Bár a válság hatására a céges autók átlagéletkora is nőtt és immár megközelítette a 4 évet, a magántulajdonban lévő járművek ennél lényegesen idősebbek - a teljes hazai személygépkocsi-állomány átlagéletkora 2009-ben ugyanis majdnem 11 év volt. Ennek azonban a KBC Autolease szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleménye szerint elsősorban nem presztízsokai vannak, sokkal inkább gazdasági megfontolások késztetik a cégeket a gyakoribb autóváltásra.
A KBC Autolease tapasztalatai szerint a négy évesnél idősebb autók megtartását már alaposan át kell gondolni a vállalkozásoknak. Egyrészt ekkor jár le a garanciális időszak, másrészt a közlekedésbiztonsági szempontból lényeges alkatrészek, mint például a futómű, kormánymű, a hajtáslánc vagy a kuplung cseréjére is ezen időszak után kerül sor. A KBC Autolease tartós bérletbe adott, felső-közép kategóriás autókra végzett számításai szerint 120 ezer megtett kilométer után, illetve 4 év felett az éves szervizdíj 25-30 százalékkal nő meg.
Az operatív lízing – mint finanszírozási forma - lényege, hogy a gépjármű a bérbeadó tulajdonában marad, és az autó szervizelésével kapcsolatos minden költség is őt terheli. A teljes körű flottakezelést végző cégek többnyire az autóhoz kapcsolódó összes szervizelési feladatot vállalják, így ha nagyobb futásteljesítményre kötik meg a bérleti szerződést, az a szervizdíjak növekedését vonja maga után. Ezt persze a flottakezelők csak magasabb havidíj mellett vállalják – magyarázza Zs. Nagy István a KBC Autolease üzletág igazgatója. Ráadásul a bérleti időszak végén a flottakezelők a gépjárműveket értékesítik, és a fiatalabb, kevesebbet futott autókra magasabb árakat érhetnek el a használtautó-piacon.
Privátbankár