
A magyar gazdasági szektorok közül a leginkább veszélyeztetettek továbbra is a nagykereskedelem, a kiskereskedelem, az építőipar, az autóipar bizonyos területei – például az autóipari beszállítás, az autókereskedelem, valamint a szórakoztatóelektronika és a logisztika; ezen belül is a fuvarozás. Viszonylag biztonságos helyzetben az energiaipar és a telekommunikációs szektor van - derül ki a Coface Hungary legfrissebb elemzéséből.
2009 első negyedévében a legtöbb eljárást a fővárosban, valamint Pest megyében folytatták (az összes hazai fizetésképtelenségi eljárás több mint 40%-át). Budapesten az eljárások 31,88%-át, Pest megyében pedig 9,98%-át indították. A 19 megye és Budapest közül csupán két térségnek Baranya és Tolna megyének sikerült fizetési kockázatán javítani. |
A magyar vállalkozások továbbra is alultőkésítettek, és ez a mostani hitelszűkében finanszírozási problémákkal is jár. Jelentős probléma, hogy a magyar export domináns része az EU-országokba irányul, azon belül is Németország a legnagyobb felvevőpiaca a magyar termékeknek, ahol szintén érezhető a gazdasági lassulás, így csökken a magyar termékek iránti kereslet. Ugyanakkor további problémákat okoz az autógyárak leállása vagy kapacitáscsökkentése, amely a magyar autóipari beszállítóknál is hasonló hatást okozott. De az építőipar sincs rózsás helyzetben, ahol jelentős csökkentek az állami beruházások és az amúgy is túlzsúfolt szektort már évek óta kínozza a körbetartozás.
Ebben a helyzetben a túlélés érdekében a magyar vállalkozásoknak muszáj annyira leszorítani költségeiket, amennyire az lehetséges. A vevőkockázatra is nagyobb gondot kell fordítani. Mivel a vevők igencsak elhúzzák a fizetést a szállítók irányába, ezért a céginformáció-vásárlás, és a hatékony kinnlevőség-kezelés életbevágóan fontos ilyen helyzetekben.
A megszorítás az utolsó reményünk
Fizetésképtelenségben mi vagyunk a császárok
Nincs tabu: azok is buknak, akikről sosem hittük
Közel fél évet várnak pénzükre a magyarok
Sorra dőlhetnek be idén a cégek
Privátbankár