Az Uber üdvözöli, hogy több magas rangú magyar kormányzati tisztségviselő kifejezte: a kormány nem szándékozik "megakadályozni az innovatív megoldások terjedését". Egyetértenek azzal is, hogy szükség van a városi közlekedés szabályozott fejlesztésére, ezért aktív és együttműködő szerepre törekszenek annak érdekében, hogy az autómegosztó közösség megfeleljen a szabályozásnak.
"Mivel a szóban forgó szabályok újak, komplexek, és időbe telik a felkészülés a betartásukra, a mai napon találkozót kezdeményeztünk a kormány és a főváros illetékeseivel, hogy egyeztessünk: ezer autóspartnerünk miként tud megfelelni az igényeknek" - írja az Uber.
Közben folytatják tevékenységüket Magyarországon. Közleményük szerint céljuk, hogy 2016 végéig 2000 magyar számára teremtsenek kereseti lehetőséget. Azt is megemlítik: az államháztartás számára jelentős adóbevételi forrást biztosíthat a jövőben az Uber.
Életben maradhat nálunk az Uber az új taxisrendelet után? Fónagy János úgy fogalmazott a rendelet elfogadása után: a kormány az új rendelet elfogadásával nem tiltotta be az Ubert, a rendelet azt határozza meg, hogy milyen feltételek mellett lehet taxis tevékenységet végezni. "A kormány nem kíván innovatív megoldásokat megakadályozni", az Uber egy infokommunikációs szervezési tevékenység, infokommunikációs szolgáltatás, amely nem tiltott, "ha azt az előírt jogosítványokkal rendelkező taxisok veszik igénybe, akkor az szívük joga" - fogalmazott. Vagyis a taxisok, a szolgáltatást nyújtók eldöntik, hogy hajlandóak-e ezért az infokommunikációs szolgáltatásért az Ubernek díjat fizetni - részletek az új taxisrendeletről >> |