3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az általánosan tapasztalt áremelkedésen túl akár 30-50 százalékkal is emelkedhetnek néhány év alatt az új metróvonalak mentén található ingatlanok árai – derül ki az Otthon Centrum legújabb felméréséből. A közelmúltban bejelentett Budapesti Mobilitási Terv 2030 többek között az M1 és M3 metróvonalak meghosszabbítására vonatkozó terveket is tartalmazza.
MTI Fotó: Balogh Zoltán

Ezek megvalósulása esetén nem csupán Zugló és Káposztásmegyer elérhetősége javul, de már most számítani lehet vonzáskörzetben található ingatlanok felértékelődésére. Soóki-Tóth Gábor, az Otthon Centrum elemzési vezetője szerint, aki időben lép, nyertese lehet az elkövetkező évek infrastrukturális fejlesztéseinek.

Már az átadást megelőzően is érezhető egy tervezett beruházás hatása: az adott területre irányuló növekvő érdeklődés következtében a tudatosabb eladók beárazzák a fejlesztések várható kedvező hatását. Néhányan azonban inkább kivárnak, szűkítve ezzel az aktuális kínálatot, amely szintén növeli az ingatlanok árát, valamint csökkenti az értékesítési időt.

Az infrastrukturális fejlesztés szinte mindig jól jön

„Egy hasznos infrastrukturális beruházás az ingatlanok többségére, típustól függetlenül kedvező hatással van. Az egyetlen kivétel, ha a megvalósuló fejlesztés hatására növekszik a zajártalom, például az ingatlan alatt robog el az új villamos, rontva ezzel az ott lakók életminőségét és csökkentve a felértékelődés mértékét” – mondja Soóki-Tóth Gábor. Hozzátette: egy fejlesztés számos más beruházást is a környékre vonzhat, amire kiváló példa az éppen épülő 1-es villamos utolsó szakasza, hiszen a villamos kelenföldi végállomásánál új bevásárló központ épül, amely tovább növeli az Etele tér vonzerejét.

Nagy nyereség lesz a főváros számára az M1-es metró északi meghosszabbítása, amely Zugló számára biztosít majd kényelmesebb belvárosba jutást. Csepelen az új Duna híd épülése miatt jelentős ingatlanpiaci fellendülésre számítanak a szakértők, amely nem csupán az ingatlanok felértékelődésében fog megmutatkozni, hanem a beépítetlen területeket kihasználó, újonnan induló beruházásokban is tetten érhető lesz. A budai oldalon a III. kerületben a Bécsi út mentén dinamikusan bővülő lakóterületek elérhetőségét javítja majd a külső bécsi úti villamosvonal kiépítése, míg a Műegyetem rakparton, a Kopaszi gátig közlekedő Fonódó II. villamos az itt megépült irodapark, campus és a BudaPart fejlesztési terület számára jelentős fejlesztés.

Mik lehetnek a negatív oldalak?

Akad azonban olyan fejlesztés is, amelynek elvitathatatlan pozitív hatásai mellett negatív oldala is megmutatkozik. Példa erre az M2-es metró és H8/H9-es hévek összekötése: ugyan a térségben lakók számára a fejlesztés rendkívül hasznos lenne, azonban az Örs vezér tér csomópont jellege csökkenne (az átszálló utasok számának visszaesése miatt), amely akár a kereskedelemi forgalmat is mérsékelheti. Hasonló folyamat menne végbe az M3 metró északi meghosszabbítása esetén: Káposztásmegyer ellátottsága javulna miközben Újpest-központ csomópont jellege jelentősen mérséklődne.

A felsorolt fejlesztések pioritásként szerepelnek Budapesti Mobilitási Terv 2030-ban. Megvalósulásuk esetén hatásuk jelentős lesz: a lakásvásárlók mellett az ingatlanfejlesztők érdeklődése is várható ezek környezetében, így aki előre gondolkodik akár nyertese lehet ezen változásoknak – mondta Soóki-Tóth Gábor.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Ingatlan Közel felére esett vissza a lakásépítési kedv a szomszédunkban
Privátbankár.hu | 2024. április 18. 13:18
Az első két hónapban, a nyers adatok alapján, 41,2 százalékkal csökkent Romániában a lakásépítés volumene éves összevetésben - közölte csütörtökön az Országos Statisztikai Intézet (INS).
Ingatlan Mennyit ér az ingatlanom? Kádár-kocka küzd a luxusnyaralóval a Tisza-tónál
Mester Nándor | 2024. április 17. 18:47
Idén várhatóan tovább növekszik a Tisza-tó népszerűsége. Az ok igen prózai: még mindig jóval olcsóbb, mint a Balaton vagy a Velencei-tó környéke, egy-két ottani kistelepülésen használható a Falusi CSOK és ha nyaralót keres valaki, akkor javuló és bővülő szabadidős és kiskereskedelmi szolgáltatásokra számíthat. Az ingatlankínálat egyre színesebb, már a luxus is megjelent – derül ki sorozatunk mostani részéből.
Ingatlan Mi az a hatalmas, ami a Duna Plaza mögött épül?
Privátbankár.hu | 2024. április 17. 07:49
A Futureal Csoport kezd egy óriásberuházást. 
Ingatlan Nagy biznisz a magánkollégium és a közösségi társasház, de nem nálunk
Privátbankár.hu | 2024. április 13. 13:55
Más régiós országokban érdemesebb kiadásra lakóingatlant építeni, mint Magyarországon. Leginkább az adózás miatt.
Ingatlan Mennyit ér az ingatlanom? A Velencei-tónál lassan beérik az árak a pesti agglomeráció átlagát
Mester Nándor | 2024. április 10. 19:10
Lapunk az elmúlt években többször is írt arról, hogy a főváros agglomerációja gyakorlatilag elért a Velencei-tóig. Azzal a különbséggel, hogy sokáig a Budapestet ölelő településgyűrű árai jóval magasabbak voltak. Mára ez a különbség erősen csökkent, főleg azért, mert annyira megugrott a kereslet a Balaton kis testvére körül, hogy az fölvitte az árakat, bár a használt lakások-házak ára még mindig nem érte el a budapesti agglomeráció legdrágább részein tapassztalható szintet. 
Ingatlan Nagy dobás a budapesti irodapiacon
Privátbankár.hu | 2024. április 10. 14:01
Szinte egy teljes épületet kibérelt a Wizz Air a pesti Dunaparton.
Ingatlan Digitális? Nem, figitális - új fogalom született
Privátbankár.hu | 2024. április 8. 18:11
Mutatjuk, mit is jelent.
Ingatlan Mennyit ér az ingatlanom? Az Audi miatt is már egymilliós négyzetméterárak vannak Győrben 
Mester Nándor | 2024. április 3. 18:31
Egyértelműen árfelhajtó hatású, hogy a nyugat-magyarországi nagyvárosban számos autóipari és technológiai cég telepedett meg, élén az Audival. Bár a lakásépítés üteme ott is lassult az elmúlt másfél-két évben, ez vélhetően átmeneti, ugyanis a városba és környékére folyamatosan érkező új munkaerő fenntartja a keresletet és az új lakástámogatási feltételek miatt kicsit növekedhet a belső lakásmobilitás. Nagy kérdés, hogy további külső körzetekben is megjelennek-e lakóparkok és hogy a belvárosban folytatódik-e a nagyon régi épületek lakáscélú felújítása.
Ingatlan Úgy fest, a kormány ráerőlteti a budapestiekre a betonprojektet
Privátbankár.hu | 2024. március 29. 08:59
A parlament elé kerül a budapesti „mini vagy más néven maxi Dubaj” építése, amely a város egyik rozsdaövezetének helyén egy betonkomplexumot képzel el. A főváros vezetősége próbál ellenállni.
Ingatlan Debrecen mellett épít logisztikai csarnokot a belga WLP
Privátbankár.hu | 2024. március 28. 17:05
Bérlő még nincs, saját kockázatra indították el a beruházást.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG