Hol vannak ma a műpártoló mecénások? Erről folytattak eszmecserét a félév utolsó a Business class Kommunikációs estéjén a Wall Street Étteremben a meghívott vendégek: M. Tóth Géza, animációs filmrendező, az Oscar díjra jelölt Maestro animáció rendezője és Petheő Ildikó, a Raiffeisen Bank marketingkommunikációs főosztályának képviselője.
Az est moderátora Török András, a Summa Artium Kht ügyvezető igazgatója volt.
Török András szerint ma még mindig nem válik el egymástól a köztudatban a mecenatúra és a szponzoráció, pedig e kettő két különálló fogalom. A mecenatúra még ma is szorosan kötődik a kultúrához, s természetesen a magyar sokban különbözik még a fejlett országokban bevált gyakorlattól.
Mitől válik sikeressé egy alkotó „mecénás vadászat”-ban? S ugyanakkor mit fogad el sikerként a művész? Filantróp szellemi elit, magányos farkasok, akik ma mecénások Magyarországon?
Petheo Ildikó: ma a művészet támogatásával főként bankok foglalkoznak: kiállítási lehetőségeket biztosítva, vagy éppen festmények felvásárlásával segítve a tehetséges alkotókat. Ebben a tekintetben is versenyhelyzet van, ezért a művészeknek el kell fogadniuk néhány aranyszabályt, ahhoz, hogy mecénásokra leljenek az üzleti világban.
Például, hogy ismerje meg a céget ahova fordul!
Ismertesse meg magát a céggel egy rövid szakmai összefoglalóval, portfólióval!
M. Tóth Géza egy különleges műfaj képviselőjeként hozzátette, hogy a művésznek az alkotás az elsőbbrendű dolga. Ha Párizsba kell mennie, hogy ihletet kapjon, menjen Párizsba!
„Jónéhány éve szinte kizárólag pályázatokból finanszírozzuk alkotásainkat”- mondta.
A siker oka így a sors fintoraként, hogy ma már nem fordulunk cégekhez, mivel a kezdeti időkben mintalevelek sorát kaptuk vállatoktól, hogy az animáció film műfaja nem illik, nem összeegyeztethető a cég éves PR tevékenységével
További információk itt: //www.bconline.hu/Kommunikacios_estek.html
(x)