A járvány egyúttal hatalmas üzleti lehetőség is
Mindenki tudta, hogy egyszer majd megjelenik egy pandemikus vírus rengeteg életet követelve és nagy nehézségeket okozva. De ki gondolta volna egy éve, hogy a SARS-CoV-2 sajátos túlélési stratégiája miatt szinte kifordítja a világot és az életünket a sarkaiból?! Egy ekkora változás pedig hatalmas üzleti lehetőségeket nyit.
A védekezés jelenleg a közösségi távolságtartás, a maszkviselés és a higiénia háromszögében zajlik – a rengeteg fertőzött és sok halott ellenre meglehetősen eredményesen. De a pandémiának ezzel a módszerrel nem lehet véget vetni, sőt az már világos, hogy a társadalom jelentős organikus átfertőződése révén kialakuló nyájimmunitás is elérhetetlen. Azaz a vírus magától nem fog leállni, elhalványulni. Egyetlen potenciálisan hatékony eszköz maradt a kezünkben a helyzet normalizálására, a vakcina. Így aztán amikor nemrégiben kiderült, hogy az új koronavírus elleni védőoltások hatékonysága 90 százalék feletti, eufória lett úrrá a gyógyszeripari részvények piacán, hiszen ilyen kiváló eredményben még a szakértők sem lehettek biztosak. (Erre az évre például hivatalos értékelések a legközönségesebb szezonális betegség, az influenza elleni oltás hatékonyságát 46 százalékra taksálják.)

Csakhogy a SARS-CoV-2-ről az elmúlt hónapokban kiderült, hogy az egyik leghatékonyabb, fennmaradása érdekében trükkök egész sorozatát bemutató és az egész szervezetet támadó kórokozó, amely nem a virulensségre, hanem a kitartásra játszik. Emiatt valószínűleg hosszú ideig velünk marad. Ez azt is jelenti, hogy nem térhetünk vissza a járvány kitörése előtti életünkhöz, hanem alkalmazkodnunk kell az új helyzethez. Ebben a folyamatos védekezés eszközeként megjelenő vakcináknak döntő szerepük lehet. Persze ma még nem ismert, hogy milyen gyakran kell új oltást kidolgozni az elhalványuló immunitás fenntartása és a kórokozó mutálódása miatt.
A vakcinafejlesztés már a COVID-19-járvány előtt is nagy és fejlődő üzleti területnek nézett ki. A Zion és a Statista piacelemző cégek 2016-os előrejelzése már arról szólt, hogy a 2014-es globális 32,2 milliárd dolláros forgalom 2020-ra 59,2
Ez a cikk az Mfor és a Privátbankár Prémium tartalma, csak a lap előfizetői olvashatják teljes terjedelmében.
14 napig ingyenesen hozzáférhet Prémium tartalmainkhoz a következő lépések megtétele után:
- Regisztráljon (adja meg emailcímét és jelszavát)
- Válasszon előfizetői csomagjaink közül
- Adja meg bankkártyája adatait - a választott csomag díját csak a 14 napos próbaidőszak letelte UTÁN vonjuk le bankszámlájáról
+1: A 14 napos próbaidőszak alatt Profiloldalán bejelentkezve BÁRMIKOR LEMONDHATJA előfizetését
Előfizetői csomagjainkról, az előfizetésről részletesen itt olvashat