1p
A hazai járműipar két jelentős hagyományokkal rendelkező szereplője, az Ikarus és a Rába – az ARC Kft-vel együttműködve – létrehozta az új Ikarus városi és elővárosi buszcsaládot. Az új buszok városi és elővárosi forgalomra készülnek szóló és csuklós verzióban
A hazai járműipar két jelentős hagyományokkal rendelkező szereplője, az Ikarus és a Rába – az ARC Kft-vel együttműködve – létrehozta az új Ikarus városi és elővárosi buszcsaládot. Az új buszok városi és elővárosi forgalomra készülnek szóló és csuklós verzióban. Az összefogástól a felek a hazai hozzáadott érték maximalizálását, a meglévő buszgyártói kapacitás és szaktudás magasabb szintű kihasználását várják a hazai, illetve határon túli buszpiacokon. Az új Ikarus-ok a tervek szerint rövidesen megkezdik a próbaüzemelésüket a BKV és a Volán vonalain - tudtuk meg az Ikarus sajtótájékoztatóján.

Az új buszoknál kiemelt szempont a magyar hozzáadott érték maximalizálása. Ennek megfelelően a tervezésnél a magyarországi gyártású részegységek prioritást kaptak, és a jövőben a jelenleginél is több részegységet a hazai partnerektől kívánnak beszerezni. Ennek a stratégiának a jegyében csatlakozott a győri Rába a programhoz, mely cég a futóművek mellett vázszerkezeti darabokat és üléseket szállít az új buszokhoz.

További magyar stratégiai partnerek megnyerésére és bevonására nyitott a társulás. Meggyőződésük, hogy a hazai busz és járműgyártóknak, részegység és alkatrészgyártóknak meg kell találniuk az együttműködést, hogy a magyar piaci lehetőségeket kiaknázhassák.

„A három cégnél meglévő évtizedes mérnöki és gyártási tapasztalat biztosítani tudja, hogy a járművek gyártása jórészt hazai erőforrások bevonásával, új munkahelyek megteremtése nyomán valósulhasson meg. – hangsúlyozta Princz Ferenc, az Ikarusbus Kft. ügyvezető igazgatója – Amellett, hogy a buszok elsősorban a hazai igények kielégítését célozzák meg, nem titkolt célunk, hogy az újonnan kifejlesztett járművekkel több tradicionális Ikarus-piacon is megjelenünk majd. A márkanév még ma is az egyik legismertebb hungarikum, a világban jelenleg is közel 100 ezer öreg Ikarus járja az utakat.”

Az új Ikarus autóbuszok a legkorszerűbb műszaki paraméterekkel rendelkeznek. A rozsdamentes acélból készülő vázszerkezet a korróziómentes hosszú élettartamot, a korszerű EURO 5–ös motor az alacsony légszennyezést, az alacsonypadlós kocsiszekrény, a tágas belső tér és az ülésrendszer az utasok kényelmét biztosítja.

A modernizált vezetőtérnek köszönhetően a jármű műszerfala belső diagnosztikára alkalmas, a legkülönbözőbb speciális adatok jeleníthetőek meg rajta (pl. motorról, váltóról stb.). Olyan műszaki újdonságok is bekerültek a járművekbe, mint az ingyenes WIFI internet az utasoknak, a belső biztonsági kamera, a GPS navigációval szinkronizált utas tájékoztatás kiépíthetősége, tolatókamera, kommunikációs akadálymentesítés (speciális hangbemondó rendszer), valamint a mozgássérültek beszállását megkönnyítő „térdeplő” funkció.


Princz Ferenc elmondta: a buszok ára függ a műszaki kiviteltől, illetve a vevő tájékoztatási, kényelmi és biztonsági igényeitől. Hozzátette, hogy a buszok kb. 30-40 százalékkal olcsóbbak a hasonló kategóriájú nyugati társaiknál, ugyanakkor nagyjából 20-30 százalékkal drágábbak, mint a kínai versenytársak modelljei. A konkrét összegekről elmondta: a felszereltségtől függően egy szóló busz 170-190 ezer euró között értékesíthető, míg a csuklós verzió 260-300 ezer euróba kerül.

Princz ismertette, hogy a gyártókapacitás évente 300-500 buszt bír, ám ez igény szerint növelhető, ugyanis az ipari infrastruktúra és a humánerőforrás adott a termelés növeléséhez. Az első 40-50 buszt még idén tervezik legyártani és értékesíteni, majd 2011 végéig bezárólag készülne el a következő 250-450 jármű.

Hozzátette: a gyártókapacitással megegyező értékesítésre számít éves szinten, azonban véleménye szerint ennél jóval több busz szorul cserére a hazai, illetve az exportpiacokon. Kérdésre válaszolva elmondta: "Igen, a BKV-ra készülünk. Járműveinkkel a közeljövőben - más cégek modelljei mellett - tesztjárműként találkozhatnak a BKV járatain." Véleménye szerint a BKV éves szinten 200-250 buszt vásárolhat; azonban számítanak még a Volán, illetve az alternatív személyszállító cégek megrendeléseire, de példaként említette a DKV Debreceni Közlekedési Zrt-t is. A külföldi partnerekről szólva elmondta, hogy az Ikarus hagyományos piacaira terveznek exportálni, ezek közül elsőként a moszkvai önkormányzattal tárgyalnak a közeljövőben.

Buszokat vett a BKV a mozgássérülteknek
Pécsi busztender: a vezérigazgató a gyanúsított
Életet lehelnek a magyar buszgyártásba
Fordulékonyság: még vizsgálják a Volánbusz tenderét
 
VEKE: a BKV buszai kohószökevények

Privátbankár - Lovász Márton

Címkék: Cikkek

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Cikkek Megújult a Privátbankár!!
Privátbankár.hu | 2011. november 15. 15:35
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
Cikkek További árfolyamok >>
Privátbankár.hu | 2011. november 9. 10:05
 
Cikkek Skandináviában sincs minden rendben
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 18:02
Folytatódik a dán lejtmenet jövőre is, a skandináv ország gazdasága tovább lassul, egyre nehézkesebb a hitelezés, és tovább csökkennek a lakásárak
Cikkek Papandreu lemondott a népszavazásról
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 16:21
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Cikkek Papandreu nem mond le - még
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 14:05
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
Cikkek A bankokat kérdezi a kormány, mi legyen a devizahitelesekkel
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:50
Újra tárgyalóasztalhoz ülnek a bankok a kormánnyal, az NGM várja a javaslatokat a szektor szereplőitől. Az már biztos, hogy feltőkésítik az MFB-t
Cikkek Sehol egy biztonságos magyar bank?
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:36
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Cikkek A mauríciuszi devizát a költségvetési tervek gyengítik
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 12:47
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke. Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.   Privátbankár
Cikkek A kormány átvállalja Várpalota devizahitelét - a jó lobbi miatt
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:48
Várpalota polgármesterének lobbitevékenységét a kormány azzal ismeri el, hogy kifizeti a kistérség devizatartozását
Cikkek Kollektív szerződések: már most nyomást gyakorolnak a munkaadók
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:21
A jövő évi költségcsökkentések jegyében több munkáltató nyomásgyakorlásba kezdett, jelezvén, hogy felbontanák a kollektív szerződéseket
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG