1p
KKV
Idén 500 millió forintot biztosít a főváros a 3-as metró infrastruktúrájának javítására, ebből egyebek mellett 600 méter hosszan kicserélik a legrosszabb állapotú vágányokat - jelentette be Tarlós István főpolgármester. Tarlós István reméli, hogy a leromlott állapot miatt nem kell lezárni, vagy korlátozni a forgalmat, biztosat azonban csak a műszaki vizsgálat után tud mondani.

Tarlós István hangsúlyozta: 2012-ben az üzembiztonságot garantáló intézkedéseket tudják megtenni, ezek során az elsődleges az utasok biztonsága. Hangsúlyozta, hogy nem "bagatellizálják el" a 3-as metró problémáját, a vonal nagyon leromlott állapotban van részben a kora, részben pedig építési hiányosságok miatt, a teljes felújítás megkezdése azonban 2013-ban nem lehetséges. Megjegyezte: a jövő évi felújításhoz már 2006-ban meg kellett volna kezdeni az előkészítést, de előző városvezetés mindent alárendelt a 4-es metróprojektnek.

Túl sok forrást kötött le a 4-es metró

A főpolgármester kifejtette: a 4-es metró első szakaszának költségeiből megoldhatták volna többek között a 3-as metró teljes felújítását és járműcseréjét, villamosvonalak felújítását, HÉV-szerelvényeket és ezer buszt tudtak volna lecserélni. Tarlós István azt mondta, a 4-es metró 2013-ig az összes fejlesztési forrást lekötötte, miközben a fővárosnak egyre nagyobb forrásokat kellene a BKV-ra költenie, több felújítás, beruházás pedig elmaradt a BKV-nál és a fővárosban is.

A főpolgármester beszámolt arról, hogy kérték a Nemzeti Közlekedési Hatóság segítségét is, valamint elrendelték a 3-as metró infrastruktúrájának felülvizsgálatát. A korlátozások egy része megszüntethető, ha idén a teljes vonalon, összesen 600 méter hosszan kicserélik a legrosszabb állapotú vágányokat - tette hozzá.     

A jövőbeni felújításokkal kapcsolatban kifejtette, fokozzák a tűzvédelmet az állomásokon, felgyorsítják a járműcserét a 2-es vonalon, így a 3-ason több, régebbi szerelvényt is le tudnak selejtezni. Közölte továbbá: 2011-ben felkérték a Budapesti Közlekedési Központot (BKK), hogy kezdjék el az uniós források igénybe vételéhez a pályázati dokumentáció elkészítését, így a 2014-től induló új ciklusban közösségi forrásokra is pályázhatnak.

Egyre nagyobb kockázattal működik a 3-as vonal

Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója azt mondta, elképzelhető, hogy több átmeneti intézkedést meg kell hozni, így sebességkorlátozásokat és járműkivonásokat is, hogy az üzembiztonságot fenntartsák. Hozzátette: egyre többet kell a metróvonalra költeni és egyre nagyobb kockázattal működik a 3-as vonal.

Mint mondta, ultrahangos vizsgálatot végeztek, a legkritikusabb állapotban a sínszálak vannak, ezeket jövőre 35 kilométer hosszan le kell cserélni, ez mintegy 2 milliárd forintból megvalósítható. Ekkor jó állapotú, de használt szálakat építenek be, mert teljes felújítás előtt nincs értelme újakat használni. A BKV-nak minden évben van 8-10 milliárd forint beruházási kerete, ebben a 3-as metró most prioritást élvez, ebből az összegből szeretnék kigazdálkodni a felújítás összegét - tette hozzá.    

Tarlós István kérdésre válaszolva azt mondta, reméli, nem kerül sor arra, hogy a leromlott műszaki állapot miatt le kell zárni, vagy korlátozni kell a 3-as metró forgalmát, de mivel a pálya általános műszaki átvizsgálása előtt állnak, nem meri kijelenteni, hogy ez kizárható. A főpolgármester szombaton elrendelte a hármas metró teljes pályaszakaszának felülvizsgálatát és az esetleges felelősség megállapítását a hármas metró "évtizedes általános elhanyagolt állapotáért".

A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Garantiqa.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

KKV Egyre több vállalkozó választja a kibővült Demján Sándor Tőkeprogramot
Privátbankár.hu | 2025. november 25. 12:56
Fokozódik a kereslet a Demján Sándor Tőkeprogram (DSTP) iránt. Dr. Bánfi Zoltán, az MKIK Tőkealap-kezelő Zrt. vezérigazgatója elmondta: a több ezer érdeklődő között IT-, egészségügyi, vendéglátó és szolgáltató vállalkozók is megjelentek. A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) célja öt-hatszáz magyar vállalkozás támogatása tőkebefektetéssel.
KKV Gyomrost kaptak a magyar cégek – komoly kellemetlenséget hozott a november
Privátbankár.hu | 2025. november 4. 10:53
Nem elhanyagolható pluszkiadást jelent ez.
KKV Itt van Nagy Mártonék bejelentése, örülhetnek a magyar cégek
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 09:41
Jelentős változtatásokat készít elő a kormány.
KKV Aki kkv-nek dolgozik, felejtse el a fizetésemelést?
Privátbankár.hu | 2025. október 16. 14:40
A makrogazdasági mutatókhoz képest meglepően optimista a hazai kkv-k hangulata – olvasható ki a VOSZ Barométer felmérés friss, harmadik negyedévre vonatkozó számaiból. Beruházásokra viszont nem sokan készülnek, a cégek 85 százaléka még fizetésemelést sem tervez.
KKV Indul a pénzeső – tarthatják a markukat a cégek
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 1. 14:05
Szeptember elseje egy új pályázatot is hozott.
KKV Ez jobb az Otthon Startnál? Akár 100 millió juthat a szemfüles cégeknek
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 25. 17:10
Az ingatlanvásárlásra készülő vállalkozóknak jó figyelni.
KKV Elárultak egy kellemes hírt a magyar cégeknek
Privátbankár.hu | 2025. július 30. 16:34
Egyszerűbb lett a feltételek teljesítése. 
KKV Zuhog a pénzeső: még több magyar cégnek jut támogatás
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 14:15
Már több mint 1300 cég örülhetett.
KKV Még mindig lehet pályázni elektromos autó vásárlására
Privátbankár.hu | 2025. július 1. 09:55
Több, mint 6 ezer támogatási szerződést írtak alá eddig, a 30 milliárdos keretből 26,8 milliárd forintot ítéltek oda. 
KKV Nagy Mártonék megnyitották a pénzesőt: a cégek sorban állnak
Privátbankár.hu | 2025. június 30. 16:17
Érkeznek a támogatások, tartják a markukat a cégek.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG