Hirdetés
Hirdetés

Meg sem érzi a spanyol válságot a Zara és a Bershka anyacége

Zsiborás Gergő, 2012. június 13., 15:55

A Berschka, a Zara és a Pull & Bear márkák anyacége, a spanyol Inditex az utóbbi évek legjobb pénzügyi negyedévét zárta, annak ellenére, hogy a válság egyre inkább kiteljesedik Spanyolországban, ahol a textilipari óriás célcsoportjának számító fiatalok között a munkanélküliség aránya közel 50%-os.

Az igen rejtőzködő életmódot folytató spanyol milliárdos, Amancio Ortega által alapított Inditex-csoport 14%-kal tudta növelni eladásait ebben a negyedévben az előző év hasonló időszakához viszonyítva, a bevétel 432 millió euró, ami 30%-os bővülést jelent a tavalyi adatokhoz képest. A cégcsoport sikeresen vetette meg a lábát Ecuadorban, üzletet nyitott Örményországban és Boszniában, miközben New York híres utcájában, a Fifth Avenue-n is megnyílt egy Zara üzlet. A február elejétől április végéig tartó időszakban a csoport hatékonyan alakította át belső működéseit, így sikerült faragni a kiadásokon is.

Meg sem érzik a válságot

Pablo Isla, az Inditex elnök-vezérigazgatója a cég mai sajtótájékoztatóján azt mondta, hogy továbbra is bíznak a spanyol gazdaság fellendülésében. A cégvezető szerint a kormány által bejelentett reformoknak kedvező hatása lesz a következő negyedévekben.

Pablo Isla, az Indtex elnök-vezérigazgatója
Pablo Isla, az Indtex elnök-vezérigazgatója



Az Inditex azonban mintha meg sem érezné a válságot, a Reuters által megkérdezett elemzők korábban 383 milliós bevételt prognosztizáltak az első negyedévre, amit sikerült jócskán, közel 50 millió euróval túlszárnyalni.
Az adózás előtti eredmény (ebitda) 27%-kal, 764 millió euróra nőtt, miközben az üzemi eredmény (ebit) 34%-kal haladta meg az előző év hasonló negyedévét, elérve így a 577 millió eurót.

És hiába a bizonytalanság a spanyol bankválság miatt, az Inditex lendülete töretlen maradhat a következő negyedévre is. Isla szerint a cég azzal számol, hogy az értékesítés volumene változatlan árfolyamon 14%-kal nőhet az első két negyedévben a tavalyi év hasonló időszakához képest.

Forrás: Inditex


Agresszív terjeszkedés, internetes lehetőségek

Az Inditexnek világszerte 5618 üzlete van, az előző 3 hónapban 91 új boltot nyitott 26 különböző célországban, a csoport így közel 90 különböző piacon van jelen. A bevételek nagy része tehát inkább a külpiacokról folyt be és a folyamatos terjeszkedésnek köszönhető. Konkrét negyedéves adatok ugyan nincsenek, de azt lehet tudni, hogy a válság alatt egyre nőtt a spanyolországi értékesítés volumene is, hiszen egyre több spanyol vásárol az Inditex helyi szinten olcsónak számító boltjaiban - ez eddig nem igazán volt jellemző, Spanyolországban a forgalom nagy részét a turisták vitték el eddig.

A spanyol textilipari óriás vezérmárkája a Zara, mely a következő években Kínát veszi célba, a költséghatékonyság persze a terjeszkedésnél is nagyon fontos: szeptemberben indulhat a Zara online shopja a legnagyobb ázsiai felvevő piacon. A tapasztalatok kedvezőek, Zara-cuccokat már 16 európai országban, az Egyesült Államokban és Japánban is vehetnek a vásárlók egyetlen egérkattintással. Az internetes eladási csatornában nagy fantáziát lát a cég, hamarosan indul a Zara applikációja, melyet az okostelefonok mellett iPad-re is lefejlesztettek.

290 milliót fektetnek be Spanyolországban

Isla nemcsak a hazafias kötelességtudat miatt beszélt arról a reményéről, hogy a spanyol gazdaság magához tér: a csoport a cég székhelyének számító galíciai Arteixóban 100 milliós beruházással 70 ezer négyzetméterrel bővíti az üzemi területet, 400 munkahelyet teremtenek. Ezenkívül 190 millió eurós beruházással Katalóniában is 500 munkahelyet hoznak létre a szeptemberben startoló új, logisztikai központjukban, mely a Massimo Dutti márka boltjait és megrendelőit fogja kiszolgálni.

Hirdetés
Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Megbolondult a világ – így kerülhet őrültek kezébe a hatalom

Megbolondult a világ – így kerülhet őrültek kezébe a hatalom

Párhuzamos politikai folyamatok zajlódnak le az Atlanti-óceán két partján. Trumpot egy szélesebb dinamika megjelenítőjeként érthetjük meg: a globális versenyt és nyitott határokat ösztönző intézmények elleni tömegmozgalom kifejezőjeként. De mi történt korábban az újkori történelemben, amikor megrendült a globalizáció?

Hirdetés

További cikkek

Hirdetés

Napi kommentár - videó

Hirdetés

Utánajártunk

Hirdetés
  • BUX26656.81-0.18%
    DAX9823.5-4.37%
    EUR/HUF311.610%
    EUR/USD1.08340%
    Arany1118.150%

Heti várható események, adatok

  • május 23
    május 24
    MNB - Monetáris Tanács kamatdöntő ülése
    ÁKK: 3 hónapos kincstárjegy aukció, D160831, 40 mrd Ft
    Külkereskedelmi egyenleg - március
    Ipari termelés (év/év) - március
    ING - 2016 Q1
    Nokia - 2016 Q1
    Walt Disney - 2016 Q2
    május 25
    KSH: Kiskereskedelem (március, részletes adatok)
    OMV - 2016 Q1
    Deutsche Post - 2016 Q1
    E.ON - 2016 Q1
    Metro - 2016 Q2
    május 26
    ÁKK - államkötvény aukciók (3, 5 és 10 év)
    KSH: Munkaerőpiaci adatok (munkanélküliség, foglalkoztatottság, február-április)
    Raiffeisen - 2016 Q1
    Ipari termelés (év/év) - március
    BoE kamatdöntő ülése
    Friss és tartós munkanélküli-segély kérelmek
    május 27
    Fogyasztó árindex (év/év, végleges) - április
    GDP - 2016 Q1
    GDP - 2016 Q1

Privátbankár Árkosár

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Szavazás

Ön szerint Magyarországnak nagyobb szerepet kell vállalnia a terrorizmus elleni harcban?