1p

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A legnagyobb brit "fapados", valamint a második legnagyobb, teljes fedélzeti szolgáltatást nyújtó légitársaság, az EasyJet és a BMI is közölte a hétvégén, hogy lassabb repülésre kérték pilótáikat üzemanyag-takarékosság végett. Lassabban járnak a hajók és a kompok, az autósok is leszállnak a gázpedálról
A legnagyobb brit "fapados", valamint a második legnagyobb, teljes fedélzeti szolgáltatást nyújtó légitársaság, az EasyJet és a BMI is közölte a hétvégén, hogy lassabb repülésre kérték pilótáikat üzemanyag-takarékosság végett.

Az EasyJet - Európa legnagyobb olcsó jegyes légitársasága - bejelentette, hogy 2 százalékkal mérsékli gépei átlagos utazósebességét. A BMI azt közölte, hogy átlagosan 3 mérföld/órával lassítja járatait.

A legnagyobb brit légitársaság, a British Airways nem tervez sebességcsökkentést, inkább az utasokkal fizetteti ki az üzemanyag-drágulást. A cég az utóbbi két hónapban kétszer emelte meredeken a jegyárakon és illetékeken felül felszámolt üzemanyag-pótdíjat, amely jelenleg a rövid távú - vagyis a belföldi, illetve Európán belüli - járatokon, menettérti jegy esetében 32 font (9600 forint), hosszú távú, kilenc óránál hosszabb repülések esetén, oda-vissza útra azonban már 218 font (66 ezer forint) e hónap eleje óta.

Több brit vasúttársaság arra képzi át mozdonyvezetőit, hogy lejtős szakaszokon kapcsolják ki a motort, és az állomások előtt hamarabb kezdjenek lassítani. Lassítanak a komptársaságok is: Nagy-Britannia és Írország között például számos járat menetideje 15-20 perccel növekszik. A Stena Line, az egyik legnagyobb kompüzemeltető szóvivője a szombati The Guardiannek azt mondta: a cég ezzel évi több ezer tonna üzemanyagot takarít meg.

A hosszú távú tengeri fuvarozók is hasonlóan járnak el. A Maersk Line közölte: Ázsia és Európa közötti útvonalain az eddigi 24 csomóról 20 csomóra (43 kilométer/óráról 36 kilométer/órára) csökkentette teherhajói átlagsebességét, amivel akár 40 százalékos fogyasztáscsökkenés is elérhető.

A példátlan, 1,30 font (400 forint) környékén járó kiskereskedelmi üzemanyagárak
miatt most már a brit országutak is kezdenek elnéptelenedni, és aki még autóba ül, az is lassabban vezet. A legnagyobb brit autóklub, az AA szakértője azt mondta a The Guardiannek, hogy mindenhol egyértelműen észlelhető a sebesség csökkenése, nemcsak az autópályákon, hanem a városokban is. Egyes településeken a lakosság szinte teljesen felhagyott az autózással. A vezető brit lap idézi az AA egyik kivonuló egységét, amely a dél-angliai Guildfordot a minap "szellemvárosnak" nevezte, mivel egyetlen autó sem volt az utcákon.

A nyersolaj a héten újabb rekordokat döntött, 140 dollár feletti hordónkénti árfolyamokkal, és egyes iparági szakemberek még rosszabbat jósolnak.  Alekszej Miller, az orosz Gazprom földgázcég vezérigazgatója a londoni Financial Timesnak adott hétvégi nyilatkozatában megerősítette a 250 dolláros olajárról nemrégiben tett előrejelzését, mondván: a globális energiafelhasználás "nyaktörő ütemben" növekszik, és a jelek szerint "szinte érzéketlen az árakra".

Miller szerint úgy tűnik, hogy most már a Kőolajexportáló Országok Szervezetének (OPEC) sincs semmilyen tényleges befolyása az olaj világpiacára.  A londoni elemzői közösség mindazonáltal nem egyöntetűen jósolja a további meredek olajár-emelkedést.

A Centre for Economics and Business Research (CEBR), az egyik legnagyobb, nem befektetési banki jellegű citybeli gazdaságelemző központ minapi előrejelzésében például azt valószínűsítette, hogy a világgazdaság lassulása és az új lelőhelyek művelés alá vonása nyomán 2009 végére akár 74 dollárig is süllyedhet olajár; ez alig több mint a fele lenne a jelenlegi árszintnek.

Hova tovább: jön a 150 dolláros olaj?
Vállalhatatlan benzinár: reszkessetek, spekulánsok
A forint eddig megmentett minket a legrosszabbtól
Az amerikaiak lemondanak a benzinfalókról? (hanganyag)
Meghallották a segélykiáltást: jöhet Robin Hood
Fidesz: a kormány tudná orvosolni a benzinárat
Felköthetik a gatyájukat a britek

MTI

Címkék: Cikkek

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Cikkek Megújult a Privátbankár!!
Privátbankár.hu | 2011. november 15. 15:35
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
Cikkek További árfolyamok >>
Privátbankár.hu | 2011. november 9. 10:05
 
Cikkek Skandináviában sincs minden rendben
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 18:02
Folytatódik a dán lejtmenet jövőre is, a skandináv ország gazdasága tovább lassul, egyre nehézkesebb a hitelezés, és tovább csökkennek a lakásárak
Cikkek Papandreu lemondott a népszavazásról
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 16:21
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Cikkek Papandreu nem mond le - még
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 14:05
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
Cikkek A bankokat kérdezi a kormány, mi legyen a devizahitelesekkel
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:50
Újra tárgyalóasztalhoz ülnek a bankok a kormánnyal, az NGM várja a javaslatokat a szektor szereplőitől. Az már biztos, hogy feltőkésítik az MFB-t
Cikkek Sehol egy biztonságos magyar bank?
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:36
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Cikkek A mauríciuszi devizát a költségvetési tervek gyengítik
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 12:47
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke. Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.   Privátbankár
Cikkek A kormány átvállalja Várpalota devizahitelét - a jó lobbi miatt
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:48
Várpalota polgármesterének lobbitevékenységét a kormány azzal ismeri el, hogy kifizeti a kistérség devizatartozását
Cikkek Kollektív szerződések: már most nyomást gyakorolnak a munkaadók
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:21
A jövő évi költségcsökkentések jegyében több munkáltató nyomásgyakorlásba kezdett, jelezvén, hogy felbontanák a kollektív szerződéseket
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG