A Tech Insider gyűjtéséből szemezgettünk, ahol a szupervállalat korábbi munkatársai meséltek arról, miért hagyták ott Zuckerberg birodalmát, de érdemes beleolvasgatni a megannyi Quora-posztba is korábbról, hogy teljesebb képet kapjunk a cégről, amelynek több száz órát áldozunk az életünkből.
1600 email egyetlen nap alatt: mindenki kap emaileket és utáljuk is őket eléggé. Megakasztja a munkát, megtöri a koncentrációt, mégis foglalkoznunk kell velük. Thomas Moore viszont egy nap alatt kap 1600 belső levelezést, amivel, képtelenség volt megküzdeni.
A magánélet teljes hiánya: a Facebook egyik mottója a "légy önmagad", ez viszont sokak életére rányomta a bélyeget, ugyanis a cégnél teljesen elmosódott a magánélet és a munkahely közötti határ, ami egyszerre okozta a szakmaiság gyengülését és a magánélet eltűnését.
Nonstop munka: a fejlesztők egy jelentős része folyamatosan készenlétben van, hétvégén éjszaka is. Közösségi életet nem igazán élnek, és már akkor kiborultak, valaki programozást említett nekik.
Óriási fejetlenség: többen is arra panaszkodnak, hogy nincs igazi irányvonal, ami mentén lehetne dolgozni. Hiányolják a segítséget és a fókuszt, ami a termékfejlesztéshez elengedhetetlen. Volt olyan gyakornok, akinek több heti munkája után döntöttek úgy, hogy mégsem fejlesztik a rendszert, mindezt úgy, hogy menet közben egyetlen visszajelzést sem kapott a srác.
Nincs csapat: annyira komolyan veszi a Facebook a "legyél hatással" mantrát, hogy a dolgozók már csak a személyes győzelmekre hajtanak - állítja egy nevét elhallgató dolgozó. A menedzsereket szükséges rosszként élik meg, de ők is magukkal vannak elfoglalva, ahelyett, hogy a csapatot a segítenék.
A dolgozók megalázása: volt olyan gyakornok, aki a teljesen oda nem illő feladatokról panaszkodott. Egyszer a vezetője szennyeseit kellett különválogatnia és elvinni a mosodába.
Ad hoc születnek döntések: ugyanakkor arra is volt példa, hogy gyakornokok mindenféle egyeztetés nélkül hoztak jelentősebb döntéseket, kihagyva a projektmenedzsert - írja Philip Su korábbi alkalmazott posztjában. Ez a vállalat működésének totális félreértése.
Egy túlhypeolt cégnek dolgonak: a Facebook az a vállalat, amelyik fiatalosnak akar mutatkozni akkor is, amikor már túl nagyra nőtt. Olyan, mint egy rossz Adam Sandler mozi - mondja az egyik volt dolgozó.