Végre nyilvánossá tette a kormány az OLAF, az Európai Csalás Elleni Hivatal teljes jelentését a 4-es metróval kapcsolatos korrupciós ügyekről, a vizsgálat a 2007-2013 közötti időszakra vonatkoznak. Tegnap mi is közöltük a Figyelő értesülései alapján, mely szerződésekkel lehet a legnagyobb baj, szemlénket itt olvashatja el.
Az OLAF érintettként nevesíti Medgyessy Pétert, az Alstom és a fővárosi önkormányzatot. Medgyessy és az önkormányzat válaszolt a jelentés állításaira, az Alstomot nem értesítették hatósági utasításra. A volt miniszerelnök nagyjából mostani árfolyamon 180 millió forintot kapott családi cégén keresztül tanácsadásért az Alstomtól.
A 4-es metró beruházásának összértéke 452 milliárd forint volt, ebből a gyanú szerint 272 milliárd forint érintett csalással vagy szabálytalan felhasználással. A jelentés szerint összesen 167 milliárd forint tűnt el, amelyből 59 milliárdnyit kérnek vissza. Négy problématípust azonosítottak: szabálytalanság, csalás, EU-s források hibás felhasználása és korrupció.
Csepreghy Nándor közölte: a jelentést már 2016 végén megkapta a kormány, ám adatvédelmi okokból - az adatvédelmi hatóság véleményének kikérése után - csak most hozták nyilvánosságra. A négy éven át tartó nyomozás eredménye szerint a kifogásolt szerződések - egy kivételével - 2010 előtt, vagyis a Medgyessy-, a Gyurcsány- és a Bajnai-kormány, illetve a Demszky Gábor-féle városvezetőség regnálása alatt született. Az elmúlt 13 év legnagyobb korrupciós ügye miatt az országnak várhatóan 59 milliárd forintot kell visszafizetnie az Európai Unió számlájára - tette hozzá.
a 4-es metró beruházásának összértéke 452 milliárd forint volt, ebből a gyanú szerint 272 milliárd forint érintett csalással vagy szabálytalan felhasználással, 166 milliárdot pedig elloptak. A fejlesztéshez 76 milliárd forintot használtak fel a Közlekedési Operatív Program terhére, ebből 59 milliárd forint volt az Európai Unió hozzájárulása, és ez utóbbi összeget követelheti vissza az Európai Bizottság - fűzte hozzá.