Magyarország mindkét tekintetben a középmezőnyben foglal helyet, a válaszadók 58 százaléka gondolja úgy, hogy a pénz fontosabbá vált az életében. A többség, 53 százalék azonban nem a pénzt tekinti a siker értékmérőjének.
Dél-Koreában, Japánban és Kínában a válaszadók 84 százaléka, Indiában 78 százaléka érzi úgy, hogy számukra a pénz napjainkban fontosabb, mint korábban volt. Hollandiában a megkérdezettek fele, Mexikóban 52, Németországban 54, Nagy-Britanniában 56, Kanadában és Belgiumban 57 százalék érzi ezt így.
A világ lakosságának 57 százaléka nem érzi úgy, hogy a pénz volna a személyes sikerek legfőbb fokmérője: vezet Kanada 73 százalékkal, követi Svédország és Mexikó 72 százalékkal. A globális közvéleményben 43 százalék véli úgy, hogy a pénz a személyes sikerek legfőbb mutatója: Kínában és Dél-Koreában 69 százalék, Indiában 67 százalék a leginkább hajlamos egyetérteni ezzel a feltételezéssel. A nők 60 százaléka, az idősebbek 56 százaléka vélekedik úgy, hogy nem a pénz a személyes sikerek legfőbb fokmérője.
Az eredmények a Thompson Reuters News Service megbízásából az Ipsos által 2009. november 4. és 2010. január 13. között végzett közvélemény-kutatásból származnak. A nemzetközi felmérés során 24 770 tizennyolc év feletti felnőttet kérdeztek összesen 23 országban, amelyek együtt a világ GDP-jének 75 százalékát képviselik.
Csak a pénz érdekel minket - a látszatért képesek vagyunk eladósodni
A félkarú rabló sem hozza a pénzt
MTI