Korábban arról volt szó, hogy már mától megkezdik a munkabeszüntetést a Lufthansánál. A légitársaságnál egyébként 19 ezer utaskísérő dolgozik, becslések szerint kétharmaduk a sztrájkot meghirdető szakszervezet tagja. Az érdekvédők 5 százalékos béremelést és egyhavi bérnek megfelelő nyereségrészesedést követelnek, valamint garanciát arra, hogy a Lufthansa nem szervezi ki az utaskísérői feladatokat és nem alkalmaz kölcsönzött munkaerőt. Mindkét megoldás csökkenti a szakszervezet befolyását, és mérsékli a munkaadó költségeit is.
A Lufthansa a versenytársaknál átlagosan 22 százalékkal magasabb személyi költségcsökkentést akar elérni. Mérsékelni szeretnék a túlóradíjat és a magasabb fizetési osztályokba tartozó utaskísérők bérét, és csökkenteni akarják a kezdő fizetést is. Jelenleg 12 hetes kiképzés után 1.500 euró a kezdő fizetés, amihez 16 százalék műszakpótlék járul. Az utaskísérő pályafutása során elérheti a 4.000 eurós fizetést is, azok pedig, akik az utasok biztonságáért felelősek, havi 7.000 eurót is megkereshetnek a legnagyobb német légitársaságnál.
Mint a legtöbb európai légitársaság, a magas üzemanyagárak, valamint az ázsiai és a fapados társaságok versenye miatt a Lufthansa is veszteséges, a második negyedévben 20 millió euró működési veszteséget könyvelt el.