Hirdetés
Hirdetés

Meg sem érzi a spanyol válságot a Zara és a Bershka anyacége

Zsiborás Gergő, 2012. június 13., 15:55

A Berschka, a Zara és a Pull & Bear márkák anyacége, a spanyol Inditex az utóbbi évek legjobb pénzügyi negyedévét zárta, annak ellenére, hogy a válság egyre inkább kiteljesedik Spanyolországban, ahol a textilipari óriás célcsoportjának számító fiatalok között a munkanélküliség aránya közel 50%-os.

Az igen rejtőzködő életmódot folytató spanyol milliárdos, Amancio Ortega által alapított Inditex-csoport 14%-kal tudta növelni eladásait ebben a negyedévben az előző év hasonló időszakához viszonyítva, a bevétel 432 millió euró, ami 30%-os bővülést jelent a tavalyi adatokhoz képest. A cégcsoport sikeresen vetette meg a lábát Ecuadorban, üzletet nyitott Örményországban és Boszniában, miközben New York híres utcájában, a Fifth Avenue-n is megnyílt egy Zara üzlet. A február elejétől április végéig tartó időszakban a csoport hatékonyan alakította át belső működéseit, így sikerült faragni a kiadásokon is.

Meg sem érzik a válságot

Pablo Isla, az Inditex elnök-vezérigazgatója a cég mai sajtótájékoztatóján azt mondta, hogy továbbra is bíznak a spanyol gazdaság fellendülésében. A cégvezető szerint a kormány által bejelentett reformoknak kedvező hatása lesz a következő negyedévekben.

Pablo Isla, az Indtex elnök-vezérigazgatója
Pablo Isla, az Indtex elnök-vezérigazgatója



Az Inditex azonban mintha meg sem érezné a válságot, a Reuters által megkérdezett elemzők korábban 383 milliós bevételt prognosztizáltak az első negyedévre, amit sikerült jócskán, közel 50 millió euróval túlszárnyalni.
Az adózás előtti eredmény (ebitda) 27%-kal, 764 millió euróra nőtt, miközben az üzemi eredmény (ebit) 34%-kal haladta meg az előző év hasonló negyedévét, elérve így a 577 millió eurót.

És hiába a bizonytalanság a spanyol bankválság miatt, az Inditex lendülete töretlen maradhat a következő negyedévre is. Isla szerint a cég azzal számol, hogy az értékesítés volumene változatlan árfolyamon 14%-kal nőhet az első két negyedévben a tavalyi év hasonló időszakához képest.

Forrás: Inditex


Agresszív terjeszkedés, internetes lehetőségek

Az Inditexnek világszerte 5618 üzlete van, az előző 3 hónapban 91 új boltot nyitott 26 különböző célországban, a csoport így közel 90 különböző piacon van jelen. A bevételek nagy része tehát inkább a külpiacokról folyt be és a folyamatos terjeszkedésnek köszönhető. Konkrét negyedéves adatok ugyan nincsenek, de azt lehet tudni, hogy a válság alatt egyre nőtt a spanyolországi értékesítés volumene is, hiszen egyre több spanyol vásárol az Inditex helyi szinten olcsónak számító boltjaiban - ez eddig nem igazán volt jellemző, Spanyolországban a forgalom nagy részét a turisták vitték el eddig.

A spanyol textilipari óriás vezérmárkája a Zara, mely a következő években Kínát veszi célba, a költséghatékonyság persze a terjeszkedésnél is nagyon fontos: szeptemberben indulhat a Zara online shopja a legnagyobb ázsiai felvevő piacon. A tapasztalatok kedvezőek, Zara-cuccokat már 16 európai országban, az Egyesült Államokban és Japánban is vehetnek a vásárlók egyetlen egérkattintással. Az internetes eladási csatornában nagy fantáziát lát a cég, hamarosan indul a Zara applikációja, melyet az okostelefonok mellett iPad-re is lefejlesztettek.

290 milliót fektetnek be Spanyolországban

Isla nemcsak a hazafias kötelességtudat miatt beszélt arról a reményéről, hogy a spanyol gazdaság magához tér: a csoport a cég székhelyének számító galíciai Arteixóban 100 milliós beruházással 70 ezer négyzetméterrel bővíti az üzemi területet, 400 munkahelyet teremtenek. Ezenkívül 190 millió eurós beruházással Katalóniában is 500 munkahelyet hoznak létre a szeptemberben startoló új, logisztikai központjukban, mely a Massimo Dutti márka boltjait és megrendelőit fogja kiszolgálni.

Hirdetés
Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Lesz, aki elbukja a telefonszámát - mit csináljanak most a feltöltőkártyások?

Lesz, aki elbukja a telefonszámát - mit csináljanak most a feltöltőkártyások?

A mobilszolgáltatók külön SMS-ben értesítik majd a feltöltős SIM-kártyát használó ügyfeleket arról, mi a pontos teendőjük a 2017. június 30-ig szükséges adategyeztetéssel kapcsolatban. Sokaknak semmi extra dolguk nem lesz, mások biztosan elveszítik egy vagy több számukat, mire beköszönt az ősz. Aki nem közeli hozzátartozójának akarja átpasszolni kártyáját, annak nem lesz olyan egyszerű dolga.

Hirdetés

További cikkek

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Napi kommentár - videó

Utánajártunk

Powered by Saxo Bank

Heti várható események, adatok

  • január 16
    KSH: Építőipar - 2016. november
    KSH: Kereskedelmi szálláshelyek forgalma - 2016. november;
    MNB: Havi fizetési mérleg - 2016. november
    január 17
    ÁKK: 3 hónapos diszkont kincstárjegy aukció, 30 mrdFt
    ZEW index - január
    ZEW index - január
    Morgan Stanley - 2016 Q4
    január 18
    Bézs könyv
    Fogyasztói árindex (év/év, végleges) - december
    Fogyasztói árindex (végleges) - december
    Maginfláció (év/év) - december
    Fogyasztói árindex (év/év) - december
    Goldman Sachs - 2016 Q4
    Netflix - 2016 Q4
    január 19
    Európai Központi Bank kamatdöntő ülése
    Friss és tartós munkanélküli-segély kérelmek
    Philadelphiai Fed index - december
    IBM - 2016 Q4
    American Express - 2016 Q4
    január 20
    KSH: KSH: Keresetek - 2016. január–november
    GDP (év/év) - 2016 Q4
    GDP /negyedév/negyedév) - 2016 Q4
    General Electric - 2016 Q4

Privátbankár Árkosár

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Szavazás

Újabb élelmiszerek áfája csökkent - Ön már érzi a pénztárcáján?