A Hídépítő Zrt. saját létszáma a kiszervezett gépészeti, valamint adminisztrációs-pénzügyi egységgel együtt 420 fő, anélkül pedig 360 fő, és ez a létszám megmarad az idén - mondta a vezérigazgató.
Fehér László szerint az építőipar egyik nagy problémája az, hogy a bankok "leszorították" a finanszírozást, így helyettük a fővállalkozóknak kell finanszírozniuk a projekteket. A finanszírozási problémák pecsételték meg a Ganz Acél sorsát is - emelte ki Fehér László.
A magyar cégek 63%-a szerint helyzete sokkal rosszabb most, mint egy évvel ezelőtt. Részletek >>> |
Fehér László ismertette: idén februárban a bank felmondta a hitelt, emiatt a vállalat nem tudta befejezni a németországi munkáit, ami tovább növelte a veszteségét. Kiemelte: hiába volt a Golgota utcai telephelyre ez év augusztusi határidővel 3 milliárd forintos adás-vételi szerződése a Ganz Acélnak, a pénzintézet nem hitte el, hogy ez a pénz valóban befolyik, ezzel szemben a hitel felmondása után márciusban fizetett a vevő.
Fehér László rámutatott: a Megyeri híd ki nem fizetett alvállalkozóinak a története is korábban kezdődött, ebben az esetben a Hídépítő és a Strabag volt a 63 milliárd forintos projekt fővállalkozója, de a konzorciumot a Hídépítő vezette. Az építés eljutott addig a pontig, hogy stratégiai helyzetben lévő al-alvállalkozók adtak ultimátumot az alvállalkozónak: vagy fizet, vagy pedig abba hagyják a munkát - mondta Repkay Kálmán hídépítési igazgató.
Elmondta: a Ganz Acél olyan alvállalkozóiról van szó, mint a hidat tartó kábelek feszítését végző francia cég, vagy több acélszállító társaság. Ekkor a fővállalkozó Hídépítő leült a Ganz Acél képviselőinek társaságában a stratégiai pozícióban lévő alvállalkozóval, és megállapodtak abban, hogy a Ganz Acéllal szembeni követelést a Hídépítő veszi át, amely mintegy egy milliárd forintot fizetett ki így a Ganz Acél helyett. A Ganz Acél egyébként a Hídépítőnek 6 milliárd forint, míg a Strabagnak 10 milliárd forint értékben volt alvállalkozója a Megyeri hídon.
Fehér László utalt arra, hogy az ilyen beruházásoknál gyakran a bankok helyett a fővállalkozó finanszírozza a projektet, mely cég 60 napos elvégzett munkát számláz további 60 napos fizetési határidővel. A kincstár pedig ehhez képest további egy-másfél hónap múlva fizet - tette hozzá.
Sal László beszámolt arról, hogy a Ganz Acél tartozása 2 milliárd forint, amelyből a Megyeri híd alvállalkozóira 600-800 millió forint jut. A követelések harmada fizethető ki végelszámolás keretében, de ha felszámolásba fordul át az ügy, akkor 15-20 százaléknál többhöz nem juthatnak a hitelezők, ahhoz is csak több részletben - mondta.
Megyeri híd: fizettek a kínaiak, fizet a Ganz is végre
A Ganz különalkut ajánlott a hitelezőknek
Nincs bizalom: zárolni akarják a Ganz pénzét
Adóssághegyen áll a Megyeri híd