Az Ikarus Holdingot még az idén felszámolják
A cég több mint 3 milliárd forintos eszközparkkal és több mint 1,2 milliárd forintos saját tőkével rendelkezik, nyereségesen működik, és birtokolja mindazon eszközöket, amelyek a buszgyártáshoz szükségesek - olvasható a közleményben.
Az MTI korábbi híradása szerint a Széles Gábor tulajdonában álló Műszertechnika csoport az idén februárban jelentette be, hogy visszavásárolta az olasz Fiat csoporttól az Ikarusbus Járműgyártó Rt.-t, a teljes vételárat kifizette, s ezzel az Ikarusbus részvényeinek 100 százaléka a Műszertechnika tulajdonába került. Az Ikarusbus Rt. visszavásárlásáról szóló szerződést 2005. december 20-án írta alá a Műszertechnika csoport a Fiattal. A vételár összegét nem hozta nyilvánosságra az Ikarus Holding.
A székesfehérvári Ikarusbus 2003 elején állította le a gyártást, Széles Gábor azóta kívánta visszavásárolni az üzemet, amelyet ingatlanpiaci szakértők 4-8 milliárd forintra becsültek még az év elején. Az Ikarus autóbuszok tömegszerű gyártása a második félév előtt nem tud beindulni Székesfehérváron - mondta februárban Széles Gábor, és hozzátette: a terveik szerint évi 200-400 darab autóbuszt gyártanának hazai, illetve a kelet-közép-európai piacra. Oroszországban kapacitást alakítanak ki évi 1-2 ezer jármű összeszerelésére illetve felújítására, Kínában pedig évi 10 ezres kapacitás létrehozását tervezik, mindezeket technológiai transzfer révén.
Májusban az elnök azt jelentette be, hogy vegyes vállalatot alapít Kína Qingdao (Csingtao) városában az ottani Datong Hongye Befektetési Holding és az Ikarusbus International, amely az Ikarus csoport tagja. A 30 millió USA dollár alaptőkével megalakuló vállalkozásban 51 százalékos tulajdonrésze lesz a kínai és 49 százalékos a magyar félnek - mondták el akkor.
Két héten belül újabb székesfehérvári üzemben indul meg az új Ikarus buszok gyártása (hanganyag)