3p
Egy újságíró írta azt a levelet, amelyben az oroszországi foci vébén döntőbe jutott horvát labdarúgó-válogatott állítólag a teljes pénzjutalmát hátrányos helyzetű gyerekeknek ajánlotta fel.
EPA/PETER POWELL

A korábbi hírek szerint a levelet Zlatko Dalic szövetségi kapitány írta, a játékosok és a csapat teljes stábja nevében. A horvát Dnevno hírportál azonban később közölte, hogy az írás valójában Igor Premuzic újságírótól származik, aki július 13-án – azaz még a döntő előtt – publikálta azt a Facebook oldalán.

Tomislav Pacak, a Horvát Labdarúgó Szövetség sajtófőnöke az orosz Sputnik Newsnak szintén megerősítette, hogy nincs közük a levélhez. "Zlatko Dalic soha nem írt ilyet” – mondta Pacak. Az írást számos haza is nemzetközi médium is átvette. 

Korrupt vezetés

A levél szerzője azzal indokolta a "felajánlást”, hogy azzal legalább néhány gyerek nyarát szebbé tudják tenni a nehéz helyzetű országban.  "Horvátország az Európai Unió legszegényebb tagállama, amely húsz éve nyögi a délszláv háború örökségét. Sok gyermek nem tud iskolába járni, az idősek a létminimumon élnek, az egészségügy összeomlóban, a vezetés pedig korrupt" – állt a levélben, amely szerint  sok gyerek éhezik, mert a szüleiknek nincs munkájuk.

A levélíró hozzátette: az országot nem a megfelelő emberek vezetik, éppen ezért "a csapat” nem kér a politikusok köszönetnyilvánításaiból, és azt szeretné, hogy tartsák magukat távol a sikerüktől.

Az újságíró célja az lehetett, hogy ráirányítsa a figyelmet az ország problémáira, és kritizálja a horvát csapat sikerében sütkérező politikusokat, valamint az ehhez asszisztáló sportolókat.

Párhuzamos valóság

Maga Premuzic akciójáról így vallott a Facebookon: “Egy párhuzamos világból írtam a levelet, amelyben Zlatko Dalić edző és a válogatott játékosok elhatárolódnának a horvát politikai elittől”. Szerinte ebben a kitalált levélben Dalić úgy viselkedik, ahogy egy igazi sportembernek és hazafinak kellene. “Ez az én ábrándképem azokról a futballistákról és sportolókról, akik tisztában vannak azzal, hogy milyen helyzetben van a népük és ez az ország”.

A közösségi oldalán megosztott nyílt levél felett az újságíró utalást tesz rá, hogy nem valós levélről van szó, a végén pedig Dalić neve alatt, vonallal elválasztva jelzi, hogy ő írta a szöveget.

Premuzic szerint az emberek felszínesen olvasták el a szöveget. Úgy véli, hogy ez a felszínesség az egész társadalomra jellemző.

Szerinte ez a kísérlete jelzi, hogy az emberek többsége öt percet sem szán arra, hogy valamit rendesen elolvasson, amit pedig elolvas, meg is értse.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG