A "Biztonsбgi intйzkedйsek" tárgyú levél feladója állítólag az MKB Bank, szövege borzalmas magyarsággal, ékezetes betűk nélkül íródott, vélhetőleg fordítószoftver segítségével:
"Kedves MKB ugyfel ,
Biztonsagi okokbol is felfuggesztettek a fiokjat, egy biztonsagi intezkedes, amelynek celja, hogy megvedjuk Ont es szamla.
Meg kell ujra az adatokat a folyo fizetesi merleg visszaallitja a mukodeset a fiokjat, es megerositi, hogy meg nem volt az aldozatok szamitogepes lopas.
Meg kell ujra adja meg az adatokat a kovetkezo oldalon, hogy az ellenorzesi folyamat soran."
A levél végén egy olyan link található, ami talán csak a legfigyelmetlenebb vagy az internetezésben legjáratlanabb felhasználókat csaphatja be: a szöveg mögötti url rendkívül hosszú, összesen 18 tagból áll. Az oldal ráadásul immár a bejelentett hamis tartalmú weblapok listájára is felkerült, így egyes böngészők figyelmeztetik is a felhasználókat a csalásra.
Ahogy azt több bank honlapján, az MKB-nál is olvashatjuk: "Ne válaszoljon olyan - állítólag - a bankjától érkező e-mailekre, amelyekben jelszavának, bankkártyás és egyéb személyes adatainak megadására kérik. Bankunk ezen adatokat nem kéri Öntől e-mailben. Amennyiben ilyen tartalmú e-mailt kap, kérjük, azonnal értesítse számlavezető bankját."
Aki mégis beugrik hasonló leveleknek, minél hamarabb értesítse mellényúlásáról bankját. Jó esetben pénzünk ekkor sem veszik el: a hazai internetbankoknál a pénzmozgással járó műveletek a belépés után rendszerint további biztonsági követelményeket (pl. jelszavak megadását) igénylik. Nem véletlen, hogy a Privátbankár internetbanki felmérésén is úgy nyilatkozott a válaszadók többsége, hogy megbízik a hazai internetbankokban. Részletek >>
Bizonyítványosztás: neten jól szolgálnak a bankok
Elég a sorban állásból: nem féltjük a pénzünket
Csapolható bankszámla egy havi fizetésért
Vigyázat! "Oszkóval" lopják adatainkat
Pénzügyek: neten egyre aktívabbak vagyunk
Miért sikertörténet az internetbankolás?
Internetbank: rájöttünk, hogy kár sorban állni
Privátbankár