyira a fogba, mint az eredeti Mars. Nem is olyan édes: az egyik tesztelőnél épp itt bukott meg. A csokoládéborítás ropogós, egy tesztelő szerint kinézetre ez a legszebb. A klónok és az eredeti csoki mellesleg megszólalásig hasonlítanak egymásra, a másolatok között talán itt a legjellemzőbb a külső azonosság. 20 forinttal olcsóbb, mint az eredeti, így nem rossz eredmény a 6,6 pont, ami a 2. helyezésre elegendő.

A Match a Plusban 49 forintba kerül (nem a konkurens lánc, hanem az azonos nevű csoki). A legolcsóbb klón készítői alaposan mellélőttek, ami az ízvilágot illeti. Nyomokban sem hasonlít a Marsra, annyira mogyorós, hogy sokkal közelebb áll a Snickershez. A vaktesztelők közül senki sem merült fel, hogy esetleg ez lenne az eredeti csokoládé. Mindazonáltal volt, akinek jobban ízlett, mint az eredeti. Végül 4,6 pontos átlagot ért el a maximális 10-ből, ami elég volt a dobogóhoz.

A Tesco ugyanis minden szempontból alulmúlta önmagát a Crazy Caramellel, és pontszáma megdöntötte a negatív rekordot is. „Fhujj” – indított az egyik tesztelő. Avas, aszott, rossz utóíze van – kontráztak mások. A karamell olyan, mintha odaégett volna, valószínűleg ez az utóíz okozója is. Más Tesco-kolónokhoz hasonlóan ez is családi csomagolásban kapható, a 280 grammos tasakért 319 forintot adtunk ki, amit természetesen alaposan megbántunk. Egyetlen pozitívumként a leginformatívabb csomagolás díját tudjuk odaítélni, immár hagyományosan. Mivel nullást is sikerült begyűjtenie, kereken 1-es átlagpontszámot kapott. Elégtelen.

Az eredeti Marsot csak egy tesztelő nem ismerte fel. Általában megkapta a „nyúlós” jelzőt. „Minden benne van, ami miatt nem szeretem a Marsot” – írta valaki. Masszív, tömör, alaposan beleragad a fogakba. Intenzív, finom karamellaíze van, utána viszont nem árt egy-két pohár víz. Bár némileg megszorongatták, az első helyet 7,6 ponttal ezúttal is az eredeti termék szerezte meg.

A Klónok Támadása sorozat 5 csokitesztjén minden alkalommal az eredeti termékek végeztek az élen, hol nagyobb, hol kisebb előnnyel. A legjobb koppintónak a Lidl bizonyult: 3 ezüst- és egy bronzérem mellet csak 1 esetben bizonyult a Lidl-klón a legrosszabbnak. A Plus kiegyensúlyozott középszerű: két ezüst és három bronzérem szerepel a neve mellett, de minden teszten találtunk nála rosszabbat. Rendszerint a Tescos termékeket: egyetlen árva harmadik helyezés, és négy utolsó pozíció. A kék-fehér pizsamás áruháznak át kellene gondolnia a másolási stratégiáját, mivel a vakteszteken rendre elbuktak.

A legegyértelműbb győzelem az eredeti Milky Way csokié, a legjobban a Snickers-t szorongatták meg a riválisok. A legmagasabb átlagpontszámot holtversenyben a Milky Way és a Bounty szerezte (8,5), a legalacsonyabb a Tesco Crazy Caramelé lett (1,0).

Végső konklúzióként azt mondhatjuk: bár a másolatok egyszer sem érték el az eredeti termékek színvonalát, az alacsonyabb árak miatt esetenként megéri kipróbálni a koppintott édességeket is. Ha szeretné elkerülni a borzalmas élményeket, olvassa el a korábbi részeket is!

Gáspár András

A Klónok Támadása IV: Milky Way - nem tejesen mindegy
A Klónok Támadása III.: Snickers - bizarr sós örömök
A Klónok Támadása II: Bounty - nincs lehetetlen
A Klónok Támadása, I. rész: Twix

Tovább a Kosaras naplójához >>

Privátbankár

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG