Több lehetséges forgatókönyv is készült a BKV államosítására. Bár az még bizonytalan, hogy az önkormányzati választások előtt vagy után hajtanák-e végre. A Népszabadság információi szerint az első változatban a buszágazatot választanák le először a főváros közlekedési cégéről, amelyet azután beolvasztanának a Volánbuszt, illetve a városi helyközi szolgáltatókat is tömörítő állami holdingba. A kötött pályás üzemre várhatóan külön céget hoznak létre, miközben a HÉV-viszonylatok üzemeltetését a MÁV kaphatná feladatul. A trolik sorsa bizonytalan: gumikerekesek ugyan, de felsővezetékhez kötöttek, így egyelőre egyik utódhoz sem sorolták be az ágazatot.
Készült egy másik változat is, eszerint egyszerűen csak állami kézbe vennék a fővárosi közlekedési cég egészét. Így elérhetővé válna a jelenleg 58,5 milliárdra rúgó banki adósságállomány konszolidálása. A bankok ugyanis már többször jelezték: állami kezességvállalás nélkül nem hitelezik tovább a fővárosi szolgáltatót.
A cikkből az is kiderül, az államosítással vélhetőleg a jelenlegi városvezetés által létrehozott Budapesti Közlekedési Központnak is bealkonyulna. Forrásaik szerint várhatóan drasztikusan csökkentett létszámmal és feladatkörrel működne tovább a holding, amelynek jelenlegi vezetője, Vitézy Dávid a hírek szerint a fejlesztési minisztérium kötelékében folytathatná.
Az átszervezés indoka állítólag az őszi választások után más struktúrában működő Fővárosi Közgyűlés pénzügyi gyengesége lenne.