A Margit híd és az Erzsébet híd nyeli el az átterelődő forgalom nagy részét, így aztán a Szent István körúton, a Fő utcán, mindkét rakparton, illetve az Attila úton, a Krisztina körúton és a Hegyalja úton is kijut majd a jóból az autósoknak – írja az Origo.
A legdurvább szakaszokon naponta négyezerrel több jármű haladhat át. Úgy tudjuk, a nyárra tervezett munkakezdés szeptemberig csúszik, a Lánchíd kiválásával viszont megépülhet végre a Galvani híd.
Közel tíz százalékkal ugorhat meg a Margit híd és az Erzsébet híd forgalma a Lánchíd lezárásával – derült ki abból a hivatalos dokumentumból, amely a felújítási munkálatok várható közlekedési hatásaival foglalkozik. Az Origo megszerezte a szóban forgó modellezési vizsgálatot, amely úgy számol, hogy a Margit hídon naponta átlagosan áthaladó 53 ezer jármű a Lánchíd kiesésével 57 ezerre kúszik fel, az Erzsébet híd 66 ezres járműszáma pedig 70 ezerre ugrik.
Akik a Margit hidat választják majd, hogy átkeljenek a Dunán, azok tumultuózus jelenetekre számíthatnak a Bajcsy-Zsilinszky úton és a Teréz körúton, a leginkább azonban a Szent István körút állhat be: naponta háromezerrel több autó próbálhat itt áthaladni. Budán a terhelés a Margit körúton csapódik le, 38 ezerről 41 ezer fölé is benézhet a napi járműstatisztika. Érdekes viszont, hogy a körútra nyíló Horvát utcában a forgalom egy tizedével visszaeshet, mint ahogy
Az Erzsébet híd környékén ugyancsak meglátszik majd a Lánchíd lezárása. A menekülőutat kereső autósokból jut majd a Kossuth Lajos utca – Rákóczi út szakaszra, ahogy a József Attila út sem ússza meg. Az id. Antall József és a Széchenyi rakparton, az Üllői úton, a Kerepesi úton és a Népszínház utcában viszont mérséklődik majd a forgalom.
A budai oldalon a Krisztina körút forgalma tíz százalékkal nő: napi húszezerről 22 ezerre, de szenvedni kell majd az Attila úton, a Hegyalja úton és az Orbánhegyi úton is. Az Istenhegyi úton és a Budaörsi úton közlekedők cserében fellélegezhetnek.
A tömegközlekedés is megsínyli a blokádot, napi 14 ezer utas jut át a hídon a BKK buszain. Úgy tudjuk, a járatokat az Erzsébet hídra irányítja majd át a közlekedési központ. Apró vigasz, hogy a Clark Ádám tér végig átjárható marad.
Megcsúszik a beruházás is
Az átadást 2019 őszére-telére saccolták a lap forrásai. A csúszás oka, hogy a kivitelezési közbeszerzés kiírása még nem jelent meg (ez a héten megtörténhet). A nyertes kihirdetéséig a tapasztalatok szerint 6 hónap szokott eltelni, bár papíron van esély rá, hogy valóban le lehet vezényelni 3 hónap alatt az eljárást.