A legnagyobb kárt a vállalat hírnevének csorbulása jelenti, egy-egy támadás ugyanis azonnal kiderül, és általában változik a cégek hitel- és biztosítási besorolása, ez jelenti a legnagyobb kiadást a vezetők számára – volt olyan cég, amit emiatt be is kellett zárni. Ehhez jön még az ügyfelek kompenzálása, az IT infrastruktúra javítása, a hírnév visszaszerzéséhez használt PR kampány költségei, valamint a szakemberek túlóradíja a probléma kijavítására, fűzte hozzá Alexey Kiselev, a Kaspersky DDoS Protection projekt szóvivője.
Mi a DDos? A szolgáltatásmegtagadással járó támadás (Denial of Service vagy DoS), más néven túlterheléses támadás, illetve az elosztott szolgáltatásmegtagadással járó támadás (Distributed Denial of Service, DDoS) informatikai szolgáltatás teljes vagy részleges megbénítása, helyes működési módjától való eltérítése. A szolgáltatásmegtagadásos támadás egy meghatározott alkalmazás, operációs rendszer ismert gyengeségeit, vagy valamilyen speciális protokoll tulajdonságait (gyengéit) támadja meg. Célja, hogy az alkalmazás, vagy rendszer elérésére feljogosított felhasználókat megakadályozza a számukra fontos információk, a számítógép-rendszer vagy akár a számítógép-hálózat elérésében. A támadás eredményeképpen a rendszer nagyon lelassul, elérhetetlenné válik, esetleg össze is omolhat. A lényege, hogy lehetőség szerint megakadályozza a célgép elérését. (Forrás: Wikipedia) |