1p
KKV
Régóta napirenden van a 2-es metró és a gödöllői HÉV vonalának összekapcsolása az Örs vezér téren, eddig leginkább földalatti megoldásokról lehetett hallani, de a BKK most (megint) nagyot álmodik: magasvasúti pálya épülhet a téren, a Déli Pályaudvarról közvetlenül utazhatnánk Gödöllőre.

Korábban a városfejlesztési irányokat felvázoló Podmaniczky-programban is helyet kapott a 2-es metró és a HÉV vonalának összekapcsolása, megkönnyítve ezzel az agglomerációból ingázók közlekedését. A terv megvalósítása helyett végül a metró végállomását újították fel, 1,2 milliárd forintért, az összekapcsolásból nem lett semmi. Azt több szakmai anyagában is támogatta a VEKE, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) mostani vezérigazgatójának, Vitézy Dávidnak az "alma matere". Az eredeti elképzelések szerint a sínpárokat a föld alatt kapcsolták volna össze.

Vitézy Dávid (fotó: Wikipedia)

Az igazgató most a Blikknek nyilatkozva erősítette meg, valóban készülnek arra tervek, hogy a föld felett pár méterrel összekapcsolják végre a HÉV-et és a metrót. A tervek elkészítésére a BKK az Európai Uniótól kapott támogatást. A legújabb elképzelések szerint a sínpályát már a Pillangó utcánál megemelnék és egy hídon keresztül jutna át a Fehér út felett az Örs vezér térre, ahol a HÉV mostani végállamosa van. Az összekötéssel nemcsak az átszállás lenne egyszerűbb, a tervek szerint ugyanis a szerelvények egy része a metró budai végállamosától egészen Gödöllőig közlekedne, egy részüket pedig visszafordítanák Rákosfalvánál a város irányába. A 2007-ben átadott felújított Örs vezér téri metróvégállomás ezzel megszűnne, vagy a felüljárón, vagy a mostani HÉV-végállomáson alakítanának ki új állomásokat.

Csak az összekapcsolás 10-15 milliárd forintjába kerülne a városnak, de ez még nem minden. A gödöllői HÉV Európa-szerte egyedülálló abban, hogy a bal oldalon közlekedik - vagyis a pályát teljesen át kellene állítani a jobb oldali közlekedésre, hogy a metró szerelvények tovább haladhassanak. Le kellene cserélni a kiöregedett HÉV-szerelvényeket is - a projekt költségeit ezek az elemek már alaposan megdobják.

Romokban a 3-as metró
Idén 500 millió forintot biztosít a főváros a 3-as metró infrastruktúrájának javítására, ebből egyebek mellett 600 méter hosszan kicserélik a legrosszabb állapotú vágányokat. Elképzelhető, hogy több átmeneti intézkedést meg kell hozni, így sebességkorlátozásokat (erre már eddig is volt példa) és járműkivonásokat is, hogy az üzembiztonságot fenntartsák a 3-as vonalon. Részletek >>>



Vitézy szerint nincs még konkrét terv, amelyet elfogadtak volna a pályák összekötésére, vélhetően a legolcsóbb megoldást fogják választani majd. A vezérigazgató szerint a magasvasút nem zavarná a környék városképét és nem lenne zajosabb a mostani állapotoknál.

Szinte biztos, hogy egy ideig csak álom marad a projekt, a budapesti költségvetésnek a 4-es metró befejezése is igen nagy teher. A most induló legnagyobb városfejlesztési projekt, az 1-es és 3-as villamosok vonalának meghosszabbítása és felújítása is döntően uniós pénzből történik, a város nem tudná kigazdálkodni a 41 milliárdos fejlesztés árát.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Garantiqa.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

KKV Egyre több vállalkozó választja a kibővült Demján Sándor Tőkeprogramot
Privátbankár.hu | 2025. november 25. 12:56
Fokozódik a kereslet a Demján Sándor Tőkeprogram (DSTP) iránt. Dr. Bánfi Zoltán, az MKIK Tőkealap-kezelő Zrt. vezérigazgatója elmondta: a több ezer érdeklődő között IT-, egészségügyi, vendéglátó és szolgáltató vállalkozók is megjelentek. A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) célja öt-hatszáz magyar vállalkozás támogatása tőkebefektetéssel.
KKV Gyomrost kaptak a magyar cégek – komoly kellemetlenséget hozott a november
Privátbankár.hu | 2025. november 4. 10:53
Nem elhanyagolható pluszkiadást jelent ez.
KKV Itt van Nagy Mártonék bejelentése, örülhetnek a magyar cégek
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 09:41
Jelentős változtatásokat készít elő a kormány.
KKV Aki kkv-nek dolgozik, felejtse el a fizetésemelést?
Privátbankár.hu | 2025. október 16. 14:40
A makrogazdasági mutatókhoz képest meglepően optimista a hazai kkv-k hangulata – olvasható ki a VOSZ Barométer felmérés friss, harmadik negyedévre vonatkozó számaiból. Beruházásokra viszont nem sokan készülnek, a cégek 85 százaléka még fizetésemelést sem tervez.
KKV Indul a pénzeső – tarthatják a markukat a cégek
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 1. 14:05
Szeptember elseje egy új pályázatot is hozott.
KKV Ez jobb az Otthon Startnál? Akár 100 millió juthat a szemfüles cégeknek
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 25. 17:10
Az ingatlanvásárlásra készülő vállalkozóknak jó figyelni.
KKV Elárultak egy kellemes hírt a magyar cégeknek
Privátbankár.hu | 2025. július 30. 16:34
Egyszerűbb lett a feltételek teljesítése. 
KKV Zuhog a pénzeső: még több magyar cégnek jut támogatás
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 14:15
Már több mint 1300 cég örülhetett.
KKV Még mindig lehet pályázni elektromos autó vásárlására
Privátbankár.hu | 2025. július 1. 09:55
Több, mint 6 ezer támogatási szerződést írtak alá eddig, a 30 milliárdos keretből 26,8 milliárd forintot ítéltek oda. 
KKV Nagy Mártonék megnyitották a pénzesőt: a cégek sorban állnak
Privátbankár.hu | 2025. június 30. 16:17
Érkeznek a támogatások, tartják a markukat a cégek.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG