1p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

KKV
Régóta napirenden van a 2-es metró és a gödöllői HÉV vonalának összekapcsolása az Örs vezér téren, eddig leginkább földalatti megoldásokról lehetett hallani, de a BKK most (megint) nagyot álmodik: magasvasúti pálya épülhet a téren, a Déli Pályaudvarról közvetlenül utazhatnánk Gödöllőre.

Korábban a városfejlesztési irányokat felvázoló Podmaniczky-programban is helyet kapott a 2-es metró és a HÉV vonalának összekapcsolása, megkönnyítve ezzel az agglomerációból ingázók közlekedését. A terv megvalósítása helyett végül a metró végállomását újították fel, 1,2 milliárd forintért, az összekapcsolásból nem lett semmi. Azt több szakmai anyagában is támogatta a VEKE, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) mostani vezérigazgatójának, Vitézy Dávidnak az "alma matere". Az eredeti elképzelések szerint a sínpárokat a föld alatt kapcsolták volna össze.

Vitézy Dávid (fotó: Wikipedia)

Az igazgató most a Blikknek nyilatkozva erősítette meg, valóban készülnek arra tervek, hogy a föld felett pár méterrel összekapcsolják végre a HÉV-et és a metrót. A tervek elkészítésére a BKK az Európai Uniótól kapott támogatást. A legújabb elképzelések szerint a sínpályát már a Pillangó utcánál megemelnék és egy hídon keresztül jutna át a Fehér út felett az Örs vezér térre, ahol a HÉV mostani végállamosa van. Az összekötéssel nemcsak az átszállás lenne egyszerűbb, a tervek szerint ugyanis a szerelvények egy része a metró budai végállamosától egészen Gödöllőig közlekedne, egy részüket pedig visszafordítanák Rákosfalvánál a város irányába. A 2007-ben átadott felújított Örs vezér téri metróvégállomás ezzel megszűnne, vagy a felüljárón, vagy a mostani HÉV-végállomáson alakítanának ki új állomásokat.

Csak az összekapcsolás 10-15 milliárd forintjába kerülne a városnak, de ez még nem minden. A gödöllői HÉV Európa-szerte egyedülálló abban, hogy a bal oldalon közlekedik - vagyis a pályát teljesen át kellene állítani a jobb oldali közlekedésre, hogy a metró szerelvények tovább haladhassanak. Le kellene cserélni a kiöregedett HÉV-szerelvényeket is - a projekt költségeit ezek az elemek már alaposan megdobják.

Romokban a 3-as metró
Idén 500 millió forintot biztosít a főváros a 3-as metró infrastruktúrájának javítására, ebből egyebek mellett 600 méter hosszan kicserélik a legrosszabb állapotú vágányokat. Elképzelhető, hogy több átmeneti intézkedést meg kell hozni, így sebességkorlátozásokat (erre már eddig is volt példa) és járműkivonásokat is, hogy az üzembiztonságot fenntartsák a 3-as vonalon. Részletek >>>



Vitézy szerint nincs még konkrét terv, amelyet elfogadtak volna a pályák összekötésére, vélhetően a legolcsóbb megoldást fogják választani majd. A vezérigazgató szerint a magasvasút nem zavarná a környék városképét és nem lenne zajosabb a mostani állapotoknál.

Szinte biztos, hogy egy ideig csak álom marad a projekt, a budapesti költségvetésnek a 4-es metró befejezése is igen nagy teher. A most induló legnagyobb városfejlesztési projekt, az 1-es és 3-as villamosok vonalának meghosszabbítása és felújítása is döntően uniós pénzből történik, a város nem tudná kigazdálkodni a 41 milliárdos fejlesztés árát.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

KKV Hogyan lett kis garázscégből milliárdos vállalkozás?
Privátbankár.hu | 2023. december 19. 11:41
Állócsillagok és újhullámos trónkövetelők.
KKV Itt a Cégépítők társasjáték: most eldől, ki kaszál az üzleti évben!
Natív tartalom | 2023. december 4. 10:26
Piaci rést betöltő társasjáték jelent meg október 25-én: a Cégépítők társasjáték megszületéséről és játékmenetéről Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM tulajdonosával, a Cégépítők alapítójával beszélgettünk.
KKV Széchenyi Kártya Program: megduplázták a hitelkereteket
Privátbankár.hu | 2023. augusztus 1. 11:18
Sokkal nagyobb hitelkeretet kapnak a kkv-k a Széchenyi Kártya Program keretében. A kamat a futamidő végéig 5 százalék. 
KKV Kezdj újult erővel a nyári szabadság után!
Márkázott tartalom | 2023. június 27. 11:32
  Ha még most vagy csak a hosszabb lélegzetvételű nyaralás előtt, akkor minden bizonnyal minden munkával kapcsolatos témától a falnak mennél. Teljesen érthető módon érzed azt, hogy telítődtél, hiszen már javában az év második felében járunk, és a megfeszített munkatempóból még nem is igazán tudtál alább engedni.
KKV Vigye sikerre vállalkozását, alkalmazzon business mentort!
Natív tartalom | 2023. június 8. 10:01
A business mentor nem varázsló, ám mégis rendkívül fontos szerepet játszhat több, a hazai kkv-szektort rendkívüli mértékben érintő konfliktushelyzet kezelésében. Közreműködésével a vállalatok tulajdonosai és vezetői olyan külső támogatást kaphatnak, amely segíti őket a tudatosabb vállalatvezetésben és előmozdítja üzleti és személyes fejlődésüket. A Budapesti Gazdasági Egyetem rendhagyó szakirányú továbbképzéséről annak vezetőjével és egyik hallgatójával beszélgettünk.
KKV A K&H szerint az uniós pályázatok körüli zűrzavar nem ártott
Privátbankár.hu | 2023. május 24. 14:14
Az uniós pályázatok körüli bizonytalanság csak kismértékben vetette vissza a cégek bizakodását, mintegy felük továbbra is reálisnak tartja, hogy ilyen forráshoz juthat - közölte a K&H magyarországi mikro, kis- és középvállalkozások (kkv) bizalmi indexe első negyedévi eredménye alapján.
KKV Megnyitják a pénzcsapot a magyar cégeknek: milliárdokat érő bejelentést tett egy bank
Privátbankár.hu | 2023. május 10. 17:14
Jelentős beruházási hitelkeretről állapodott meg az UniCredit.
KKV Jó szakemberből gyenge vállalkozó lesz? – interjú
Natív tartalom | 2023. április 4. 12:02
Egerszegi Krisztián Jövőkép című könyvének megjelenése kapcsán készült interjúnk második részében beszélgetünk a vállalkozók 90 százalékáról, a magukat halálra hajszoló emberekről, és arról is, mit tanácsol a bölcs varázsló a gonosz sárkány legyőzéséhez.
KKV Jövőkép nélkül csak szenvedés lesz, nem sikercég – interjú
Natív tartalom | 2023. március 22. 10:07
Ami tíz évvel ezelőtt még működött a magyar cégek számára, az tíz év múlva egyáltalán nem lesz elegendő, avagy hamarosan megérkezik az üzleti regény arról, hogy miért kulcsfontosságú a hazai vállalkozók számára egy jól megformált jövőkép. Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM cégvezetőjével és a Cégépítők alapítójával beszélgettünk Jövőkép című könyve megjelenése előtt.
KKV Csak a bizonytalanság biztos a kisvállalkozásoknál
Privátbankár.hu | 2023. február 3. 16:24
A kormány új hitelprogramról döntött a Baross Gábor újraiparosítási program keretében. Az elszálló kamatok mellett ez komoly segítséget jelenthet a kisvállalkozások számára, amelyek helyzete meglehetősen bizonytalan lett az utóbbi időben. Az ATV Start vendégeként Perlusz László, a VOSZ főtitkára és kollégánk, Király Béla beszélt a hazai vállalkozások helyzetéről.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG