4p
A vasárnapi zárva tartás és egyéb hipermarketek ellen szóló kormánydöntés egyelőre nem látszanak az árakban. Igaz, hogy amióta bevezették a vasárnapi boltzárat, azóta a legtöbb vasárnap kivétel volt: március 15-én és húsvét vasárnap egyébként is zárva lettek volna a boltok, húsvét előtti vasárnap sok bolt kinyitott élve azzal a lehetőséggel, hogy évente 5 vasárnap nyitva lehetnek, így egy "normális" vasárnap volt csak eddig. Egyelőre az látszik, hogy több hipermarketben nemhogy nem nőttek, de nagyot estek az árak.

Április elsején ismét elmentünk a három kiskereskedelmi lánc egy-egy hipermarketébe megnézni, hogy hogyan alakultak az árak. Mint mindig, most is az Auchanban, a Tescóban és az Intersparban jártunk. A több, mint hét éve tartó vizsgálatnak most különös aktualitást ad a kormányzat és a kereskedelmi láncok viszonya.

A kormány idén több intézkedést is bevezet, amelyek rosszul érintik a hipermarketeket. A jogszabályváltozások alapján például a két egymást követő évben veszteséges, legalább 50 milliárd fölötti árbevételű cég nem forgalmazhat napi fogyasztási cikket. Emellett drasztikusan emelkedik az árbevétel-arányos élelmiszer-ipari felügyeleti díjat és vasárnap ki sem nyithatnak a 200 négyzetméternél nagyobb üzletek. Ezek súlyos milliárdokba kerülnek a cégeknek, akik válaszul elhalasztják beruházásaikat, üzleteket zárnak be, elbocsátják dolgozóikat. És az is valószínű, hogy az új terhek előbb-utóbb a fogyasztói árakban is meglátszódnak majd. Egyelőre azonban nem látszik egyértelmű trend. Az év első két hónapjában ugyanis drágulást mértünk, de márciusban és áprilisban estek az árak a hipermarketekben.

 

Hogy változtak az árak?

Áprilisban két hipermarket-lánc is engedett az árakból tavalyhoz képest: az Auchanban és a Tescóban is 4 százalék feletti áresést mértünk, az Intersparban azonban kissé emelkedtek az árak. Márciushoz képest hasonló a helyzet, igaz a Tesco és az Auchan is majdnem 6 százalékot engedett az árakból. 

Ez a változás kissé széthúzta mezőnyt: míg az Auchanban és a Tescóban is meg lehet úszni a nagybevásárlást 17 ezer forint alatt, addig az Intersparban 18 ezer forint feletti összeget kérnének mintakosarunkért. A három áruház átlagára így  17 135 forintra csökkent. Éves alapon összességében 2,8 százalékkal lettek alacsonyabbak az árak, havi alapon pedig 3,6 százalékkal csökkentek.

A legkevesebbet (15676 forint) persze akkor kellene fizetni, ha mindent ott vennénk, ahol az a legolcsóbb: 1459 forintot spórolhatnánk így az átlagárhoz képest. Ez azonban tripla utazgatással vagy tripla létszámú bevásárlócsapattal járna.

Mi lett olcsóbb? Mi drágult?

Havi alapon drágább lett a tej, a kávé, a tea, a tészta és a párizsi. Olcsóbb lett azonban krumpli, az alma, a csirkemell, a szeszesital és harmadával olcsóbb lett a sajt márciushoz képest.

Az árak változása az előző év azonos időszakához képest, azaz a Privátbankár.hu éves árindexe

Tavaly áprilishoz képest a szeszes ital, az ásványvíz, az olaj, a chips és a tea lett valamivel drágább. Nagyot esett azonban a krumpli, az alma, a cukor és a sajt ára is tavalyhoz képest. Olcsóbb lett még egyébként a kávé, a felvágott, sőt a hús is.

Havi legolcsóbbak

Hogyan számoltunk?Kosaras módszertan >>

A Privátbankár korábban megírta, hogy több mint tizenöt százalékkal nőhet a kávé tőzsdei ára, mivel nagyon megugrott a kereslet rá. Az Árkosár számításunk alapján igaz, hogy előző hónaphoz képest drágult kávé, de tavalyhoz képest még így is olcsóbb, igaz ez az őrölt kávéra vonatkozik, amit a gyártók fel tudnak hígítani, így tudják tartani az árat, de mi a helyzet a szemes kávéval? Megnéztük és babkávét az Auchanban lehet legolcsóbban kapni egy kiló Bravos kávébab 1349 forintba került ottjártunkkor. Ugyanez a termék 1699 forint a Tescóban, ennél az Intersparban valamivel olcsóbban kapjuk meg a hipermarket sajátmárkás termékét, amelynek 1499 forint kilója.

A KSH holnap (szerdán) közli az infláció márciusi alakulásáról szóló adatait.

Arról is beszámoltunk, hogy a Greenpeace tesztjén tizenkettőből nyolc paprika megbukott, vegyszermaradványok szennyezték a zöldségeket. Megnéztük mennyibe kerül a paprika a botrány után. Az Auchanban a legdrágább a paprika, ott 1099 forint kilója. Az Intersparban 999 forint egy kiló, a Tescóban pedig 899 forint.

Majonézt a legolcsóbban a Tescóban vehetünk, ahol egy kiló Tesco Value majonéz 432 forint, az Auchan Tuti Tipp terméke 493, míg a Spar Budget majonéz 539 forint.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Döntött az EU: ezt megemlegeti, aki rendszeresen rendel külföldről
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 16:25
Jön a kötelező vám a kis értékű csomagokra.
Vásárló Érdemes lesz elővenni a töltőpisztolyt a hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 11:05
Szombaton mindkét üzemanyag típus nagykereskedelmi ára csökken. A benziné jobban.
Vásárló Tegyél a kosaradba egy kis gondoskodást! – Indul az Adni Öröm! adománygyűjtő akció
PR | 2025. december 11. 13:27
Idén karácsonykor is több ezer rászoruló ember ünnepe válhat szebbé, ha csatlakozol a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország közös Adni Öröm! tartósélelmiszer-adomány gyűjtéséhez. 2025. december 11. és 16. között több ezer önkéntes személyesen várja a vásárlók felajánlásait a kijelölt SPAR és INTERSPAR áruházakban.
Vásárló Táncra perdülhetnek az autósok – itt vannak az új üzemanyagárak
Privátbankár.hu | 2025. december 10. 11:42
Csütörtökön mindkét üzemanyag típus nagykereskedelmi ára csökken.
Vásárló Csak összehozta a kormány: másfél éve nem láttunk ilyet a boltokban
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. december 8. 05:46
Hogy milyen áron, azt még nem tudhatjuk biztosan, de összejött az éves szintű élelmiszerár-csökkenés: annyi termék került be az árrésstop hatálya alá, hogy idén decemberben olcsóbban vásárolhatunk be a hipermarketekben, mint tavaly. Bezuhant a sertésmájas ára, a kávé és az alkohol viszont nagyot drágult. 
Vásárló Outdoor életmód – merész vállalkozás és divat találkozása
Márkázott tartalom | 2025. december 7. 17:21
Gondoltál már arra, hogy mitől válik egy márka ikonikussá a szabadtéri világban? A szabadidős életmód iránti növekvő lelkesedés nemcsak a természet szerelmeseinek körében terjed, hanem divatirányzatként is egyre hangsúlyosabban van jelen.
Vásárló Miért választják egyre többen a prémium magánegészségügyet?
Márkázott tartalom | 2025. december 7. 14:12
Az elmúlt években látványosan megváltozott, hogyan gondolkodnak az emberek az egészségügyi szolgáltatásokról. Egyre többen szeretnének gyors, kiszámítható, átlátható és magas színvonalú ellátást kapni, lehetőleg olyan környezetben, ahol a páciens valódi partnerként jelenik meg. A prémium magánegészségügy népszerűsége éppen ezért nő: nem csupán szolgáltatást nyújt, hanem komplex élményt, amelyben a figyelem, a kényelem és a szakértelem egyaránt kiemelt szerepet kap.
Vásárló Amikor a megelőzés olcsóbb, mint a javítás
Márkázott tartalom | 2025. december 6. 14:43
A mindennapokban gyakran csak akkor figyelünk fel egy problémára, amikor már nagy a baj. Holott sok esetben – legyen szó épületekről, a kertünkről, a szerszámainkról vagy akár a háztartási gépeinkről – a megelőzés nemcsak egyszerűbb és gyorsabb, de hosszú távon sokkal költséghatékonyabb is lenne. A Poli-Farbe tapasztalata az, hogy a karbantartás rendszerszerű, előrelátó szemlélete rengeteg kiadástól kímélhet meg bennünket, ahogy az is, ha már a kivitelezéskor a minőséget keressük – lássuk, miért.
Vásárló Levelet küldtek Brüsszelbe egy jelentős ügyben – Orbán Viktor is az aláírók közt volt?
Privátbankár.hu | 2025. december 6. 08:57
Megtartanák a hibrid autókat 2035 után is.
Vásárló Adják is, veszik is a használt mobilokat a Magyar Telekomnál
PR | 2025. december 5. 13:41
2 évvel ezelőtti indulása óta már 30 ezernél is több felújított készüléket vásároltak a Magyar Telekom ügyfelei. A vállalat portfóliójában az összes online értékesített mobil 10 százaléka felújított. A felújított készülékek vásárlása mellett folyamatosan nő a népszerűsége a Telekom és a Recommerce közös online platformjának is, ahol bárki eladhatja használt mobilját, tabletét vagy játékkonzolját. Ezzel a megoldással a januári indulás óta több mint 75 millió forintnyi eszközt adtak el az ügyfelek.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG