Hirdetés
Hirdetés

A nap befektetési sztorija egy Bomba(rdier) hír

Csabai Károly, 2019. június 05., 18:33

Nevezetesen, hogy a japán Mitsubishi Heavy Industries kész megvásárolni a kanadai vasút- és repülőgép-ipari konszern regionális repülőgépeket gyártó üzletágát. Erre a bejelentésre a magyar idő szerint délutáni torontói tőzsdei nyitás kezdetén több mint 8 százalékkal lőttek ki a Bombardier részvényei.

A befektetők azt értékelték, hogy amennyiben létrejön a deal és a Mitsubishi tényleg megvásárolja a Bombardier üzletágát, azzal komoly konkurenciát támaszthat a brazil Embraer repülőgépgyárnak, amelynek 80 százalékát viszont a Boeing tervezi megvásárolni. A Mitsubishi konszern nemrég dobta piacra az 1960-as évek óta első polgári utasszállító repülőgépét, a regionális hatósugarú Mitsubishi Regional Jet-et.

Pénzügyi nehézségei miatt a Bombardier az utóbbi időben már más üzletágától és befektetésétől is kénytelen volt megválni. 2017-ben a középhatótávolságú C-Series repülőgép programjának többségi részesedését adta el az Airbusnak. Azóta a korábban Bombardier CS100, jelenleg Airbus A220-100 típusjelű repülőgépeket gyártó CSeries Aircraft Limited Partnership vállalatban az Airbus 50,01, a Bombardier 31, az Investissement Québec 19 százalékos részesedéssel rendelkezik.

Hirdetés

A montreali székhelyű társaság tavaly novemberben pedig a turbólégcsavaros utasszállító repülőgép üzletágát értékesítette a Viking Air vállalatnak. Egyúttal akkor helyezte kilátásba, hogy szívesen megválna a sugárhajtóműves regionális gépeket gyártó részlegétől, miután az csak veszteséget termel neki. Arról, hogy a Mitsubishi lehet a befutó, az Air Current repüléstechnikai hírportál már korábban beszámolt, megszellőztetve értesülését a két cég között folyó akvizíciós tárgyalásokról. Most pedig, miután a japánok hivatalosan is kinyilvánították a szándékukat, már azt kürtölte világgá, hogy a megállapodást napokon belül, a Párizsban június 17-20. között megrendezendő légiipari kiállításon be is jelentik a felek.

A megbeszélések tényét a Bombardier megerősítette, de ezen felül nem bocsátkozott részletekbe. A befektetők azonban enélkül is szinte biztosra veszik a deal-t, magyarul, a hírre veszünk tőzsdei hüvelykujjszabálynak lehetünk a szemtanúi. Arra pedig ezek szerint csak napokat kell várni, hogy megtudjuk, a most vásárlók a bejelentést követően learatják-e az árfolyamnyereségüket, azaz érvényesül-e az ominózus szabály másik fele.

Kereskedjen az mfor trader rendszerével!

Esést vár a piacokon? Nálunk akkor is kereshet! Apple részvényeket venne, esetleg a Google és a Microsoft érdekli? Bízik az elektromos autókban: a Teslában vagy inkább a Mercedesben? Vagy inkább hazai pályán maradna? Ha a világ legnagyobb tőzsdéin, vagy 120 devizapárral kereskedne, adott a lehetőség. Tesztelje rendszerünket kockázatmentesen!

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Mi a baj az európai baloldallal és miért nem találják a kiutat?

Mi a baj az európai baloldallal és miért nem találják a kiutat?

Az új, meghódítani kívánt társadalmi csoportok csak a fejetlenséget növelik ezekben a pártokban, ahogyan azt jól láthatjuk napjainkban az amerikai Demokrata Párt esetében. Mivel a globális politikai elitek nem hajlandók a szükséges gazdasági és társadalmi paradigma-váltást levezényelni, a biztonságpolitikai hőmérséklet további ütemes emelkedésére lehet számítani az elkövetkező időszakban is – az pedig nem igazán a baloldal terepe. Káncz Csaba jegyzete

Hirdetés
Hirdetés

További cikkek

Hirdetés
Hirdetés

Videók

Powered by Saxo Bank

Utánajártunk

Mi mozgatja a befektetők fantáziáját

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Szavazás

Ön kiirtanád a magázást a magyar nyelvből?