Buszok: mindenki az első ajtóhoz!
Az elsőajtós felszállás az elmúlt időszak tapasztalatai alapján számos előnnyel jár az utasok és a BKV dolgozói számára is. A rendszer ugyanis megteremti a lehetőséget arra, hogy még felszállás előtt kiszűrjék a bliccelő utasokat, ami a fizető utasok és a BKV számára is kedvezőbb, hiszen az ellenőrzési rendszer célja továbbra sem a pótdíjazás, hanem a jegy vagy bérlet nélkül utazók számának csökkentése, kiszűrése.
Az elsőajtós felszállás segítségével nemcsak a BKV bevételei nőnek, e mellett a fizető utasok sem kerülnek hátrányos helyzetbe a nem fizető utasok miatt. A BKV tapasztalatai szerint azokon a járatokon, ahol korábban az elsőajtós felszállás rendszerét bevezették, jelentősen csökkent a bliccelés.
Szintén a rendszer előnye, hogy a járművezető még felszállás előtt kiszűrheti azokat, akik nem felelnek meg az utazási feltételeknek, ezáltal nagyobb biztonságban lesznek a BKV járatain utazók.
Ha az utas nem rendelkezik érvényes jeggyel vagy bérlettel, a járművezetőnél van lehetősége vonaljegy megváltására. Természetesen babakocsival, illetve kerekesszékkel továbbra is fel lehet szállni a középső ajtónál.
Azért, hogy a forgalom folyamatosságában a lehető legkisebb gondot okozza az átállás, eddig olyan járatokon találkozhattak az utasok az első ajtós rendszerrel, ahol kisebb az utasforgalom. Ezért 2009. június 2-ától a 87-es, 87A, 187-es, 141-es és 141A autóbuszokon, július 1-étől a 40-es autóbuszon; 2010. február 1-jétől pedig a 88-as autóbusz vonalakon kell ilyen módon közlekedni.
Hagyó nem megy el a meghallgatásra
A fővárosnál van a BKV ötmilliárdja
Júliusra kifúrják a metróalagutat
Privátbankár