Két éven belül megindulhat a dunai tömegközlekedés Budapesten, a jelenlegi igényfelmérések alapján a folyó menti ingatlanfejlesztések, az irodák, lakóházak és az egyetemek jelentős potenciált rejtenek - mondta a lapnak Reményi László, a BKV kereskedelmi osztályvezetője.
A BKV két tervet készített a vízi tömegközlekedés újraindítására, ezekhez a dunai közlekedés fejlesztését szolgáló, 1,03 milliárdos keretű uniós pályázatból remélnek több száz millió forint forrást. A már meglévő 22 kikötő közül ötöt fejlesztenének, illetve négy újat építenének.
A gyorsabb közlekedést lehetővé tevő járművek vásárlásának támogatása e pályázat keretein belül nem megvalósítható - egy megfelelő gyorsjáratú hajó 300 és 800 millió forint közötti összegbe kerül. A társaság jelenlegi, 11 egységből álló hajóparkja azonban elegendő kapacitást jelent a vízi tömegközlekedés működtetésére - tette hozzá Reményi. A tervek szerint a járat északi végpontja a Megyeri híd vagy a jelenlegi Meder utcai kikötő lenne, délen pedig a Boráros tér alatt található Millennium városközpontig közlekedne, kezdetben napi 500 és 1000 közötti utassal a fedélzetén.
Vissza kell szoktatni az embereket a vízi közlekedésre, ami egy hosszú folyamat - fogalmazott az osztályvezető, hozzátéve: a versenyképesség komoly gátja a hajós közlekedés sebessége, de a városi közlekedést lassító körülmények a hajózást hozzák előnyösebb helyzetbe.
A dunai tömegközlekedés azt követően került ki a közösségi közlekedés támogatott köréből, hogy a rendszerváltás utáni időszakban a motorizációval nem tudott lépést tartani. A közösségi célú igénybevétel a felmérések alapján visszaesett, a forgalom csökkenésével pedig a hangsúly áthelyeződött a turisztikai jellegre. Ennek ellenére az eszközállomány egy része a BKV tulajdonában maradt, ezeket jelenleg is alvállalkozók működtetik, bérleti konstrukcióban.
Még nem tudni, lesz-e konkurenciája a Volánnak
Megéljük, hogy magyar buszon utazunk?
MTI