5p

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Törvényjavaslattal próbálja rászorítani az amerikai képviselőház a hazai és külföldi autógyártókat, hogy a gépkocsikba olyan felszerelést kínáljanak, mely figyelmezteti a szülőket, ha gyermeküket véletlenségből az autóban felejtették. Az Államokban csak az elmúlt évben 53 gyermek lelte halálát a felforrósodott személygépkocsikban, és idén is már 26 hasonló eset történt.
Forrás: depositphotos.com

Nem bíznák az autógyártókra a kérdés megoldását

Egyre több autógyártó cég alkalmaz gépkocsijában olyan technológiát, mely figyelmezteti a vezetőt, ha a hátsó ülésen véletlenül gyerek maradt, miután bezárták a gépjármű ajtajait. Amerikai kongresszusi képviselők azonban nem tartják elégségesnek ezt a megoldást, ők nem bíznák csupán az autógyártókra a probléma megoldását, miután a közelmúltban egyre több gyermek halt meg amiatt, hogy a nyári forróságban a felhevült autóban hagyták őket szüleik.

A honatyák e helyett azt szorgalmazzák, hogy a képviselőház mihamarabb alkosson törvényt, mely egyértelműen kötelezi az autógyártókat, hogy szériafelszerelésként építsenek be riasztó rendszereket minden egyes, az Államokban értékesített gépjárműbe – írja a The Wall Street Journal internetes kiadása.

Tavaly, a nyári időszakban 53 gyermek lelte halálát a felforrósodott autókban, idén pedig 26 hasonló eset történt a KidsAndCars.org nonprofit szervezet összesítése szerint.

Széria legyen, vagy csupán extra

A közelmúltban a Hyundai és a Honda vállalt egyértelmű kötelezettséget arra, hogy autóikat olyan eszközökkel látja el, melyek figyelmeztetik a vezetőt, hogy ellenőrizzék a hátsó ülést, mielőtt elhagynák a járművet. A két japán autógyártó 2022-ig a legtöbb gépkocsiba beépíti ezeket a felszereléseket, a Nissan pedig tavaly tett hasonló ígéretet. Ők hamarosan a Pathfinder sport haszon-járműveit és a Nissan Altima szedánt látják el hasonló felszereléssel.

A General Motors már 2016 óta kínálja azokat a modelleket, melyeket riasztó rendszerrel szerelt fel. Az autógyártó óriás egy olyan technológiát választott, mely azt figyeli, hogy mikor nyitották meg a hátsó ajtót az utazás elején, és hogy azt újból kinyitották-e az út végén. A Subaru és a Kia Motor is hasonló hátsó ajtó érzékelő rendszert kínál néhány modell esetében.

Trevor Lai, a Hyundai egyesült államokbeli terméktervezési menedzsere elmondta, hogy csapata azt akarja, hogy a technológiát alapfelszereltségbe tegyék a modellekbe, mert kezdetben kevés vásárló gondolja azt, hogy extraként esetleg szüksége lehet rá.

Lai úr szerint az emberek magukban azt fogják mondani: " Ki az az őrült, aki a gyerekét egy forró autóban hagyja? "- és ebből a megfontolásból inkább választanak olyan autót, melyben ez a fajta riasztó nem mint alapfelszereltség van meg. De manapság jóval hosszabb ideig és keményebben is dolgozunk, így sajnos egyre több dolog megy ki a fejünkből, és feledékenységünk gyakran vezet tragédiához.

A Hyundai olyan érzékelőket alkalmazna autóiban, amelyek felismerik, ha egy gyerek a hátsó ülésen tartózkodik, még akkor is, amikor pedig a motort már rég kikapcsolták. Ilyenkor az autó lámpáival és hangos dudaszóval is figyelmezteti a vezetőt, vagy éppen a járókelőket, hogy valaki a kocsiban maradt. Az érzékelők egy opcionális csomag részeként már kaphatók a Santa Fe és a Palisade terepjárókban, és a gépjárműgyártó cég a múlt héten azt ígérte, hogy a következő években több modellben is kínálni fogja ezt a funkciót.

Miért fontosabb egy lemerült akkumulátor, mint a kocsiban felejtett gyerek

A képviselőház egy olyan törvényjavaslat benyújtását szorgalmazza, mely a Hyundai megoldásához hasonló lenne, azaz az új autók észleljék a hátsó ülésen ülő utasokat mindenképpen, a szenátus törvényjavaslata ugyanakkor csak a hátsó ajtó észlelési technológiáját követelné meg.

Civil szervezetek ugyanakkor felhívják a figyelmet arra, hogy autógyártók által manapság kínált megoldások nem elégségesek, mivel ezek a rendszerek a gépkocsi leállításával automatikusan kikapcsolnak.

Manapság minden megvásárolt jármű automatikusan kikapcsolja a fényszórót, vagy emlékeztet arra, hogy kapcsoljuk azt ki - mondta Janette Fennell, a KidsAndCars.org elnöke. Miért fontosabb az, hogy ne merüljön le az autó akkumulátora, mint egy gyermek élete? – teszi fel a költői kérdést Janette.

A gépjárműgyártók amerikai szövetsége, amely a 12 legnagyobb amerikai és külföldi márkájú autógyártót képviseli, még májusban úgy nyilatkozott a készülő törvénytervezetről, hogy hasznosabbnak tartanák, ha intenzív figyelemfelkeltő kampányok folynának az ügyben az érintett hatóságok részéről. Szerintük az új autóvásárlók kevesebb, mint 13 százaléka kisgyerekes szülő, és legalább 20 évbe telne, amíg az úton lévő összes autóba valami hasonló felszerelést be tudnának építeni.

A nagy amerikai autógyártók közül a GM és a Ford is azon van, hogy a két ház együttesen minél hamarabb fogadjon el egy olyan törvényt, mely egyértelműen szabályozza a helyzetet, bár ez utóbbi cég autóiba jelenleg még semmiféle hasonló technológiát nem alkalmaz.

Cathy Chase, egy az autóbiztonsággal foglalkozó non-profit szervezet (Advocates for Highway and Auto Safety) elnöke szerint a figyelemfelkeltő kampányok egyáltalán nem elégségesek, amivel a probléma nem a tudatosság hiányából, sokkal inkább az emberi memória megszokott működéséből fakad. Vagyis, ha rohanunk és elfoglaltak vagyunk, sajnos jóval feledékenyebbekké is válunk.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Lesz-e béke Ukrajnában? Ezt mondják az emberek
Privátbankár.hu | 2025. január 21. 12:56
Globális felmérés készült. A belgák és a hollandok a legpesszimistábbak. 
Makro / Külgazdaság Csökkent az orosz deficit
Privátbankár.hu | 2025. január 21. 12:44
Az orosz költségvetés GDP-arányos tavalyi hiánya csökkent az egy évvel korábbihoz képest.
Makro / Külgazdaság Robert Ficóval tárgyal Orbán Viktor
Privátbankár.hu | 2025. január 21. 12:02
Robert Fico és Orbán Viktor találkozóján Ukrajnáról is szó lesz. 
Makro / Külgazdaság A Mol odaszólt a benzinkutaknak
Privátbankár.hu | 2025. január 21. 11:55
A Mol arra kérte a töltőállomásokat, hogy vigyék lejjebb az üzemanyagárakat. 
Makro / Külgazdaság Azonnal visszaszóltak Trumpnak, mégpedig elég keményen
Privátbankár.hu | 2025. január 21. 11:40
Panama államfője tiltakozott Donald Trump fenyegetőzése ellen, miszerint az USA felrúgva korábbi szerződésben vállalt távol maradását visszaveheti az irányítást a Panama-csatorna felett.
Makro / Külgazdaság Nagy bajban vannak a forintjaink?
Privátbankár.hu | 2025. január 21. 10:04
Legalábbis erre lehet következtetni abból, hogy a készpénzhasználat nem kapta meg az alkotmányos védelmet, pedig az állomány már a 9 ezer milliárd forint fölé ment.
Makro / Külgazdaság Putyin elkövette az eddigi legnagyobb hibáját egy elemi figyelmetlenséggel?
Privátbankár.hu | 2025. január 21. 08:33
Az orosz vezetés örül, hogy az Egyesült Államok következő elnöke Donald Trump lett, mert manipulálhatónak tartják a régi-új elnököt. Elkövette azonban azt a hibát, hogy nemet mondott neki. Így látja egy szakértő. 
Makro / Külgazdaság Trump erős döntésekkel kezdett
Privátbankár.hu | 2025. január 21. 07:55
Az Egyesült Államok kilép a WHO-ból és nemet mond a klímaegyezményre.
Makro / Külgazdaság Vélhetően így festene egy nyugdíjbefagyasztás Magyarországon is
Privátbankár.hu | 2025. január 21. 07:17
Összevissza kommunikál a román kormány a költségvetés rendbe tétele érdekében bevezetett nyugdíjbefagyasztásról. Az illetékes miniszter nyugdíjemelés ígéretével próbálja elfedni a szomorú valóságot.
Makro / Külgazdaság Rogán Antal már megint magyarázkodhat
Csabai Károly | 2025. január 21. 05:43
A csak a siker hirdetésére képes propagandaminiszter most éppen amiatt, hogy Európa 43 országa közül mindössze nyolcban volt magasabb az éves infláció decemberben, mint Magyarországon. Az Európai Unióban pedig csak kettőben, Lengyelországban és Romániában. Pedig nálunk a hatodik legmagasabb a jegybanki alapkamat, vagyis a meglóduló fogyasztóiár-index elsődleges ellenszere. Ennek tudható be, hogy legalább a visszatekintő reálkamatok összevetésében az élmezőnyben maradtunk – derül ki a legfrissebb Privátbankár Európai Inflációs Körképből.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG