Amennyiben a kormány ragaszkodik korábbi elképzeléséhez, a törvény elfogadását nem halaszthatja az őszi ülésszakra, mert a 2013-as adóelőleget augusztus 20-ig, illetve november 20-ig meg kellene fizetniük az érintetteknek - írja a Napi Gazdaság.
A lap csütörtöki száma szerint a mostani lesz a második alkalom, amikor Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető államtitkár tárgyalóasztalhoz ül az érintettekkel. A jogszabály tervezetét a kormány még nem nyújtotta be a parlamentnek.
Egymilliárdos bevétel fölött kell a zsebbe nyúlni
34-en egymilliárd felettA top 92 médiaszolgáltató nettó árbevétele jelentősen, 248 milliárd forintról 234 milliárd forintra csökkent 2012-re, a Whitereport.hu mediabrowserben szereplő médiavállalatok közül 2011-ben még 43 társaság nettó árbevétele volt egymilliárd forint feletti, tavaly a 92 cég közül 34 volt e szint felett. |
A lap emlékeztet arra: a kormány részben a túlzottdeficit-eljárás megszüntetése érdekében tett lépésnek tekinti a reklámadó bevezetését, részben a közteherviselés jegyében akarja kivetni a kabinet szerint jelentős nyereséget termelő médiaszektorra az új terhet.
A tervek szerint egymilliárd forintos bevételig nem kellene adót fizetni, egy- és ötmilliárd forint között a reklámbevétel egy százaléka lenne az adó, öt- és tízmilliárd forint között tíz, ezen felüli reklámbevétel után pedig húsz százalékot kellene fizetni.
A titkos fegyver
Orbán Viktor a deficiteljárás miatt vetette fel korábban, hogy megadóztatják a reklámokat - úgy tűnt, a miniszterelnök így akar üzenni Brüsszelnek, hogy ha nem enged a szorításon, az unortodoxia újabb területekre is betörhet. Az EDP eljárás megszüntetését javasolta aztán a Bizottság, a kormány azonban mégsem állt el tervétől. A Varga Mihály által "titkos fegyvernek" nevezett újabb adónemnek költségvetési szempontból nagyobb a füstje, mint a lángja: alig 10 milliárd forintnyi bevételre számíthat belőle az állam, miközben a hazai reklámpiac még nominálisan sem érte el a válság előtti szintet.
Orbán Viktor a reklámadóról"A reklámadótól azért hátráltunk vissza többször is, mert attól féltünk, hogy ez a közeg (a média) majd ellenünk fordul, és akkor nem lesz korrekt velünk. Nem azt fogja eljuttatni az emberekhez, ami a valóság meg amit mondunk, és az ellenfélnek fog esetleg kedvezni. Esetleg megígérik nekik az ellenfeleink, hogy majd eltörlik a reklámadót, és akkor ők jobban fognak kinézni a tévében, mi meg rosszabbul." |
Frissítés: