Hirdetés
Hirdetés

Meg sem érzi a spanyol válságot a Zara és a Bershka anyacége

Zsiborás Gergő, 2012. június 13., 15:55

A Berschka, a Zara és a Pull & Bear márkák anyacége, a spanyol Inditex az utóbbi évek legjobb pénzügyi negyedévét zárta, annak ellenére, hogy a válság egyre inkább kiteljesedik Spanyolországban, ahol a textilipari óriás célcsoportjának számító fiatalok között a munkanélküliség aránya közel 50%-os.

Az igen rejtőzködő életmódot folytató spanyol milliárdos, Amancio Ortega által alapított Inditex-csoport 14%-kal tudta növelni eladásait ebben a negyedévben az előző év hasonló időszakához viszonyítva, a bevétel 432 millió euró, ami 30%-os bővülést jelent a tavalyi adatokhoz képest. A cégcsoport sikeresen vetette meg a lábát Ecuadorban, üzletet nyitott Örményországban és Boszniában, miközben New York híres utcájában, a Fifth Avenue-n is megnyílt egy Zara üzlet. A február elejétől április végéig tartó időszakban a csoport hatékonyan alakította át belső működéseit, így sikerült faragni a kiadásokon is.

Meg sem érzik a válságot

Pablo Isla, az Inditex elnök-vezérigazgatója a cég mai sajtótájékoztatóján azt mondta, hogy továbbra is bíznak a spanyol gazdaság fellendülésében. A cégvezető szerint a kormány által bejelentett reformoknak kedvező hatása lesz a következő negyedévekben.

Pablo Isla, az Indtex elnök-vezérigazgatója
Pablo Isla, az Indtex elnök-vezérigazgatója



Az Inditex azonban mintha meg sem érezné a válságot, a Reuters által megkérdezett elemzők korábban 383 milliós bevételt prognosztizáltak az első negyedévre, amit sikerült jócskán, közel 50 millió euróval túlszárnyalni.
Az adózás előtti eredmény (ebitda) 27%-kal, 764 millió euróra nőtt, miközben az üzemi eredmény (ebit) 34%-kal haladta meg az előző év hasonló negyedévét, elérve így a 577 millió eurót.

És hiába a bizonytalanság a spanyol bankválság miatt, az Inditex lendülete töretlen maradhat a következő negyedévre is. Isla szerint a cég azzal számol, hogy az értékesítés volumene változatlan árfolyamon 14%-kal nőhet az első két negyedévben a tavalyi év hasonló időszakához képest.

Forrás: Inditex


Agresszív terjeszkedés, internetes lehetőségek

Az Inditexnek világszerte 5618 üzlete van, az előző 3 hónapban 91 új boltot nyitott 26 különböző célországban, a csoport így közel 90 különböző piacon van jelen. A bevételek nagy része tehát inkább a külpiacokról folyt be és a folyamatos terjeszkedésnek köszönhető. Konkrét negyedéves adatok ugyan nincsenek, de azt lehet tudni, hogy a válság alatt egyre nőtt a spanyolországi értékesítés volumene is, hiszen egyre több spanyol vásárol az Inditex helyi szinten olcsónak számító boltjaiban - ez eddig nem igazán volt jellemző, Spanyolországban a forgalom nagy részét a turisták vitték el eddig.

A spanyol textilipari óriás vezérmárkája a Zara, mely a következő években Kínát veszi célba, a költséghatékonyság persze a terjeszkedésnél is nagyon fontos: szeptemberben indulhat a Zara online shopja a legnagyobb ázsiai felvevő piacon. A tapasztalatok kedvezőek, Zara-cuccokat már 16 európai országban, az Egyesült Államokban és Japánban is vehetnek a vásárlók egyetlen egérkattintással. Az internetes eladási csatornában nagy fantáziát lát a cég, hamarosan indul a Zara applikációja, melyet az okostelefonok mellett iPad-re is lefejlesztettek.

290 milliót fektetnek be Spanyolországban

Isla nemcsak a hazafias kötelességtudat miatt beszélt arról a reményéről, hogy a spanyol gazdaság magához tér: a csoport a cég székhelyének számító galíciai Arteixóban 100 milliós beruházással 70 ezer négyzetméterrel bővíti az üzemi területet, 400 munkahelyet teremtenek. Ezenkívül 190 millió eurós beruházással Katalóniában is 500 munkahelyet hoznak létre a szeptemberben startoló új, logisztikai központjukban, mely a Massimo Dutti márka boltjait és megrendelőit fogja kiszolgálni.

Hirdetés
Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Ezt a légitársaságot mindenkinek ki kellene próbálnia

Ezt a légitársaságot mindenkinek ki kellene próbálnia

A Pam Ann-birodalom nem egy olajsejk, hanem egy okos ausztrál nő tulajdona, aki nem félt megvalósítani álmait. Szex, drog, politika 10 ezer méteres magasságban a világ körül - ezen a járaton nincsenek tabutémák, senkit sem kímélnek, és úgy röhögjük betegre magunkat, hogy a végén azért nagyon fontos kérdésekkel a fejünkben hagyjuk el a terminált.

Hirdetés

További cikkek

Hirdetés

Napi kommentár - videó

Hirdetés

Utánajártunk

Hirdetés
  • BUX26871.59+0.11%
    DAX9823.5-4.82%
    EUR/HUF311.610%
    EUR/USD1.08340%
    Arany1118.150%

Heti várható események, adatok

  • április 25
    Fogyasztói bizalmi index (április)
    Halliburton (2016 Q1)
    Xerox (2016 Q1)
    Újlakás építések (hó/hó, március)
    Újlakás értékesítések (ezer/hó, március)
    IFO üzleti hangulatindex (április)
    április 26
    MNB: kamatdöntés
    Bayer (2016 Q1)
    Apple (2016 Q1)
    Twitter (2016 Q1)
    AT&T (2016 Q1)
    eBay (2016 Q1)
    Du Pont (2016 Q1)
    Eli Lilly (2016 Q1)
    Lockheed Martin (2016 Q1)
    Office Depot (2016 Q1)
    Procter & Gamble (2016 Q3)
    Whirpool (2016 Q1)
    T-Mobile USA (2016 Q1)
    Tartós cikkek rendelésállománya (hó/hó, március)
    Beszerzési menedzserindex (április)
    Szolgáltatóipari beszerzési menedzserindex (április)
    Fiat Chrysler Automotives (2016 Q1)
    április 27
    Banco Santander (2016 Q1)
    Total (2016 Q1)
    GDP előzetes (év/év Q1)
    Boeing (2016 Q1)
    United Technologies (2016 Q1)
    NASDAQ OMX (2016 Q1)
    Facebook (2016 Q1)
    PayPal (2016 Q1)
    Fed: kamatdöntés (április)
    Jelzáloghitel igénylések (április)
    április 28
    KSH: munkanélküliségi ráta (március)
    Munkanélküliségi ráta (április)
    Fogyasztói árindex - előzetes (év/év, április)
    Philadelphiai Fed index - április
    Coca-Cola Enterprises (2016 Q1)
    Celgene (2016 Q1)
    Mastercard (2016 Q1)
    Ford Motors (2016 Q1)
    UPS (2016 Q1)
    Viacom (2016 Q2)
    Amazon.com (2016 Q1)
    LinkedIn (2016 Q1)
    Friss és tartós munkanélküli-segély kérelmek (ezer fő/hét, április)
    GDP - előzetes (Q1, negyedév/negyedév, évesített)
    Fogyasztói bizalom - végleges (április)
    Banco Bilbao (2016 Q1)
    Deutsche Bank (2016 Q1)
    április 29
    Termelői árindex (év/év március)
    GDP (év/év, igazított)
    Fogyasztói árindex (év/év, igazított, április)
    Munkanélküliségi ráta (március)
    BASF (2016 Q1)
    Linde (2016 Q1)
    GDP (év/év, igazított, Q1)
    General Electric (2016 Q1)
    Exxon Mobil (2016 Q1)
    Moody's (2016 Q1)
    Chicagói beszerzési menedzser index (április)
    GDP (év/év, igazított, Q1)

Privátbankár Árkosár

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Szavazás

Újra kinyithatnak a nagyobb üzletek is vasárnap - ön vásárol a hét utolsó napján?