Hirdetés
Hirdetés

Meg sem érzi a spanyol válságot a Zara és a Bershka anyacége

Zsiborás Gergő, 2012. június 13., 15:55

A Berschka, a Zara és a Pull & Bear márkák anyacége, a spanyol Inditex az utóbbi évek legjobb pénzügyi negyedévét zárta, annak ellenére, hogy a válság egyre inkább kiteljesedik Spanyolországban, ahol a textilipari óriás célcsoportjának számító fiatalok között a munkanélküliség aránya közel 50%-os.

Hirdetés

Az igen rejtőzködő életmódot folytató spanyol milliárdos, Amancio Ortega által alapított Inditex-csoport 14%-kal tudta növelni eladásait ebben a negyedévben az előző év hasonló időszakához viszonyítva, a bevétel 432 millió euró, ami 30%-os bővülést jelent a tavalyi adatokhoz képest. A cégcsoport sikeresen vetette meg a lábát Ecuadorban, üzletet nyitott Örményországban és Boszniában, miközben New York híres utcájában, a Fifth Avenue-n is megnyílt egy Zara üzlet. A február elejétől április végéig tartó időszakban a csoport hatékonyan alakította át belső működéseit, így sikerült faragni a kiadásokon is.

Meg sem érzik a válságot

Pablo Isla, az Inditex elnök-vezérigazgatója a cég mai sajtótájékoztatóján azt mondta, hogy továbbra is bíznak a spanyol gazdaság fellendülésében. A cégvezető szerint a kormány által bejelentett reformoknak kedvező hatása lesz a következő negyedévekben.

Pablo Isla, az Indtex elnök-vezérigazgatója
Pablo Isla, az Indtex elnök-vezérigazgatója



Az Inditex azonban mintha meg sem érezné a válságot, a Reuters által megkérdezett elemzők korábban 383 milliós bevételt prognosztizáltak az első negyedévre, amit sikerült jócskán, közel 50 millió euróval túlszárnyalni.
Az adózás előtti eredmény (ebitda) 27%-kal, 764 millió euróra nőtt, miközben az üzemi eredmény (ebit) 34%-kal haladta meg az előző év hasonló negyedévét, elérve így a 577 millió eurót.

És hiába a bizonytalanság a spanyol bankválság miatt, az Inditex lendülete töretlen maradhat a következő negyedévre is. Isla szerint a cég azzal számol, hogy az értékesítés volumene változatlan árfolyamon 14%-kal nőhet az első két negyedévben a tavalyi év hasonló időszakához képest.

Forrás: Inditex


Agresszív terjeszkedés, internetes lehetőségek

Az Inditexnek világszerte 5618 üzlete van, az előző 3 hónapban 91 új boltot nyitott 26 különböző célországban, a csoport így közel 90 különböző piacon van jelen. A bevételek nagy része tehát inkább a külpiacokról folyt be és a folyamatos terjeszkedésnek köszönhető. Konkrét negyedéves adatok ugyan nincsenek, de azt lehet tudni, hogy a válság alatt egyre nőtt a spanyolországi értékesítés volumene is, hiszen egyre több spanyol vásárol az Inditex helyi szinten olcsónak számító boltjaiban - ez eddig nem igazán volt jellemző, Spanyolországban a forgalom nagy részét a turisták vitték el eddig.

A spanyol textilipari óriás vezérmárkája a Zara, mely a következő években Kínát veszi célba, a költséghatékonyság persze a terjeszkedésnél is nagyon fontos: szeptemberben indulhat a Zara online shopja a legnagyobb ázsiai felvevő piacon. A tapasztalatok kedvezőek, Zara-cuccokat már 16 európai országban, az Egyesült Államokban és Japánban is vehetnek a vásárlók egyetlen egérkattintással. Az internetes eladási csatornában nagy fantáziát lát a cég, hamarosan indul a Zara applikációja, melyet az okostelefonok mellett iPad-re is lefejlesztettek.

290 milliót fektetnek be Spanyolországban

Isla nemcsak a hazafias kötelességtudat miatt beszélt arról a reményéről, hogy a spanyol gazdaság magához tér: a csoport a cég székhelyének számító galíciai Arteixóban 100 milliós beruházással 70 ezer négyzetméterrel bővíti az üzemi területet, 400 munkahelyet teremtenek. Ezenkívül 190 millió eurós beruházással Katalóniában is 500 munkahelyet hoznak létre a szeptemberben startoló új, logisztikai központjukban, mely a Massimo Dutti márka boltjait és megrendelőit fogja kiszolgálni.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés
Hozzászólások : 0 db Hozzászólok »
Szóljon hozzá - számít a véleménye!
Hirdetés

Címlapon

Ezerszer megfontolja egy befektető, költsön-e magyar cégre vagy sem

2014. október 31., 17:00
Ezerszer megfontolja egy befektető, költsön-e magyar cégre vagy sem

Annyit ér egy cég, amennyiért el lehet adni - tartja a mondás. Magyarországon a rendszerváltáskor volt a legkönnyebb cégeket adni-venni. Azóta nehezebb dolguk van a piaci szereplőknek, noha a régióban továbbra sem kell szégyenkeznünk. Mi történhetett? Az EY vezető partnerét kérdeztük. Dezse Margaret negyed évszázada foglalkozik vállalati finanszírozással, látott már egyet s mást.

Utánajártunk

Mi történt az elmúlt órákban?

Ajánlatunk

Hirdetés

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Hirdetés

Facebook

Szavazás

Ön szerint áthárítják a szolgáltatók az internetadót a fogyasztókra?