Hirdetés
Hirdetés

Meg sem érzi a spanyol válságot a Zara és a Bershka anyacége

Zsiborás Gergő, 2012. június 13., 15:55

A Berschka, a Zara és a Pull & Bear márkák anyacége, a spanyol Inditex az utóbbi évek legjobb pénzügyi negyedévét zárta, annak ellenére, hogy a válság egyre inkább kiteljesedik Spanyolországban, ahol a textilipari óriás célcsoportjának számító fiatalok között a munkanélküliség aránya közel 50%-os.

Az igen rejtőzködő életmódot folytató spanyol milliárdos, Amancio Ortega által alapított Inditex-csoport 14%-kal tudta növelni eladásait ebben a negyedévben az előző év hasonló időszakához viszonyítva, a bevétel 432 millió euró, ami 30%-os bővülést jelent a tavalyi adatokhoz képest. A cégcsoport sikeresen vetette meg a lábát Ecuadorban, üzletet nyitott Örményországban és Boszniában, miközben New York híres utcájában, a Fifth Avenue-n is megnyílt egy Zara üzlet. A február elejétől április végéig tartó időszakban a csoport hatékonyan alakította át belső működéseit, így sikerült faragni a kiadásokon is.

Meg sem érzik a válságot

Pablo Isla, az Inditex elnök-vezérigazgatója a cég mai sajtótájékoztatóján azt mondta, hogy továbbra is bíznak a spanyol gazdaság fellendülésében. A cégvezető szerint a kormány által bejelentett reformoknak kedvező hatása lesz a következő negyedévekben.

Pablo Isla, az Indtex elnök-vezérigazgatója
Pablo Isla, az Indtex elnök-vezérigazgatója



Az Inditex azonban mintha meg sem érezné a válságot, a Reuters által megkérdezett elemzők korábban 383 milliós bevételt prognosztizáltak az első negyedévre, amit sikerült jócskán, közel 50 millió euróval túlszárnyalni.
Az adózás előtti eredmény (ebitda) 27%-kal, 764 millió euróra nőtt, miközben az üzemi eredmény (ebit) 34%-kal haladta meg az előző év hasonló negyedévét, elérve így a 577 millió eurót.

És hiába a bizonytalanság a spanyol bankválság miatt, az Inditex lendülete töretlen maradhat a következő negyedévre is. Isla szerint a cég azzal számol, hogy az értékesítés volumene változatlan árfolyamon 14%-kal nőhet az első két negyedévben a tavalyi év hasonló időszakához képest.

Forrás: Inditex


Agresszív terjeszkedés, internetes lehetőségek

Az Inditexnek világszerte 5618 üzlete van, az előző 3 hónapban 91 új boltot nyitott 26 különböző célországban, a csoport így közel 90 különböző piacon van jelen. A bevételek nagy része tehát inkább a külpiacokról folyt be és a folyamatos terjeszkedésnek köszönhető. Konkrét negyedéves adatok ugyan nincsenek, de azt lehet tudni, hogy a válság alatt egyre nőtt a spanyolországi értékesítés volumene is, hiszen egyre több spanyol vásárol az Inditex helyi szinten olcsónak számító boltjaiban - ez eddig nem igazán volt jellemző, Spanyolországban a forgalom nagy részét a turisták vitték el eddig.

A spanyol textilipari óriás vezérmárkája a Zara, mely a következő években Kínát veszi célba, a költséghatékonyság persze a terjeszkedésnél is nagyon fontos: szeptemberben indulhat a Zara online shopja a legnagyobb ázsiai felvevő piacon. A tapasztalatok kedvezőek, Zara-cuccokat már 16 európai országban, az Egyesült Államokban és Japánban is vehetnek a vásárlók egyetlen egérkattintással. Az internetes eladási csatornában nagy fantáziát lát a cég, hamarosan indul a Zara applikációja, melyet az okostelefonok mellett iPad-re is lefejlesztettek.

290 milliót fektetnek be Spanyolországban

Isla nemcsak a hazafias kötelességtudat miatt beszélt arról a reményéről, hogy a spanyol gazdaság magához tér: a csoport a cég székhelyének számító galíciai Arteixóban 100 milliós beruházással 70 ezer négyzetméterrel bővíti az üzemi területet, 400 munkahelyet teremtenek. Ezenkívül 190 millió eurós beruházással Katalóniában is 500 munkahelyet hoznak létre a szeptemberben startoló új, logisztikai központjukban, mely a Massimo Dutti márka boltjait és megrendelőit fogja kiszolgálni.

Hirdetés
Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Ez lesz a jövő hiánycikke – gondolnád, hogy bárkit is milliárdossá tehet a homok?

Ez lesz a jövő hiánycikke – gondolnád, hogy bárkit is milliárdossá tehet a homok?

Ha hiánycikkeket és magas keresletet emlegetünk, a homokon kívül valószínűleg szinte minden eszünkbe jut, pedig már a homokra szakosodott maffia is kialakult. Jelenleg a homok a világ legtöbbet bányászott nyersanyaga, olyannyira, hogy a kaviccsal közösen az összes bányászati végtermék 85 százalékát teszi ki. De mégis mire kell ennyi homok?

Hirdetés

További cikkek

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Napi kommentár - videó

Utánajártunk

Powered by Saxo Bank

Heti várható események, adatok

  • április 24
    Fogyasztói bizalmi index
    KSH: Kiskereskedelem (második becslés, február)
    IFO üzleti hangulatindex
    Alcoa (2017 Q1)
    T-Mobile USA (2017 Q1)
    április 25
    MNB: Monetáris Tanács kamatdöntő ülése
    ÁKK: 3 hónapos diszkont kincstárjegy aukció (20 mrdFt)
    McDonald's (2017 Q1)
    Újlakás értékesítések és építések
    április 26
    Daimler (2017 Q1)
    PepsiCo (2017 Q1)
    Twitter (2017 Q1)
    Boeing (2017 Q1)
    április 27
    Lufthansa (2017 Q1)
    Fogyasztói bizalom (végleges)
    EKB kamatdöntés
    Fogyasztói árindex
    Microsoft (2017 Q1)
    Alphabet (2017 Q1)
    április 28
    KSH: Foglalkoztatottság és munkanélküliség (január–március)
    KSH: Ipari termelői árak (március)
    Fogyasztói árindex
    Munkanélküliségi ráta
    Ipari termelés
    Fogyasztói árindex
    GDP (Q1)

Privátbankár Árkosár

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Szavazás

Ön szerint hogyan kellene hívni a 2018-as költségvetést?