3p
A fejlesztési tárca szerint nincs felső határa az oktatójárművek életkorának.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tájékoztatása szerint több mint 5 ezer oktatójármű rendelkezik érvényes időszakos műszaki vizsgával, és bár januártól már csak tíz évnél fiatalabb autóval lehet taxizni Magyarországon, addig a leendő B kategóriás gépjárművezetőket képző iskoláknál nincs ilyen megszorítás. A tanulók lényegében bármilyen életkorú járművön gyakorolhatnak – írja a Világgazdaság.

Jön egy újítás a KRESZ-vizsgában

További részletek >>>

A fejlesztési tárca szerint mintegy 5100 oktatójármű rendelkezik vizsgával, átlagéletkoruk 13 év. Összehasonlításképpen a teljes hazai személygépkocsi-állomány átlagos kora valamelyest magasabb, 13,9 év. Hozzátették: az életkorra vonatkozó jogszabályi előírás nélkül is fontos versenyképességi tényező a tanulók számára biztosított járműpark minősége, színvonala.

Jelenleg 920 képzőszervnek van képzési engedélye B kategóriás tanfolyam megtartására. Bár a járművek életkorára nincs konkrét szabályozás, a jogszabály előírja, hogy:

  • az oktatóautóknak legalább négyajtósnak és ötszemélyesnek kell lennie,
  • csak olyan autót lehet oktatási célra használni, amely legalább óránként száz kilométeres sebesség elérésére alkalmas,
  • a járműnek legalább négy ülését fejtámlával kell felszerelni,
  • az autónak az oktatói és hátsó ülésekről is jól látható oldalhelyes irányjelző visszajelzővel, kettős pedálrendszerrel, három visszapillantó és két pótvisszapillantó tükörrel kell rendelkeznie,
  • a tetőtáblán lévő feliratoknak („Autósiskola”, valamint a „T” jelzés) olvashatónak kell lenniük, valamint
  • az oktatáshoz használt járművek kormánykerekére semmilyen kiegészítő segédeszköz nem szerelhető fel (kivéve a mozgáskorlátozottak részére előírt segédberendezések)

Az utóbbi években egyébként egyre többen ülnek a volán mögé: 2016-ban már több mint százezren tettek sikeres B kategóriás KRESZ-vizsgát. Kimagaslóan sokan vizsgáztak a 17–18 évesek közül, de még a 16–20 év közöttiek száma is meghaladta az 57 ezret. A sikeres alapvizsgák aránya az elmúlt években 60 százalék körül alakult. A B kategóriás vizsgadíjbevétel 2016-ban meghaladta a 3,6 milliárd forintot – tette hozzá az NFM.

Óriási verseny kezdődik: elindult a Mol új szolgáltatása

Eddig 150 közösségi autó volt Budapesten, most beszállt a Mol, és rögtön háromszorosára emelte a számot. Az óriási szereplő kitaposott útra lépett, és rögtön beindította a versenyt, aminek a legjobban a felhasználók örülhetnek. Egyelőre több a benzines autójuk, mint az elektromos, de két éven belül kizárólag villanyautókból áll majd a flotta - a töltőhálózatot is bővítik. Tovább >>>

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Sajnos egyelőre nem lesz olcsóbb a tankolás
Privátbankár.hu | 2025. december 23. 11:25
Maradnak az eddigi árak.
Makro / Külgazdaság Elpárolgott a jegybanki Pallas Athéné Alapítvány vagyona
Privátbankár.hu | 2025. december 23. 08:23
9 millió volt a jegybanki alapítvány kasszájában.
Makro / Külgazdaság 2025 a vámok éve volt: Trump miatt új gazdasági fogalmakkal kell ismerkednünk – Klasszis Podcast
Imre Lőrinc – Izsó Márton | 2025. december 23. 05:46
Az idei év egyik legmeghatározóbb globális gazdasági kihívását a Donald Trump által elindított és kiszélesített kereskedelmi háború jelentette. Az amerikai elnök áprilisban mindenkire ráijesztett az első vámtételek meghatározásával, de a kétoldalú tárgyalások elindulásával lecsillapodtak a kedélyek. A globális kereskedelem azonban már nem lesz ugyanolyan, mint Trump előtt volt. A Klasszis Podcast vendége Pásztor Szabolcs, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány kutatási igazgatója.
Makro / Külgazdaság Benzinkúton éjszakáznak, holnap is tüntethetnek a kamionosok
Privátbankár.hu | 2025. december 22. 19:35
A hétfői tüntetés este 8 óráig tart, de kedden visszatérhetnek Budapest útjaira a dudáló kamionosok. A kormánytól többek között azt követelik, hogy az útdíjat ne akkora mértékben emeljék meg, mint amiről Lázár János beszélt.
Makro / Külgazdaság Tavasszal üthet be a Magyarországgal szembeni túlzottdeficit-eljárás
Privátbankár.hu | 2025. december 22. 16:29
A tavaszi előrejelzési fordulóban javasolhatja az Európai Bizottság a Tanácsnak, hogy újabb szakaszba léptesse a túlzottdeficit-eljárást. Eközben a kormány a GDP 2,2 százalékának megfelelő pénzt osztogat el.
Makro / Külgazdaság Ötven kamiont beengednek a Hősök terére, de merre indulnak a többiek?
Privátbankár.hu | 2025. december 22. 15:01
Hétfőn délután megérkezett a Hősök terére a kamionos tüntetés konvoja. A térre azonban a rendőrség csak ötven járművet enged be, a többiek másfelé indulhatnak.
Makro / Külgazdaság Hiába szedett be sokkal többet a magyar állam – még sokkal többet költött
Privátbankár.hu | 2025. december 22. 12:33
Itt vannak a részletes adatok a költségvetés november végi helyzetéről.
Makro / Külgazdaság Fordul a kocka a benzinkutakon keddtől
Privátbankár.hu | 2025. december 22. 11:27
Most az autósok másik csoportja örülhet.
Makro / Külgazdaság Itt van, mekkorát ütött Trump a német autóiparon – nagyot
Privátbankár.hu | 2025. december 22. 10:44
Fellendülésre pedig nem érdemes fogadni.
Makro / Külgazdaság Döntött egy svájci bíróság: az egész világon aggódhatnak a multik
Privátbankár.hu | 2025. december 22. 10:29
Precedensértékű lehet az ítélet.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG