A versenyre 2-4 fős csapatokban 115 diák jelentkezett, akik gazdasági szakirányon tanulnak felsőoktatási intézményben. A versenyen kiderült, a borokhoz a legjobban a Budapesti Corvinus Egyetem hallgatói értenek. Ők kaptak állást az egyik cégnél.
Mit kellene máshogy csinálni a Varga Pincészetnél?
A verseny célja az volt, hogy a diákok egy valós üzleti probléma megoldásán keresztül kipróbálják magukat vezetési tanácsadóként, és ezalatt jobban megismerjék a borászati piacot, majd az egyetem elvégzése után már olyan tapasztalatok birtokában helyezkedhessenek el, amelyeknek gyakorlati vonatkozásai is vannak. A pályázat nyertes csapatának minden tagja gyakornoki állást is kap a pályázatot meghirdető nemzetközi tanácsadócégnél.
Az egyetemisták feladata az volt, hogy Magyarország legnagyobb forgalmú borászata, az évente 12 millió palack bort forgalmazó Varga Pincészet termékportfólióját világítsák át, és tegyenek javaslatot a jövőbeli termékstratégia kialakítására. Varga Bálint, a pincészet tulajdonos-ügyvezetője szerint ma egy sikeres borászat működtetéséhez kevés, ha valaki jó borokat tud készíteni.
Állást kaptak a legjobbak
„A sikeres működéshez olyan szavakat is ismerniük kell a borászatok vezetőinek, mint például stratégiai menedzsment, kontrolling, folyamatmenedzsment, szervezetalakítás, informatika, reklám. Az ilyen tudás elsajátításában segíthetnek a hazai és nemzetközi tanácsadócégek is. Éppen ezért fogadtuk el az IFUA Horváth & Partners felkérését, és dolgoztuk ki közösen a versenyt” – magyarázta Varga Bálint. A Varga Pincészet működését segítő legjobb tanulmányt író csapat tagjai itt kaphatnak majd gyakornoki állást.