A társaság közlése szerint a hatósági engedélyek megszerzését, illetve a márciusra tervezett sikeres próbarepülést követően április elsején fogadhatja Sármellék az első nemzetközi járatot. A társaság számításai szerint a repülőtér működtetése és fenntartása évente félmilliárd forint befektetést igényel majd az SCD részéről. Becsléseik szerint a sármelléki repülőtér legkorábban 2012-ben hozhatja vissza a 2008-ban regisztrált, közel 150 ezres utaslétszámot, és csak középtávon várható, hogy a forgalom eléri a nullszaldós működéshez szükséges mértéket.
A FlyBalaton repülőtér hasznosítására kiírt nyilvános pályázaton az SCD csoporthoz tartozó FB Airport Kft. tette a legjobb ajánlatot. Az új üzemeltető közleménye szerint már tavaly év végén eszközbérleti szerződést kötött a felszámolás alatt lévő, a repteret korábban üzemeltető társasággal, így minden szükséges feltétellel, eszköz- és ingatlanvagyonnal rendelkezik a sármelléki repülőtér üzemeltetéséhez.
Tomcsányi Gábor, az SCD Group Zrt. vezérigazgatója a közleményben úgy fogalmaz: az SCD Group elkötelezett a balatoni turizmus fejlesztése mellett, amelyhez elengedhetetlen a sármelléki repülőtér kiszámítható működése.
Emellett az SCD balatoni turisztikai beruházásainak megvalósításához komoly üzleti hátteret biztosít a repülőtér által bonyolított nemzetközi utasforgalom. Ezért döntöttek úgy, hogy akár veszteséges üzemeltetés mellett is minden szükséges lépést megtesznek a FlyBalaton repülőtér megmentése érdekében.
A hét kérdése: Ön mi alapján dönt a választásokon? Szavazzon! |
Az egykori szovjet laktanya területének bérletéről szóló szerződést a következő hetekben írják alá, ennek értelmében az SCD csoport több év alatt összesen egymilliárd forintot fizet a sármelléki és zalavári önkormányzatoknak.
Egyre többen repülünk
Rövid és olcsó lesz a nyári vakáció
Malév-ügy: az oroszok a spájzban maradtak
Sármelléki repülőtér: elárverezik a kifutót?
MTI