1p
Erős befutóval búcsúzik a Privátbankár Árkosár felmérésétől a Cora. Az Auchan által bekebelezett áruházak mostanra már túl sok mindenben hasonlítanak új anyjukra, így együtt mérjük teljesítményüket a jövőben. Júliushoz képest nagyot csökkentek az átlagos élelmiszerárak, éves szinten 2 százalék alatt az áremelkedés.

Habár a Cora áruházait már hónapok óta az Auchan üzemelteti, a két ex-konkurens árai egészen augusztusig nem voltak akkora átfedésben, hogy a megszűnő Corát érdemes lett volna kivezetni a Privátbankár Árkosarából. 30 termékből álló minta-élelmiszerkosarunkban júliusban még mindössze 6 termék esetében egyeztek meg az árak az Auchanban és a Corában, miközben a Tescóval 7 esetben is megegyezett a madaras lánc ára. Augusztusra azonban ez jelentősen megváltozott, 15 esetben teljesen megegyeztek az árak a két áruházban. Hogy az Árkosár mutatói ne torzuljanak a változás miatt, a Corát bő 5 év után kivezetjük felmérésünkből, áruházait a jövőben az Auchannal együtt értékeljük.

A Cora 1997. májusában nyitotta meg első magyarországi áruházát Törökbálinton, a hetedik egység 2004-ben nyílt meg Szolnokon. Az Auchan idén áprilisban kapta meg az Európai Bizottság engedélyét a magyarországi áruházak átvételére. Azóta folyamatos az áruházak átalakítása, egy ideje már auchanos címkét nyomtatnak a mérlegek és pénztárgépek, az Auchan neve szerepel a vonalkód-ellenőrző terminálokon, és mindkét áruház hűségkártyáját elfogadják a kasszások. Úgy tűnik, mostanra a beszerzés és árazás is eléggé egységessé vált.

Köszönhetően annak, hogy az Árkosárban meglehetősen gyakran első helyezést elérő Auchan árai kerültek a polcok nagy részére, a Cora komolyabb havi árcsökkenéssel a dobogó legfelső fokán száll ki a vetélkedésből. Júliushoz képes 5,6 százalékkal csökkent mintakosarunk ellenértéke, sőt egyedüli áruházként itt még éves összehasonlításban is csökkent a számla végösszege. Júliushoz képest az Auchan is engedett az áraiból átlagosan 3,6 százalékot, a Tesco pedig 1,8-at, ha azonban a tavaly augusztushoz hasonlítjuk a végösszeget, az Auchanban 0,3, a Tescóban 5,7 százalékkal többet kell fizetnünk.

A havi átlagos kosárérték 16 088 forint lett - egy hónap alatt 3,6 százalékkal, 599 forinttal olcsóbb lett tehát a nagybevásárlás, éves összehasonlításban 1,9 százalékos, 298 forintos az áremelkedés. A különbség a legolcsóbb és a legdrágább áruház között nagyot nőtt: a Corában és az Auchanban 16 ezer forint alatt, a Tescóban viszont 17 ezer forint fölött alakult a számla végösszege, a differencia 8,91 százalékos.

Mi lett olcsóbb? Mi drágult?

A KSH kedden közli a fogyasztói árak alakulásával kapcsolatos friss tájékoztatóját.

A zöldség-gyümölcs osztályokon komolyabb árcsökkenést mértünk mind júliushoz, mind a tavalyi év azonos hónapjához képest. A krumpli 26 százalékkal olcsóbb mint egy hónapja (-12 százalék egy év alatt), az alma ára 20 százalékkal csökkent egy hónap alatt (-15 százalék egy év alatt), de a banán ára is csökkent 12 százalékot. A rizsért 17 százalékkal kevesebbet kell fizetni, mint egy hónapja, egy év alatt közel 32 százalékot csökkent az ára. A csokoládé ára szintén 10 százalékot meghaladó mértékben csökkent.

Havi áremelkedésben a száraztészta vezet +15 százalékkal, de a liszt és az ásványvíz is több mint 10 százalékot drágult júliushoz képest. Egy év alatt a tojás és a vizsgált felvágott ára 40 százalékot meghaladó mértékben emelkedett, 10 százaléknál többet drágult a kóla, az ásványvíz és a tészta.

Havi legolcsóbbak

A lecsószezon közepén a hagyma, a paprika és a paradicsom legolcsóbb beszerzési forrását kutattuk (hipermarket-szinten legalábbis).

Hogyan számoltunk? Kosaras módszertan >>

Vöröshagymát az Auchanban és a Tescóban egyaránt 169 forintért találtunk, a Corában 199 forint volt kilója. A lecsópaprika az Auchanban 179, a Corában és a Tescóban 199 forintba került. A Cora 169 forintos Lukullusz-paradicsoma a legolcsóbbnak bizonyult, az Auchanban 199 forintért árulták kilóját. A Tescóban ugyan papíron létezett lecsóparadicsom kilónként 169-ért, ám ottjártunkkor már csak az árcédula volt meg, maga a zöldség (ami valójában lehet, hogy gyümölcs) már rég elfogyott; a legolcsóbb paradicsom így a Tescóban a 399 forintos volt.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG