Egyes szakértők szerint azért szükséges ennek a rendszernek a létrehozása, mert a luxembourgi bírói fórum előtt akár évekig is elhúzódhatnak bizonyos jogviták. Mások szerint a mechanizmus puszta belengetése is üres fenyegetés. A szövegben arra is kitértek, hogy a szigetországnak az esetleges átmeneti időszakban tartózkodnia kell majd minden olyan lépéstől, amely "valószínűsíthetően ellentétes az EU érdekeivel" a nemzetközi szervezetekben.
Tíz éve nem hasított így az EU gazdasága - bekavarhat a Brexit? A tavalyi kiemelkedő gazdasági teljesítménynél is gyorsabb bővülést vár idén az Európai Bizottság. Tovább >>> |
Ez szigorúan véve azt jelentheti, hogy London nem mehetne szembe az EU álláspontjával például az ENSZ, a Kereskedelmi Világszervezet (WTO) vagy a világ 19 legnagyobb gazdaságát és az EU-t tömörítő G20-csoport ülésein. Az átmeneti időszak 2020 végéig tartana, és bár lehetséges hosszabbításról nem szól a fáma, ennek a lehetőségét sem zárták ki.
Megerősítették, hogy az Egyesült Királyság ezen 21 hónap alatt is részese maradna a vámuniónak és az egységes piacnak, be kellene tartania a közösségi jogot, beleértve az új szabályokat is, eleget kellene tennie a költségvetési kötelezettségeknek, illetve alá kellene vetnie magát az Európai Bíróság joghatóságának, az EU döntéshozatalában azonban eközben már nem vehetne részt az ország.
Az átmeneti időszak tervezete a kiválási egyezmény része lesz a tervek szerint, mindezt azonban először a bennmaradó tagállamok képviselői is megvitatják, mielőtt hivatalosan is megküldenék Londonnak.
Washington szabja meg London lépéseit a kínai játszmában A brit Brexit-ügyi minisztérium jelenlegi állapota jól tükrözi London teljes fejetlenségét az EU-s kiválással kapcsolatban. Washington támogatásáról biztosította Londont egy nagyszabású kétoldalú kereskedelmi szerződés megkötéséhez a brit kiválás után. Ennek viszont az az ára, hogy London nem sodródik közel Pekinghez. További részletek >>> |