Palkovics László oktatási államtitkár, Sipos Imre köznevelésért felelős helyettes államtitkár, Rétvári Bence miniszterhelyettes, parlamenti államtitkár, Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere, Czunyiné Bertalan Judit volt köznevelési államtitkár, Kun Szabó István vezérőrnagy, a Honvédelmi Minisztérium társadalmi kapcsolatokért felelős helyettes államtitkára és Madarász Péter, a miskolci Herman Ottó Gimnázium igazgatója (b-j) érkezik a köznevelési kerekasztal első ülésére az Emberi Erőforrások Minisztériumának Tükörtermében 2016. február 9-én. MTI Fotó: Szigetváry Zsolt |
Elemzik a magyar oktatást
Az Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) szakértői már valószínűleg jelen lesznek a kerekasztal két hét múlva esedékes és azt követő ülésein. A szakértők elsősorban a szervezet korábbi kutatásai alapján a többi ország adataival összehasonlítva mutatják be a magyar oktatási rendszer erősségeit és gyengeségeit.
Emellett felmerült annak a lehetősége is, hogy az OECD két-három fontosabb témáról mélyebb elemzést készít, illetve a kerekasztal zárásaként, az ott elhangzottak alapján összefoglalót, stratégiai jellegű tanulmányt állít össze - közölte Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériuma államtitkára.
A köznevelési kerekasztalon meghatározott feladatlista és a munkacsoportok összeállítása is a korábbi OECD-országjelentések oktatási részeinek figyelembevételével történt. Fontos, hogy reális kép legyen más országok oktatásának tartalmi kérdéseiről, nemzetközi összehasonlításban tudjuk értékelni a magyar adatokat - mondta az államtitkár.
Mekkora a baj a magyar oktatásban? Már hetek óta áll a bál a magyar oktatás és a Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) körül. A PSZ és az állam eddig még nem jutott végső döntésre. A legfontosabb információkat a témában itt szedtük össze: Beszólása miatt jól helyretette Lázárt a PSZTúl hangos a jajgatás - mégse akkora a baj az oktatásban?Engedett a kormány a kerekasztalnál: milyen változások jönnek az oktatásban?Mit akarnak a tanárok? Itt vannak a javaslataik |