Mi a sikeres online jelenlét titka? Privátbankár.hu Webstratégia 2015 konferencia
A konferencia megnyitóját Dobó Mátyás, a Magyar Telekom termékfejlesztési osztályának vezetője (akit sokan Doransky néven ismernek, és nemrég az infokommunikációs ágazat legmeghatározóbb véleményvezérének kiáltották ki) bevezető előadásában arról beszélt: egyre nagyobb szerepe van a kép-vezérelt közösségi tartalmaknak: nagyobb eséllyel szerez ügyfelet a cégnek az a honlap, amely jól megválasztott képekkel mutatja be a terméket, széles körű közösségi média támogatással rendelkezik. Jellemző trend az interneten a megosztás-vezérelt történetszerkesztés: a BuzzFeed példáját említette, amely újszerű működési modellel, az egyébként is jól pörgő anyagok újabb felhasználásával, valósidejű követésével és továbbosztásával (és nem mellesleg a populáris témák választásával) elképesztő látogatottságot produkál. Világszerte egyre népszerűbbek a mikrofilmek is (pl: Vine), a rövid, néhány másodpercbe sűrített mozgóképes anyagok piaca Magyarországon még robbanás előtt áll. A mobilok elterjedésének köszönhetően a közösségi platformok és üzenetküldő szolgáltatások elképzelhetetlen fejlődés előtt állnak, a több milliárd felhasználóval rendelkező szereplők kora köszönt be.
Szeder Péter, a Fastbridge ügyfélkapcsolati igazgatója előadásában a stratégiától a marketing-taktikáig vezető utat vázolta fel. Kiemelte az integrált marketingstratégia fontosságát, valamint a vállalkozás vezetőjének feladatait a kommunikációt végző ügynökségek, szakemberek munkájának segítése, összehangolása, kontrollja területén. Beszélt a brandépítésre és az értékesítés támogatására indított kampányok különbségeiről, a megfelelő hirdetési felületek megválasztásáról és arról is: egy sikeres kampány megtervezéséhez és kivitelezéséhez legalább 3 hónapra van szükség.
Gál Kristóf, a Klikkmarketing alapítója arra hívta fel a figyelmet: érdemes elgondolkodni azon, hogy megéri-e a webes felületeink forgalmának növelésére erőforrást fordítani, vagy inkább a jobb ajánlatokkal a meglévő forgalmat jobban kiaknázni. Ahelyett, hogy abból indulunk ki, mennyit költhetünk egy látogató megszerzésére, azzal érdemes számolni, mennyit kereshetünk egy látogatón.
Dunder Krisztián előadásában elmondta: nem minden iparágban kifizetődő online marketingre költeni; leginkább ott van értelme, ahol valamilyen szolgáltatást kínálnak. A pénzügyi, a biztosítási, az egészségügyi szektor tipikusan ilyen, de a jogi szolgáltatások esetében is érdemes lenne több erőforrást fordítani erre. Két esettanulmányt ismertetett: egy befektetési szolgáltató és egy fogászati klinika internetes kommunikációjának hasonlóságait, különbségeit és eredményeit mutatta be.
Sipos Zoltán, a Kreatív Kontroll ügyvezetője beszélt a márka, az arculat és az imázs különbségéről. A tartalommarketinges szemlélet szerint úgy kell reklámozni, hogy hasznos tartalomként érzékeljék - ne a reklámszünet legyünk a filmek között, hanem maga a film - mondta Sipos. Óriásivá vált a reklámzaj, a felhasználók egyre ügyesebben kerülik el a hirdetéseket - a tartalommarketing viszont egy hasznos eszköz a védelem megkerülésére. Ennek keretében gyakorlatilag engedélyt kérünk a felhasználótól, hogy reklámozhassunk neki - a hírlevélre feliratkozó például engedélyt ad nekünk a megjelenésre, aki pedig a Facebook-oldalunkat nézi, az biztosan kíváncsi ránk. A jól márkázott cég kiadóként tekint önmagára: az internet korában ugyanis nem csak másoknál lehet hirdetni, hanem lehetőség van saját médiát építeni akár weboldalunk, Facebook-oldalunk segítségével is.
Gombos Zsolt, az Online Marketing Akadémia alapítója beszélt arról, hogy mostanra jóval nehezebbé vált a keresőoptimalizálás, a Google egyre bonyolultabb és gyakran változó keresési algoritmussal áll elő. A belső és külső keresőoptimalizálás legfontosabb szempontjait mutatta be, valamint azt, hogyan lehet a leghatékonyabban megválasztani a weboldal által használt kulcsszavakat. A keresési találatok közti minél magasabb helyezés helyett a cél mostanra a minél jobb eredmény elérése - a siker a nem fizetett keresőtalálatokból érkező forgalomnövekedést jelenti a keresőoptimalizálásnál.
A Privátbankár.hu Webstratégia 2015 konferenciáján adták át a Budapest Bank harmadik alkalommal meghirdetett „Üzleti siker honlappal”-díját. Egy fordítási szolgáltatásokat nyújtó, egy, a babajelbeszédet népszerűsítő, valamint egy energiatakarékos építési megoldások gyártására szakosodott cég honlapja nyerte a díjakat - erről itt számoltunk be bővebben >>
A díjazottak: Beke Jánosné - Thermoblock Magyarország Kft.; Zentai Kata - babakezek.hu; Gál-Berey Tünde - EASY Media és a díjátadó: Erdei Zsuzsa - Budapest Bank a Privátbankár.hu Webstratégia 2015 konferenciáján |
Schwarz Gábor live streaming nemzetközi szakértő előadásából kiderült: a live streaming nem a jövő, hanem a jelen technológiája. A szakember bemutatta, mi szükséges a szolgáltatás beindításához, milyen esetekben érdemes használni, és milyen eredményeket várhatunk tőle. A live streaming sikerének titka a könnyű beágyazhatóság, megoszthatóság, az interaktivitás. Schwarz szerint a felhasználók nyitottak a videós tartalomra, amelyek könnyebben befogadhatóak a szöveges tartalomnál, ráadásul az internetes véleményformálók is előszeretettel kommentelik, osztják meg őket.
Szanitter Áron, a Vatera.hu ügyvezetője az online piactereket járta körül: az árösszehasonlító oldalak, a kuponos oldalak, az eMag.hu vagy épp a Vatera.hu más-más jellegű szolgáltatást kínálnak az ügyfeleknek, más az erősségük - a szakember beszélt arról, milyen célok eléréséhez melyik jellegű oldal kínálja a leghatékonyabb megoldást.
Panelbeszélgetés profikkal - Schóbert Norbitól a Tescóig
A Privátbankár.hu Webstratégia 2015 konferenciája egy panelbeszélgetéssel zárult, a szakma igazi profijaival - a pódiumon Gombos Zsolt (OMA), Németh Károly (Spar), Mautner Zsófi, Sándor Gabriella (Libri-Shopline), Panyi Zsuzsi, Schóbert Norbert, Finszter Henriett (Tesco) osztották meg tapasztalataikat, webstratégiájukat a konferencia résztvevőivel. Bár a multinacionális cégek és az egyedi, akár egyszemélyes brandek eltérő stratégiát igényelnek, abban minden résztvevő egyetértett, hogy elengedhetetlen a jól menedzselt online jelenlét a sikerhez.
A pódiumon Gombos Zsolt (OMA), Németh Károly (Spar), Mautner Zsófi, Sándor Gabriella (Libri-Shopline), Panyi Zsuzsi, Schobert Norbert, Finszter Henriett (Tesco) |
Cégmérettől függően van, ahol nagyobb csapat szervezi a megjelenéseket, máshol egy kézben összpontosul az online stratégia, de mindenkinél jellemző az előre tervezés. A következő egy évben szinte kivétel nélkül minden résztvevő a reszponzív felületek (a különböző platformokon egyaránt jól megjelenő webes tartalom) kidolgozásán, a nemzetközivé tételen és a perszonalizáción, a személyre szabhatóság kialakításán dolgoznak majd. A mikroszegmentáció, azaz a felhasználók minél kisebb csoportokra felosztása egyelőre komoly kihívást jelent, ezért a többségnél legfeljebb a hosszú távú tervek között szerepel, de a van olyan szereplő, aki már rövid távon is nagy üzleti lehetőséget lát az ajánlatok, hírlevelek differenciálásában annak megfelelően, hogy ki a címzett - férfi, nő, vagy épp óvodai ballagásra készülő anyuka.