A csúszás miatti többletköltség meghaladhatja az egymilliárd forintot.
Klados Gusztáv, a DBR Metró Projektigazgatóság operatív projektmenedzsere azt közölte, azért kell leállítani a munkálatokat, mert egy átkötő alagútra nem kért engedélyt a kivitelező; a Bamco konzorcium ugyanis nem gondolta, hogy az szükséges. Addig a főalagutak sem épülhetnek tovább, amíg az azokat átkötő alagút nem kap hatósági engedélyt. A kivitelező már benyújtotta a szükséges kérelmet, a hatóságnak 60 napja van arra, hogy megadja a jóváhagyást.
A DBR pénteken az MTI-vel közölte: a Gellért téri leállás és a Fővám téri csúszás a dolgok jelenlegi állása szerint nem jelenti azt, hogy kitolódna a 4-es metró 2011-es átadása, hiszen több - az alagútépítéstől függő - munkafázis előrehozható. Tájékoztatásuk szerint ezektől függetlenül folytatódnak a munkálatok a többi helyszínen, és az "alagútépítés amúgy is jól áll", hiszen tavaly április óta a megépítendő 15 kilométerből mintegy hat már elkészült. Ugyanakkor a metró ütemtervének finomhangolása körülbelül szeptember közepére készül el, pontos időpont ekkorra várható. |
Klados Gusztáv közölte, még mindig nem dőlt el, hogyan építsék meg az állomás Duna alá benyúló kockázatos peronalagútját.
A 4-es metró építtetője, más néven a beruházó a BKV Zrt. A beruházást a BKV-n belül felállt önálló DBR Metró Projektigazgatóság bonyolítja. A metró alagútjának az építője, a kivitelező, a francia vezetésű Bamco konzorcium, az állomásokat pedig külön erre a célra szerződött cégek vagy konzorciumok építik.
index.hu
Metró: még egy év a régi kocsikkal
Csúszik a négyes metró - most épp a szerelvények
Cáfol a DBR: csak közepesen drága a metró